יום ראשון, 5 בספטמבר 2010

סקירה לשבוע שמתחיל ב-06.09.10

ספטמבר החל בעלית המדדים בחו"ל. למען האמת הסקירה הקודמת צפתה את העליות. אוקי אוקי, לא הסקירה, המחיר והתבניות שהוא יוצר מורים לנו על הכיוונים הכללים. צריך לזכור, שהסקירות מראות על כיוונים כללים ואינן מורות על כניסות או יציאות מעסקאות. הכיוונים הכללים מראים לי אילו טריידים להעדיף ובאילו כיוונים.

אז נחזור לדאו-ג'ונס שסגר ארבעה ימי עליות רצופים ממשענת ה-10,000 שהיוותה מחסום פסיכולוגי.
אחרי חציית ה-PPZ 10,300 היעד הבא הבעייתי הוא אזור 10,500-10,480 (מסומן באפור). הוויכוח האינסופי בין מנתחים טכניים למנתחים פנדומנטלים הראה את כוחם של הטכניים השבוע: בתחילתו כולם הצביעו (ועדיין אומרים) על חולשת הבורסות והנה חלף שבוע של עליות חד-משמעיות.
הנימוק בדיון האינסופי של המנתחים הטכניים מצביע כי הגרף מגלם בתוכו כבר את ציפיות השוק.
לשבוע הבא יש לנו BUOB משמעותי בשבועי כך שהמשך הצפייה הוא לעליות. האם 10,700 באופק?
מדד דאו-ג'ונס, גרף יומי (לחץ להגדלה)

השבוע התבשרנו ששוק המט"ח עלה ל-4 טריליון דולר ביום, עליה של כ-20% בשלוש שנים. כמו גם היורו/דולר נשאר הזוג הסחיר ביותר, כ-28% מהמחזור.
במבט שבועי, הזוג עצר את ירידתו על PPZ 1.2600 שמהווה חזרת פיבונאצ'י של 50% שם נתן PB קטן יחסית (ראה סקירת שבוע שעבר). חציית ה-1.2800 השבוע (חזרת פיבונאצ'י 38%) באופן החלטי אמורה להביא את היורו/דולר לדגדג את 1.3000 מלמטה. גם הוא התכנסות פיבונאצ'י ו-PPZ.

הפאונד/דולר עושה קולות של נחלש (דולר מתחזק) באופן שאינו מסתדר עם החלשות הדולר לאורך הזוגות הראשיים (יורו/דולר, קנדי/דולר, אוזי/דולר, דולר/סוויס), בעודו נשען על 1.5300. הזוג אינו מרגיש נוח לקחת לשורט בגלל שאינו מסונכרן עם שאר הצמדים.
או שבעצם הוא מהווה סמן קדמי?

בסווסי, ההתחזקות מכוונת אל עבר ה-Parity. דולר ופרנק שווים.

היין/דולר גם אינו מסונכרן להחלשות הדולר (בד"כ בהחלשות הדולר בשאר השווקים היין נחלש במקביל) כנראה בגלל צפי הסוחרים להתערבות בממשל היפני שאינה מגיעה. אכזבת הסוחרים דחתה דרומה את המחיר ממחיר הציר 85.00 ב-PB משמעותי הגדול ב-20% מהממוצע היומי. האם אנחנו רואים את 80.00 מתקרב? בפעם האחרונה שהיינו שם הייתה בשנת 1955.

האוזי/דולר מסמן את הנקודה הקריטית הבאה, 0.9200. פריצה משמעותית של נקודה זו עשויה להביא לגבהים חדשים. דחייה משמעותית תוריד למטה את המחיר.
דפוס התנועה שנחפש לפריצה משמעותית צפונה יהיה חצייה גדולה של ה-PPZ 0.9200, חזרה לבדיקת הקו מלמעלה והמשך עליות.

שימו לב, מחר האמריקאים והקנדים בחופש, לכן ביום שני צפוי שוק בעל תנודתיות נמוכה או בעייתי.

לסיכום, הדולר ניראה נחלש ברוב הגזרות . יש לשים לב לפאונד/דולר שאולי ייתן איתות להיכנס בנמוך ללונג ולהיזהר מצמדי היין.


שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון






אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה