יום ראשון, 24 באוקטובר 2010

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-25.10.10






השבוע שעבר חסה בצילן של חדשות פנדומנטליות שאינן מופיעות בטבלה היומית.
מחד, אינני חסיד חדשות. כמנתח טכני אני שייך לאסכולה הטוענת שהחדשות מקופלות כבר בתוך הגרפים על-ידי מובילי השוק. הבנה בסיסית זו מאפשרת קריאת המחיר והגרפים כמו ספר פתוח. מאידך, בשבוע כזה להתעלם מהעולם לא יהיה צעד "מבריק"...
בראש מצעד החדשות עומדת וועידת  ה-G20 עם "מלחמת המטבעות" ההיסטורית בין ארה"ב לסין. ארה"ב בבעיה קשה של הדפסת כסף בניסיון נואש להחליש את הדולר מול היואן בעיקר. והסינים העקשנים שאינם מוכנים לתת לעולם להחליט מה יהיה שער המטבע שלהם. הוסיפו לתבשיל המהביל את שערי הריבית הנמוכים (שלא לומר אפסיים בעולם) ותקבלו מצב חדש ונפיץ.
אהה... ואל תאמינו להצהרות המעורפלות שיצאו מהוועידה. כל מדינה דואגת לעצמה. רק לעצמה...
מהצד השני, בשקט בשקט, בריטניה מצהירה על המשבר הגדול ביותר שלה מאז מלחמת העולם השנייה עם גירעונות עתק. לא פלא שהפאונד ניראה כפי שהוא (ניתוח בהמשך).

הדאו-ג'ונס ניסה לגעת בשיא האחרון 11,250 ולא הצליח. התחום בין 11,250 מלמעלה ל-11,000 מלמטה מסמן את גבולות המהלך הדישדושי (גרף הולך הצידה). פריצה משמעותי של מי מהתחומים הללו תסמן את הכיוון לשבועות הבאים.
בינתיים, נראה כי מדד ינסה כן להגיע לפחות פעם אחת ל-11,250.
מה גם שדולר חלש מריץ משקיעים לחפש אלטרנטיבות השקעה אחרות כדוגמת מניות.

יורו/דולר, נלחם לפרוץ את ה-1.4000 כלפי מעלה.  כאשר נתמך ה-1.3800 ויוצר בגרף השבועי סוג של PB שלא סגר מעל המספר העגול הגדול (BRN – Big Round Number). משום מה ניסיון הפריצה לא נראה חזק במיוחד.

פאונד/דולר משקף את המשבר של מי שהייתה פעם אימפריה. בריטניה. בעוד שרוב המטבעות מתחזקים אל מול הדולר, הפאונד נחלש בנחרצות.
ה-PB הקטן משבוע שעבר דווקא כן סיפק סחורה טובה, למרות שחששתי ממנו בגלל קוטנו. הרתיעה מה-BRN 1.6000 ושבירה של 1.5800 מסמנים עבורי המשך ירידות צפוי לפחות עד 1.5500 (מבחינתנו BRN כל 500 פיפס).
שימו לב ליורו/פאונד, עקב החד-משמעיות בהחלשות הפאונד מול הדולר עולה גם הוא בנחרצות (איטית אומנם). האם יגיע ל-0.9000? בכל אופן אם יחלש שוב לאזור 0.8800 שווה לשקול לונג. וכמובן אם יגיע ישירות ל-0.9000 צפו רתיעה שווה טרייד עיוור לשורט (אולי).

דולר/יין עדיין מחכה ל-80.00. השבוע התבררה התעלומה מדוע לא התערבה ממשלת יפן שוב מול התחזקות היין. היפנים לא רצו לקבל את הפוקוס העולמי ב-"מלחמת המטבעות" לפני וועידת ה-G20. כעת הממשלה היפנית מדברת, אחרי ש"הסכימו" לכאורה להיות "זהירים" בניוד שערי המטבע שלהם, על התערבות בשוק האג"ח. מכבסת מילים ל-"היזהרו אנחנו נתערב שוב לטובת החלשת היין".
בכל מקרה, כאמור, מחכים ל-80.00 העגול הגדול. השאלה רק האם לונג קצר טווח או ארוך?

דולר/סוויס נתמך על 0.9500 עם סטייה בחודשי כלפי מעלה. בדרך כלל אני לא חובב את המילה "מקווה" בניתוח או במסחר בכלל אבל... באמת הייתי רוצה שהמחיר יחזור ל-1.0000 העגול כדי להצטרף לשורט מעניין.

ואחרון חביב הזהב, צייר PB קטן בגרף יומי של יום שישי צפונה. נדחה ממה שנראה כמיני PPZ 1220.00.
הבעיה שהוא מאוד קטן (137 פיפס) יחסית לגודל הממוצע של נאמר 13 הבארים האחרונים (237).
אני לא נכנס לטרייד הזה למרות הידיעה כיצד הזהב מתנהל בניתוח ביקוש/היצע.

זהו,
אם יש לכם שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.
שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,


עדי שרון





אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.  
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

4 תגובות:

  1. אנונימי24.10.2010, 12:15

    לא יודעת מה פרוש PB ו- PPZ האם אפשר לקבל הסבר?

    השבמחק
  2. מן הסתם השאלות הכי חשובות.

    אני מניח שיקשה עלי להסביר לעומק בפוסט את שני עקרונות אלו לקריאת מחיר לכן התנצלותי מראש אם ההסבר לא יהיה מלא עד סופו.

    PPZ – Price Pivot Zone, מונח שהגדיר ג'ים המייסד של James16 ומשמעו אזורי תמיכה שהפכו לאזורי התנגדות.
    באזורים אלו, שימי לב אזורים ולא נקודות מדויקות, אם המחיר הופך אזור שהיה תמיכה בעבר להתנגדות (יכול להיות גם בכיוון השני, אזור התנגדות שהפך לתמיכה) אזי ניתן להסיק מכך בסבירות גבוהה בעתיד שבאזור זה נוכל לראות את המחיר מגיב שוב.
    דוגמא להבהרה, בגרף שבועי של יורו/יין תמתחי קו באזור 127 ותשימי לב שבעבר היה אזור תמיכה ובאפריל השנה, התמיכה הפכה להתנגדות.
    יש עוד הרבה לומר בנוגע לקווים/אזורי PPZ והתלמידים מתאמנים עליהם רבות בטרם יוכלו להצליח לסחור. זיהוי נכון שלהם הוא התחלת תמצית קריאת מחיר.

    PB – Pin Bar באר מונח שהשאיל ג'ים (ברשות) ממרטין פרינג המתאר באר מחיר שיש לו זנב ארוך (כ-70% מאורך כל הבאר) וגוף קטן. בד"כ סוג כזה של התנהגות מחיר (המיוצגת על ידי הבאר) מרמזת על דחייה חזקה מאזור מסוים. בשילוב מיקום ועוד פקטורים הם משמשים כאיתותי כניסה.
    תנסי להסתכל על פאונד דולר שהגיע לשיא לפני כ-10 ימים ויצר PB (קטן יחסית) שנסגר מתחת ל-PPZ 1.6000.

    לצערי אי-אפשר להצמיד תמונה לתגובה כדי להדגים.
    זה הבסיס בלבד, יותר נכון המבוא למבוא לבסיס למתחילים.
    עדיין מקווה שהבהרתי. המונח היותר חשוב לטעמי הוא ה-PPZ.

    עדי

    השבמחק
  3. בסד
    לעדי שלום רב .
    שבוע שעבר לא דייקתי ב-2 עסקאות .כמובן יצאתי בהפסד גדול .אח"כ בדקתי אותם הבנתי שלא דיקתי בפפז .
    לשמחתי אח"כ יותר דייקתי .אין מה לומר הדרך של ג'ים ישרה .פשוטה .וידידותית.
    אוסטרלי-כד היה פין לירידה 44 פ+
    פאונד-ניןזילנד היה פין שיצא מאזור 2.0800
    85פ+
    אוסטרלי-ניוזילנדי יצא פין מאזור1.320
    68+
    יורן-פאונד יצא פין מאזור 0.8900
    70פ+
    אין מה לומר רק שימשיך כך . בעזרת השם .
    תודה על הכל. יחיאל

    השבמחק
  4. יחיאל,

    מעולה.
    ממש תענוג.

    הבהרה לגבי דיוק ה-PPZ. היות ואנו מתייחסים ל-PPZ כאזור, והיות ואנו יודעים שמסחר אינו מדע מדויק (אני מתחיל להשמע כמו עו"ד ח"ח) מותר להפסיד לפעמים. ההפסד הוא חלק מהרווח.

    תזהר עכשיו מהאגו. אחרי סדרת הצלחות אנחנו נוטים לחשוב שפיצחנו "את זה". ברור שהמצב אינו כך.
    תבחר רק את הסט-אפים הכי טובים במיקומים הכי טובים.

    עדי

    השבמחק