יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

חלופת אימיילים כנה


זכיתי שאברהם (השם המלא שמור אצלי) הוא תלמידי.
ביקשתי את רשותו לפרסם את חלופת האימיילים האחרונה. לדעתי היא מהווה ציון דרך בהתפתחותו של אברהם כסוחר.
היכולת לגעת ולהתעמת עם נקודותיו הבעייתיות (כסוחר), היא תכונה המאפיינת את אברהם. כנות זו תעזור לו להגיע למטרותיו מהר מאוד.
ציון הדרך עליו אני מדבר הוא אותו אזור בו אנו מרגישים שהמסחר אינו זר לנו יותר (או מפחיד), אנחנו די מתמצאים במהלכי השוק. אפילו אולי אנחנו רווחיים (בדמו או באמיתי) ואנו רוצים עוד טריידים.
הרצון הזה, לסחור יותר, טבעי ומשותף לכולם. זהו אחד הרגעים בו נפרדים הלוזרים מהמנצחים לטווח הארוך. מסחר יתר הוא אחד משני רוצחים ראשיים של חשבונות מתחילים.
המנצחים מבינים שמה שהביא להם כסף בעבר אסור לשנותו או להוסיף עליו.
מבינים שלימוד סט-אפ חדש יכול להזיק לפני שיועיל, כי התוצאות אינן בדוקות על דמו.
מבינים שסט-אפ אינו חזות הכל.
מבינים שהפסדים יכולים לפגוע בנכס חשוב ביותר... הבטחון העצמי.

הנה חלופת האימיילים לפי סדר כרונולוגי.
______________________________________

26.10.10, 00:07
       
עדי שלום,
        
מה שלומך? אני מאוד נהנה מהסקירות שלך.
        
בתקופה האחרונה מאוד קשה (לי) למצוא סט-אפים טובים. (ביומי ואפילו ב- 4 שעות).
לכן הייתי שמח לקבל ממך את הסט אפ הנוסף שנתת כמתנת פרידה בסשן האחרון (שלצערי לא יכולתי להשתתף).
        
תודה ולהתראות
אברהם
_____________________________________


26.10.10, 15:05

אברהם שלום

פתחתי את מערכת הדוחות שלי.
מה-1.9 עד היום היו 33 סט-אפים שלמדתי אותך בגרפים יומיים וב-4H.
75% מהם מוצלחים.

תמקד לי יותר מדוע אתה מרגיש שאתה צריך סט-אפ נוסף?

אינני מסרב או משהו בסגנון, לדעתי הבעיה מסתתרת במקום אחר.
סט-אפ נוסף לא יוסיף אלא רק יגרע בשלב הזה.

בברכה,
עדי
_____________________________________


28.10.10, 00:24

עדי שלום,
    
אני שם לב שהבעיה שלי מסתתרת בזה שקשה לי מנטאלית לקנות בגבוה אפילו שיש לי סט-אפ מתאים (PPZ ו-MACD) (או לחילופין למכור בנמוך).
    
לדוגמה: ביורו דולר
אם יש לי סט-אפ בגרף יומי ללונג קשה לי לבצע אותו כי הוא נמצא בגרף יומי באזורי שיא (אפילו שהוא עם המגמה)
(ואז אני אומר לעצמי שזה נגד הטבע לקנות בגבוה ואני נרתע פסיכולוגית לעשות את זה).
    
דוגמה נוספת: פאונד קנדי
נניח שיש לי סט-אפ לשורט ב-PPZ 1.62 או  1.64. ונניח שיש לי סטייה ב-MACD שפועלת לטובתי. בכל זאת אני אהסס להיכנס לטרייד הזה בגלל שבחודשי (גרף) אני רואה שהמחיר נמצא באזורי שפל.
 (ופסיכולוגית באזורי שפל צריך לקנות ולא למכור).
    
אשמח לשמוע את תגובתך.

להתראות,
אברהם
_____________________________________


28.10.10, 20:15

אברהם,

אם היית לידי הייתי טופח על שכמך.
כל הכבוד על האבחנה הפנימית האמיצה.

אכן מלמדים אותנו לקנות שפלים ולמכור שיאים. הבן, לימוד מסוג זה מביא בהכרח לכישלון.
אין כלל שיכול לכלול את השווקים השונים. כל מקרה לגופו.
הסברה הזו באה כי אנשים (כך נקרא לסוחרים מתחילים) מסתכלים על הגרף ואומרים משפט הדומה למשפט הבא: "מי שקנה כאן למטה (במקרה של קניית שפל) מרוויח עכשיו המון כאשר המחיר נמצא כאן למעלה".
בכולנו עברה מחשבה דומה בזמן כזה או אחר.

אנשים מתעלמים מכך שלא חייבים לתפוס מהלך היפוך מתחילתו, הטרנד יותר חזק. ניסיון לתפוס קצוות יכול להיות בעייתי אם הוא לא ממש "מהודר" ומדויק.
נאמר כמו בדוגמא לסט-אפ קלאסי, PB בקצה תחתון על PPZ חזק עם סטייה ושפל כפול (Double bottom). זו כניסה מצוינת וקלאסית.
אמת, למתחילים אמליץ תמיד לחפש סט-אפים (שאותם למדת כבר) בקצה סווינג (מהלך עם כיוון-ע"ש). עם ההמלצה הזו באה המלצה נוספת, לסחור רק את הסט-אפים הקלאסיים ביותר. עיין ערך קלאסי למעלה.

קניית שיא אינה מומלצת, לדוגמא אם הבאר האחרון בתבנית outside-bar כלפי מעלה בשיא.
גם אני מחכה לאיזשהו תיקון, ל-PPZ יותר נמוך לדוגמא ואיתות, על-מנת להצטרף לטרנד (כמובן שהפוך במכירת שפל).

עד כאן טכני, כעת לחלק המנטאלי.
סיבה נוספת למחשבה של "לא לקנות שיאים או למכור שפלים" נרמזה מקודם, כך מלמדים. אינני אומר אם זה נכון או לא. בד"כ קשה לנו להיפרד מהרגלים שלמדנו בתחילה. הם צרובים בנו.
הבנה של המחיר וקריאה שלנו מביאה בהכרח למסקנה "הטרנד שולט".
תסתכל על היורו-דולר ביומי כדי לראות "חניות" במשך העליות. תעיין ביורו-פאונד ותראה גם.
המסקנה ברורה, הטרנד שולט, כעת נשארה השאלה איך מצטרפים אליו. האם חייבים לתפוס אותו מתחילתו? ממש לא.
מה רע לתפוס רק את חלקו האמצעי ?...

בכל פעם שאתה נתקע תלך לכלי הכי שימושי שלמדת. דמו.
3 חודשים בדמו, רק עם סט-אפים כאלו יבהיר לך אם אתה צודק או לא.

אני מקווה שאתה רואה ששום סט-אפ חדש לא היה משנה את הרגשתך הפנימית.
רק שיקוף של הבעיה. יישר כוח על האומץ להביט.

אשמח אם תאשר לי לפרסם את שאלותך ותשובתי בפורום כך שעוד אנשים יוכלו ללמוד.

בברכה,
עדי
_____________________________________


29.10.10, 00:24

עדי שלום,

אני מודה לך מאוד על תגובתך המהירה. עזרת לי מאוד.
העניין ברור לי, (אתה מסביר את הדברים בצורה כ"כ טובה שאי אפשר לא להבין). עכשיו רק צריך לדעת להפנים את הדברים.
עכשיו אני גם מבין טוב יותר עד כמה חשוב לסוחר בעיקר מתחיל (כמוני) להיעזר ולקבל תמיכה מסוחרים מנוסים ומוצלחים (כמוך).

נשאר רק נקודה אחת להבהרה:
אם אני מחפש את הסט-אפים רק בסווינג אז יש גם סווינגים שהם נגד ה"טרנד" וגם אותם למדתי שצריך לקחת. (כך שהנקודה הזאת עדיין לא סגורה אצלי עד הסוף).

אני לא שכחתי ואני עדיין ממתין בקוצר רוח לקורס שלך.
כמובן שאני מאשר לך תמיד לפרסם את השאלות שלי.

תודה רבה, וסליחה כל הטרחה.

אברהם
 _____________________________________

29.10.10, 12:27

אברהם,

החלטת כניסה לעסקה אינה גורפת והיא סובייקטיבית (לשמחתי). כל מקרה לגופו.
בהחלט ניתן לקחת עסקאות נגד מגמה. כמו ה-PB שהיה בפאונד/דולר ב-15.10.

נעדיף לא להשתמש במילה "צריך" בהקשר לכניסה לטריידים.

תודה  ושבת שלום

עדי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה