יום ראשון, 21 בנובמבר 2010

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-22.11.10



שבוע נפלא לכולם,



מחד, נשבע לכם שאינני פולני. כמה מחברי (וחברותי) הטובים כאלו. אולי זה מדבק. אבל אני עצמי לא נולדתי לתפוצה ספציפית זו. מאידך, לדעתי, כולנו פולנים במידה כזו או אחרת.
על מה כל ההקדמה? לכבוד המשפט הבא: אמרתי לכם.
או כפי שמוכתב בעדות הפולנים לגירסה מעודנת יותר,  "כפי שנאמר בסקירה הקודמת".
לאלו שכבר השכילו להשתמש בסקירה השבועית כמנוף או בסיס לחפש טריידים בכיוונים ספציפיים אינני צריך לספר על עוצמת קריאת המחיר ישירות מהגרף.
לאלו שעדיין לא מבינים על מה המהומה, גם אתם יכולים לקרוא מחיר מהגרף ללא תיווך של אינדיקטורים. מספיק פעם בשבוע לנתח לעומק את הכיוון הכללי של המחיר בגרף, כדי לקבל רמזים ואיתותים לגבי טריידים עדיפים לשבוע הבא.
אז... כמו בכל שבוע, שבו עם הגרפים פתוחים וקראו את הסקירה ואת המחיר.
זכרו זהו עסק. לסחור זה עסק לכל דבר. כל עסק צריך תוכניות פעולה קצרות טווח, בינוניות וארוכות טווח.
שבו, נתחו ותכננו.

אירלנד (עם מס חברות נמוך להחריד ועל סף חדלות פירעון), פורטוגל והאיחוד האירופי עדיין שולטות בכיפה בכל הנוגע לחדשות ולהזזת השוק בעקבותיהן. עדיין הניתוח הטכני מקפל בתוכו את הידיעות האלו מעט לפני שהן מגיעות לשוק. איך אני יודע? המחיר בגרפים שונים מגיב ל-PPZ.  אם לא היה מגיב, אזי פנדומנטלי היה שולט (יש זמנים כאלו). נתחיל עם הדאו ונמשיך.

דאו-ג'ונס, כפי שנאמר בסקירה הקודמת, ירד עד 11,000 וניתז בחוזקה מעלה. מספר עגול גדול (BRN) נתן הזדמנות יוצאת דופן לסטופ קצר והצטרפות ללונג. הניתור מה-11,000 נתן PB שבועי המשכי. אלו מעט יותר ערמומיים למסחר.
עדיין הדאו צריך לחצות את 11,250 כדי שנוכל להביט לכיוון המשך הטרנד.

יורו/דולר סגר PB שבועי הנתמך על PPZ 1.3500 (שלא במקרה הוא מספר עגול גדול לשיטתנו BRN – Big Round Number).הייתי מעדיף סגירה נחרצת מעל 1.3700 דבר שלא קרה.
כפי שנכתב  בסקירה הקודמת, חיכינו לאיתות מה-1.3500. קיבלנו.

פאונד/דולר מתקשה להתרומם ולנצח את ה-BRN 1.6000. האנגלי יוצר דשדוש ארוך הנוגע פעמים רבות (ביומי) ב-1.6000.
תמיכה לחולשתו הספציפית ניתן לראות גם בצמדי האנגלי האחרים.

דולר/סוויסי נתן פריו. כפי שנאמר בסקירה הקודמת חיכינו לנגיעה היפה ב-1.0000 ה-BRN הענק כדי להצטרף לשורט. הסבלנות השתלמה. הטרייד עדיין חי במערכת. הסטופ ב- b/e(מחיר כניסה). שימו לב ביומי, שה-1.0000 בונה תקרת זכוכית המתנגדת להמשך העליות.

דולר/יין חיפש ומצא את אזור התמיכה החדש 83.00. כאמור, מחכה עכשיו למספרים העגולים הבאים 84.00 ו-85.00.
בכל מקרה 83.00 מבחינתנו PPZ רשמי.

יורו/יין, ה-PB הענק משבוע שעבר נתן פרי. הטרייד עדיין חי. מקווה שישרוד שבוע כדי שאוכל לדווח על המשך הניהול שלו. הסטופ כעת במחיר הכניסה, כך שטרייד נמצא בסטטוס המועדף עלי,Free trade. חלק מהרווח נלקח וכעת החלק הנותר מבצע את המוטל עליו. לפרנס את ילדי.

אוסטרלי/דולר מתבסס מעל 0.9800. PB שבועי קטנטן הנשען על ה-PPZ אינו איתות מבחינתי. אינני אומר שאין סיכוי שייתן פיפסים, אבל האיתות כה קטן מול ה-PB הדו-שבועי, שמסמן דחייה די גדולה מלמעלה (כפי שאוזכר בשבוע עבר), כך שאוותר.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.
שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,


עדי שרון








אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או ומסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

2 תגובות:

  1. אנונימי21.11.2010, 13:24

    עדי שלום
    לגבי הדולר סוויס אני לא מבין לפי איזה סטאפ לקחת אותו לשורט ב BRN 1.000 כי אני לא ראיתי שום סטאפ.

    להתראות אברהם

    השבמחק
  2. אברהם שלום,
    תודה על השאלה.

    קיימות מספר טכניקות ואסטרטגיות מסחר הנשענות על קריאת מחיר.
    אתה בהחלט צודק שזו אינה אחת שלימדתי.
    בבלוג אני משתדל להתמקד בנושא קריאת מחיר. קריאת המחיר בגרפים חשובה לאין שיעור מאסטרטגיה זו או אחרת.
    למעשה היא הבסיס כמעט היחיד מבחינתי לשיקול הכניסה לטרייד.
    הבנת מהלך המחיר וכיוונו מאפשרים להחליט ולהשתמש בכלים בארגז הכלים...

    אני מעדיף להסתכל על טכניקות כניסה לטרייד כמו כלים בארגז כלים. אחרי שלמדת והתאמנת להשתמש בהם (דמו + חי) הם נחים להם בקופסת הכלים. כאשר מגיע סטאפ נכון לכלי הנכון משתמשים בו.
    דרך אגב, לא צריך הרבה כלים. צריך רק כלים שימושיים הנותנים תוצאות מוכחות.

    חייבים לזכור, הבנת המחיר אינה "צופה" את הכיוון או מהלך התקדמות המחיר.
    הביטוי הנכון יהיה "הערכה" לאיזה כיוון.
    המחיר יחליט מה הכיוון לא "ההערכה" שלי או של מישהו אחר... :)

    עדי

    השבמחק