יום ראשון, 26 בספטמבר 2010

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-27.09.10


שבוע שמח לכולם,

קריאת מחיר ואחריה עקרונות PA- Price action מאפשרים בטווח סבירות הגיוני להבין את כיווני התקדמות המחיר על הגרף בשווקים הפיננסים המשוכללים בכלל ובשוק המט"ח בפרט. בסקירה הקודמת  תיארתי ירידות בתחילת השבוע, יותר נכון תיקונים, לפני העליות מאמצעו עד סופו. ההתלבטות הייתה בין איתותים יומיים המראים על ירידה לבין איתותים בגרפים שבועיים המורים על עליה.
שאלתי "מה חזק יותר?". אני חושב שלגבי השבוע קיבלנו תשובה.
תמיד נסייג ונזכיר, מי שקובע את המחיר הוא רק השוק ולא הניתוח הטכני.

ואכן, הדאו-ג'ונס ירד לבחון את האוויר מתחת ל-10,700 ונורה למעלה. התחנה הסבירה הבאה היא במספר העגול הגדול הבא (BRN – Big Round Number) 11,000. השוק מתייחס למספרים האלו. סוחרי המניות והדאו-ג'ונס מכירים זאת היטב.
שימו לב, השיא הקודם 11,250 הוא תיקון פיבונאצ'י 61.8% מהירידות של 2008 (גרף חודשי). חצייה בטוחה מעל לאזור זה והעלייה תחליף כינוי מ-"תיקון" ל-"מגמה".

יורו/דולר ממשיך להתחזק. תמונה אחת שווה הרבה מילים (מעט פחות מאלף). בגרף יומי המצורף מוסבר מדוע קריאת המחיר היא הבסיס לכל השיטות והאסטרטגיות. רק אחרי הבנת מחיר והגרף ניתן לסחור. לא יום לפני כן.

 











(הקש על הגרף להגדלה)
הזוג עצר באופן החלטי מתחת לאזור משמעותי,1.3500  שהוא התמזגות תומכי החלטה:  PPZ, BRN ופיבונאצ'י 50% של הירידה הקודמת (בגרף שבועי ניתן לראותו). פריצה מעלה תאותת על התחנה הבאה למחיר, 1.3800. דחייה יכולה לסמן שורט מעניין.

פאונד/דולר מראה אותו דפוס התנהגות כמו קודמו, חצייה הניראת כנחרצת של ה-PPZ 1.5800. האם נתפלא שהשיא הקודם נמצא ב-BRN 1.6000? כמובן שלא, המחיר מתייחס לאזורים משמעותיים אלו.

גם הדולר/פרנק ממשיך במגמת ירידה חזקה. מתי תבוא התערבות של ה-SNB? רק לנגידי הבנק השוויצרי פתרונים. אנו קרובים לשפל הנמוך ביותר שנראה 0.9600. עד לאזור זה, לא הייתי נכנס לטרייד. לדעתי באזור ה-0.9600 אורבים כמה סוחרים עם מלכודות לונג.

כוכב השבועות האחרונים הוא היין. הכל מתחיל בצמד דולר/יין.
בסקירה הקודמת ציינתי שהממשל היפני חופר לעצמו בור בהתערבותו וכי הסוחרים הגדולים יארבו ליין בירידות בכל פעם מחדש. ואכן, אחרי ההתערבות (הראשונה מאז 2004) באו כוחות השוק ודחפו את הדולר/יין כלפי מטה מתחת ל-85.00.
האם, או יותר מדויק, מתי יתערב הבנק המרכזי היפני (BOJ) שוב?
והנה מוגשת לפניכם הדילמה: בגרף יומי הופיע PB שהוא גם BEOB כלפי מטה שנדחה מה-PPZ 85.00. אם אנחנו חושבים שהממשל הולך להחליש את היין, האם לחכות לאיתות המבוסס על הידיעה הפדומנטלית ללונג, או להיכנס לפי האיתות היומי לשורט?
מה גם שהבאר היומי נסגר מעט לפני מספר עגול 84.00 היכול להוות מחסום להמשך ירידות...
מבחינתי קיימים מספיק "תומכי החלטה" לא להיכנס לטרייד שורט.

אוסטרלי/דולר חתך את ה-PPZ  0.9400 ויצר BUOB בגרף היומי. האם נראה את התחנה הבאה 0.9800 קרבה. סביר להניח. על פניו לא ניראה סנטימנט שיאותת על הפיכת הכיוון לשורט.

בצל שתי ההתערבויות הפוטנציאליות, יפנית שוויצרית, שוק המט"ח ממשיך בכיוון הכללי של החלשות הדולר.


שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,


עדי שרון









אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.  
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה