יום ראשון, 10 באוקטובר 2010

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-11.10.10


שבוע טוב,

על רקע החלשות הדולר והזמנים בהן נלחמת ארה"ב עם סין לשחרר את שער החליפין של היואן מתחת לציפורני הממשל הסיני (כאילו שזה יקרה בקרוב, בטחחחח), אנו חווים איך שוק המט"ח איבד את קורלציות הידועות בין זוגות המטבעות השונים, אם היו אי-פעם קורלציות ידועות...
ישנם סוחרים שהבסיס לשיטת המסחר במט"ח שלהם, מבוססת הקורלציות, עף מהחלון בשנה האחרונה.


בכל מקרה מומלץ לסוחרים להבין קריאת מחיר מהי לפני שנשענים על אסטרטגיית כניסה/יציאה מסוימת. אבל זה נאמר כאן כמעט בכל סקירה.
דאו-ג'ונס (לחץ להגדלה)
דאו-ג'ונס הגיע, כפי שנאמר בשבועות האחרונים, ל-11,000 וסגר מעט מעליו.
שימו לב בגרף ל- PPZ כשהוא משולב עם מספר עגול גדול (BRN – Big Round Number). חיכינו בסבלנות וקיבלנו.
רבים אומרים שהנפילה תבוא. כך, אם וכאשר היא תבוא יוכלו לומר "אמרנו".
הדאו מספר סיפור אחר. עליה מדודה עם מומנט קבוע כלפי מעלה, תוך אתנחתאות למנוחה. התחנה הבאה תהיה השיא הקודם, שוב אם וכאשר, 11,250.

יורו/דולר נע בין התמיכה של 1.3800 להתנגדות 1.4000 שהיא BRN. המחיר ביקר קלות מעל 1.4000 ונרתע, אולם נראה כי הדרך למעלה, בהנחה שלא יהיו חדשות דרמטיות מידי, סבירה יותר. תחנה הבאה PPZ 1.4200. בגרף השבועי התחנות בדרך מסומנות בברור.
יורו/דולר בגרף שבועי (לחץ להגדלה)
נזכור שאנו מעל תיקון פיבונאצ'י 61.8% מה שמוגדר לפי אסכולות מסחר מסוימות כהגדרת טרנד חדש (למעלה). אישית, אינני חסיד של הגדרות טרנד כאלו.
הצמד מתחזק גם בעקבות החלשות הדולר, אך לא פחות מהתחזקות היורו (ע"ע סינים).


פאונד/דולר נשען על 1.5800.
ביום חמישי שעבר נרתע מ-BRN 1.6000 ויצר PB. הסט-אפ מגובה ב-Double top וסטיית מתנדים מטה. סגירה של ה-PB מעל 1.5800 היא החשש היחיד. הייתי מעדיף סגירה נחרצת מתחתיו.
הפאונד אינו חזק מול  הדולר כמו היורו, דבר הבא לידי ביטוי במגמה העולה די בקביעות לאחרונה של היורו/פאונד.
אם הסט-אפ יפסל, על-ידי שבירת ה-PB למעלה, במקרה זה הצפי לתחנה הבא ב-PPZ  1.6300 הסמוך לתיקון פיבונאצ'י 61.8%.

צמדי הדולר/סוויס ודולר/ יין השיגו שיאים נמוכים השבוע ולא נעצרו.


הדולר/שוויצרי נשען על ה-PPZ 0.9700, איתות ברור באזור יפנה לכיוון הנכון (מעלה או מטה). ככלל אצבע, אעדיף להצטרף לטרנד.
השאלה לגבי הדולר/ יין היא האם הוא בדרכו אלי 80.00 עגול ענק? ומתי צפויה ההתערבות? השבוע הסכימו כל המדינות החברות ב-G20 שלא כדאי שכל מדינה לבדה תנסה להחליש את המטבע המקומי שלה ועדיין אינני רואה איך מדינה ספציפית תעדיף את האינטרס של חברתה על-פני השוק המקומי שלה עצמה.

שימו לב לדולר/קנדי המתקרב מעדנות לעבר ה-1. השוויון בין דולר אמריקאי לדולר קנדי. ערכים אלו במחיר בד"כ נותנים תגובה. נחכה לאיתות וניראה לאיזה צד.
ראה מקרה אוסטרלי/קנדי שנדחה פעם נוספת מה-1 העגול.

ואפרופו אוסטרלי, הקוויי/דולר חצה את השיא האחרון, נגע ב-0.9916 ונרתע למטה. מישהו אמר Carry trade?

כפי שכתבתי בפתיחה, אנחנו עומדים לפני שינוי בתפיסה הפיסקאלית והמוניטארית העולמית, ע"ע סינים, לא נראה שמישהו יודע לאן יתגלגלו הדברים. מה שבטוח הוא דבר אחד, הכלכלה העולמית וההסכמות עליהן היא מבוססת משתנות לנגד עינינו.



שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,


עדי שרון







אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.  
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה