יום ראשון, 3 באוקטובר 2010

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-04.10.10


שבוע טוב לכולם,

חזרה לשפיות, נגמרו החגים והחופשים.
המלצה קטנה לפני: כדי למצות את הסקירות על שוק המט"ח אני ממליץ לקוראים להשקיע מספר דקות נוספות ולקרוא את הסקירה הקודמת על-מנת לקבל פרספקטיבת המשכיות.
לא תמיד קריאת המחיר מאפשרת הצצה מדויקת ל-"לאן המחיר מתקדם?" , אך כפי שנאמר כבר, היא מאפשרת הצצה בטווח סבירות הגיוני להבנת כיווני התקדמות המחיר על הגרף.


מילת המפתח בסקירה הזו תהיה "נתקע", לגבי המחיר כמובן. המשמעות לאו דווקא תצביע על היפוכים (יכול להיות) אלא השתהות המחיר באזור מסוים (יכול להיות כתחנה לפני המשך המגמה).

דאו-ג'ונס נתקע באזור 10,800-10,900 נק'. מעט לפני המספר העגול הגדול הבא (BRN – Big Round Number) 11,000. מקבילו ה-S&P500 נתקע באזור 1,150. מעבר לים באירופה, ה-DAX  הגרמני נתקע מתחת לאזור ה-6,300 והפוטסי (FTSE) האנגלי מתחת ל-5,600.
מה אנו למדים מכך? לא הרבה. שוק המניות הגיע לרמות משמעותיות ומתקשה להמשיך בדרכו. המשך השתהות באזורים אלו יצור קופסאות דשדוש שיספקו רמות מעניינות לעסקאות פריצה (Breakout) למעלה או למטה.

יורו/דולר השלים 3 שבועות רצופים של עליות. המחיר הגיע, כפי שנאמר, לאזור 1.3800. ניראה שפנינו ל-BRN 1.4000 שהוא גם אזור תיקון פיבונאצ'י 61.8%.

אין להסיק מהמשפט הקודם שבוודאות הצמד יגיע ל-1.4000, כלומר טרייד לונג. יש להמתין לאיתות כניסה המגובה בתומכי החלטה.
עליית היורו לאור דשדוש הדולר בצמדים אחרים מביאה אותי לחשוב שאל לנו להאמין לכל מה שאנחנו קוראים בעיתונות הכלכלית ובאתרי החדשות. מישהו /משהו גדול קונה/ קונים יורו כי הם יודעים משהו שאנחנו לא. כדאי להביט באחיו הקטן של הצמד, הפאונד/דולר, כדי להבין שאין מדובר בהחלשות הדולר פרופר. אולי השבוע תיפתר התעלומה.

איך נדע שהיורו מתחזק? די להציץ בצמדי היורו האחרים כדי לראות את התנועות החזקות של המטבע האירופי.

היזהרו מהיורו/קנדי שניראה שנתן PB קטן (113 פיפס יחסית לממוצע של 146 פיפס ב-13 ימים אחרונים) ממש על PPZ 1.4100. יכול להיות שיתחיל תנועה דרומה, אינני אומר שלא, אבל לטעמי לא שווה את סיכון הכסף.

פאונד/דולר נתקע בדשדוש באזור 1.5800. גם הוא תיקון פיבונאצ'י 61.8%. התנועות חדות למעלה למטה באזור (תרדו לגרף 4 שעות) הן רמז למאבק משמעותי בין מוכרים לקונים באזור 1.5800. למי שיגמר האוויר הראשון, לכיוונו ינוע המחיר.
מעניין שהטרייד של יום חמישי, עם ה-BEOB הענק (260 פיפס) המקיף 3 בארים יומיים שלפניו, עדיין לא יצא לדרך.

דולר/סוויס גם הוא נתקע, ממש נשען באזור 0.9700. מאוד קרוב לשפל כל הזמנים.

דולר/יין נפל חזרה לאזור 83.00 ממנו יצאה ההתערבות האחרונה של הממשלה היפנית. ניראה שהבנק המרכזי היפני (BOJ) מכניס עצמו לאותו לופ שידידנו סטנלי פישר נמצא (וכולנו איתו). משחק אכזרי מול כוחות שוק עצומים כדי לשמור על שערי מטבע בתחום סביר ליצואנים. סטנלי שלנו אסף המון דולרים בדרך, הכפלה בשנתיים האחרונות למעל 64 מיליארד דולר .

צמדי היין לא מצביעים על אותו כיוון, חלקם שורטים וחלקם לונגים. כדי לסחור בהם נעדיף אחידות. לכן הייתי נזהר מכל עסקה בהם ובוחן אותה לעומק ... אם בכלל.

האוסטרלי ממשיך במסעו צפונה לעבר השיא מעבר ל-0.9800. בשונה מהיורו הסיבה להתחזקות האוזי מובנת, שמהCarry trades. ההסבר ל-Carry trades יחסית פשוט. הריבית האוסטרלית גבוהה, 4.5%, לעומת מדינות כמו ארה"ב ויפן בהן הרבית קרובה לאפס. לכן משתלם להעביר כספים המופקדים (ולא נכנס לדרכים המתוחכמות לביצוע ההעברות) מיפן וארה"ב למשל, לאוסטרליה, לקבל עליהם ריבית יותר גבוהה.
הגרף (המחיר) מספר שכספים רבים זורמים בשנים האחרונות לאוסטרליה מסיבה זו.
 
למי שלמד Price action ומכיר את דרך המסחר של קריאת מחיר, האוזי/קווי הגיע לאזור מעניין עם PB מעניין בשבועי... (ולמי שלא למד, יוכל ללמוד בקרוב).

המצביע הראשי למידת חוסר האמון של סוחרים בדולר הוא הזהב שעף בדרכו למעלה ואינו עוצר בשום חנייה בשבועות האחרונים. סוחרי המגמה (trend) נהנים מאוד ממנו.


אשמח לענות על כל שאלה שעולה.
שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,


עדי שרון








אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.  
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה