יום ראשון, 31 באוקטובר 2010

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-01.11.10


שבוע נפלא לכולם,


מחר מתחיל חודש נובמבר. מה שנותן הזדמנות, לא שכיחה, לניתוח טכני בגרפים חודשיים בתחילת סקירה שבועית.

דאו-ג'ונס עדיין כלוא בתחום שבין 11,000 ו- 11,250. בסקירה שעברה צפינו שיגע ב-11,250. אין כאן קריאת עתידות ח"ח, שהרי ההבדל בין קריאת עתידות לבין קריאת מחיר הוא שבעתידות אי-אפשר לטעות... :)
הדאו-ג'ונס הגיע ל-11,247 והדפיס PB יורד. המחיר התקדם חזרה לעבר תחתית התחום ב-11,000. כעת נוצר נר IB  (Inside bar) שמצביע על שוויון כוחות בין מוכרים לקונים. יש לא מעט אסטרטגיות מסחר הנשענות על IB's.


יורו/דולר, 1.3800 התבסס כתחתית לתחום הקופסא (דשדוש) הנוכחי. הגרף השבועי מראה זאת בברור. גודל הקופסא הוא כ-400 פיפס, כאשר מעיפים מבט על הגרף היומי ניתן לראות שהתחתיות של הבארים גבוהות יותר (שפלים גבוהים).

פאונד/דולר, עם הודעת ממשלת אנגליה על חלק מהצעדים שינקטו להקטנת הגרעון האדיר, המשקיעים מצביעים וקונים פאונד.
זהו אחד המטבעות החביבים עלי למסחר. תמיד הוא דומיננטי. אם חזק, אזי הזוגות שבהם הוא נמצא יצביעו על התחזקות בפאונד. הפוך אם הפאונד חלש.
האם המחיר בדרכו ל-1.6300? אולי. ישנם סממנים לכך. קודם עליו לחצות את 1.6100 העגול בו הודפס ה-PB שסימן את הירידות לפני שבועיים. יכולה להיות משימה מאתגרת למחיר.

דולר/סוויס, 0.9500 נקבע כשפל האחרון כפי שנכתב בסקירה האחרונה. העלייה ממנו החלה ורציתי שיגיע ל-1.0000 העגול הגדול כדי להצטרף לשורט. 
(דולר/סוויס יומי, לחץ להגדלה)
אך אבוי, בדרך מחסום ברור 0.9930 (קו מקוקו) שממנו המחיר נרתע. האם אנחנו מופתעים? ברור שלא. קריאת מחיר פשוטה ובסיסית מספרת הכל. ראו איך המחיר מגיב לאזורים מסוימים (במקרה זה 0.9930), לפעמים במדויק ולפעמים בסטיות קטנות. אבל מגיב.
אהה.. נזכרתי גם... בשבועי יש לנו PB למעלה עם סטייה שנסגר מעל PPZ יומי 0.9700.

דולר/יין צועד באיטיות (כמו שאני אוהב) לעבר BRN 80.00 (Big Round Number). בדיוק לפי התוכנית. רק עוד מעט סבלנות ונראה אם מישהו מגן על "המבצר" העגול הגדול. אתם כבר יודעים איזה טרייד אני הולך לשים (תנאי האיטיות הכרחי)...
אפרופו "מלחמת המחירים" משבוע שעבר בין סין לארה"ב. יפן משלמת מחיר יקר כאשר שער המטבע שלה מתחזק מאוד, מה שמקשה ואפילו מעיק על היצוא היפני (כתבה ב-ynet). מי צריך כתבות והערכות שאפשר לקרוא מחיר מהגרף. נאמר כבר בסקירה הזו.
בינתיים אנחנו בשיאי שפל חדשים.

אוסטרלי/דולר דופק על דלתות ה-1.0000 מלמטה בניסיון לפרוץ. גם הוא סגור בקופסא של כ-300 פיפס מ-0.9700.

יורו/פאונד סגר ב-PB ענק היורד מקו מגמה (בקווי מגמה אשתמש רק אם ילד ב-10 יכול לזהות אותם) וסגר מתחת ל-0.8700.
כלומר, בהמשך לשבוע שעבר, יש כאן אפשרות לשורט זריז עד ל-0.8600. אחרי קריאת מחיר ואיתות באזור 0.8600 אפשרי להצטרף למגמה ללונג.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.
שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,


עדי שרון








אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.




4 תגובות:

  1. יחיאל.1.11.2010, 13:25

    בסד יום ב
    לעדי שלום ראשית אדרוש בשלומך .
    בנוגע לדולר -יין שכתבת שיכול להיות התערבות ממשלת יפן ב0.80 להחליש את היין .אנו רואים בלילה כעין פין בר גדול בכל צמדי היין .בעיקר בגרף שעתי ו4 שע . האם זה יכול להיות שהפין בר נוצר מכח ההתערבות של ממשלת יפן .לנסיון להחליש את היין .?אני לא רואה שום הודעה מיוחדת שהיה צריך לזעזע את מטבע היין בצורה קיצונית כזאת? מה דעתך .

    בפאונד יין היה שני פין בר (לפי הגרף שלפני) לעליה שמגיעים מאזור 128.00 -קו תמיכה יומי (לא שבועי).לקחתי לכיוון 130.00 שלפי דעתי פפז יומי האם זה היה מהלך נכון לפי דעתך.50+פ?

    באוסטרלי-יין היתי יותר רגוע בגלל שיצא פין מ-פפז-79.00 -70+פ

    תודה .יום טוב
    יחיאל

    השבמחק
  2. יחיאל,

    שלומי מצויין ותודה רבה על ההתענינות.
    אני רואה שאימצת את ערוץ התקשורת הזה. מצויין. מקווה שאחרים (לא רק תלמידים) ישתמשו בפלטפורמה.

    לשאלתך: מי שהזיז את השוק הם כפי שכתבתי, הודעה מסין. היפנים משלמים בשלב הראשון את המחיר על "מלחמת המטבעות".
    לדעתי לא הייתה התערבות של הממשלה היפנית.
    יתרה מזאת, לדעתי ב-80.00 מחכים כל-כך הרבה גורמים עם הזמנות לשני הכיוונים, שהממשלה היפנית תצטרך מעט התערבות או לא בכלל. כוחות השוק שם יעשו את שלהם.

    פאונד/יין, זהו טרייד מיום שישי שלא סחרתי אותו. אם הטרייד הניב תוצרת אז בסדר.
    כמובן, לא כל טרייד שמביא פיפסים הוא טוב/נכון.
    צלם את הכניסה לטרייד כשהכנסת את פקודת הקנייה. אחרי שהטרייד הסתיים, לא משנה מה התוצאה, עיין שוב בצילום ושאל את עצמך "האם הייתי נכנס לטרייד הזה שוב, בלי קשר לתוצאה?"
    אם התשובה היא חיובית אזי הטרייד עמד בכללים שלך. שוב, ללא קשר לתוצאה.

    אוסטרלי/יין, טרייד שרציתי גם להיות בו. פספסתי כי אינני סוחר בסשן האסייתי כידוע לך.

    התחלה טובה עבורך השבוע/החודש.
    תשקול האם אתה ממשיך לסחור?

    עדי

    השבמחק
  3. בסד יום ב

    לעדי .תודה על התגובה .

    לגבי הפאונד -יין -יש לי ספק האם קו תמיכה -התנגדות יומיים -לא שבועיים .(פפז-יומי)האם זה סיבה מספיקה לכניסה אפי שהיה לי רווח .
    בגלל שברור לי שפפז יומי -פחות חזק מ-פפז שבועי .האם זה לא נוגד את חשיבתו של ג'ימס.
    תודה יחיאל

    השבמחק
  4. יחיאל,

    אצלי מסומנים בעיקר PPZ שבועיים.
    יש גם יומיים...

    לדוגמא בפאונד/יין:
    127 שבועי
    129 יומי

    שים לב איך המחיר מתנהל באזורים אלו.

    עדי

    השבמחק