יום ראשון, 12 בספטמבר 2010

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-13.09.10


מבט על שוק המט"ח השבוע יהיה מעט מבלבל אם כמו תמיד נסתכל בניתוח הטכני מזווית "החלשות או התחזקות הדולר". כאשר אנו מקבלים סממנים לכאורה סותרים יש להפעיל גמישות מחשבתית, תכונה שעל כל סוחר לפתח. האגו, קשיחות מחשבתית, הוא אבי אבות ההפסד.

קריאת המחיר בסקירה הקודמת, הראתה על המשך עליות במדדי הבורסות האמריקאיות בהדגש על S&P ודאו-ג'ונס. למען האמת העליות לא גובו במומנט וכפי שנכתב השוק "נתקע" מתחת ל-10,480 ולא הצליח לחצות כלפי מעלה. השבוע מחכה לחציית הגבול הנ"ל או שהדאו יגלוש מטה לפני ניסיון נוסף לעלות.

צמד היורו/דולר נחלש השבוע. מעיון בצמדי יורו אחרים נראה שהחלק הדומיננטי בזוג הוא חולשת היורו ולאו דווקא התחזקות הדולר. עדיין המחיר מדשדש בין 1.2600 ל-1.2900 בואכה 1.3000 שהוא PPZ משמעותי.
זכרו, כ-80% מהזמן השוק מדשדש. סוחרים המשכילים ללמוד להרוויח בדשדושים (כאשר האינדיקאטורים אינם מהווים כלי אמין) מרוויחים לאורך זמן. כמו-כן בדשדוש נוצרות "קופסאות" מהן המחיר מנסה לשבור, הנה אפשרות נוספת להרוויח מקריאת מחיר הקשור לדשדוש.

הפאונד/דולר כלוא בתוך "קופסא" בת כ-200 פיפס בין 1.5300 ו-1.5500. שתיהן רמות PPZ כשה-1.5500 משמעותית יותר. יציאה מהדשדוש לכל כיוון אמורה להיות החלטית.
הערת הכותב: ההתייחסות למספרים עגולים 00 אינה מהווה ציון מחיר מדויק אלא מציינת אזור (Zone). שוב ושוב יש לשנן ולזכור, שוק המט"ח ושוק ההון בכלל אינם מדע מדויק. המחיר נע בתחומים ולא אל עבר מספרים מדויקים.

דולר/סוויסי יורד כשהוא נדחה מאזור ה-1.0300 (ניתן לראות את אזור 1.0250 המהוה התנגדות). גם צמד זה נראה כבונה קופסה שפריצה ממנה תביא את המחיר לאזור השוויון בין דולר לפרנק.
ניתן לראות בצמדי פרנק נוספים את התחזקות הפרנק עצמו. שימו לב לפאונד/פרנק, פרנק/יין ויורו פרנק שנתנו איתותים בהירים להתחזקותו...

הדולר/יין בונה תחתית למחיר זה השבוע השלישי באזור ה-83.500. מוקדם עדיין לומר שזהו הסוף ומכאן פנינו לעליות, למרות שבגרף יומי, במספר אינדיקטורים, קיימת סטייה למעלה.
ממשלת יפן מודיעה חדשות לבקרים על תוכניות נוספות להחלשת היין אולם שוק המט"ח העולמי אינו מתרשם וממשיך לדחות באיטיות את היין למטה.
זוגות היין הנוספים אינם מראים על התנהגות מתואמת מה שגורם חוסר נוחות בחיפוש אחר כוון תנועות בזוגות אלו. עדיף שינועו יחדיו.

האוזי מתחזק מול הדולר ובכלל ניראה כמטבע החזק בשוק המט"ח. המטבע האוסטרלי חצה את רף 0.9200 בדרכו למעלה לתחנה הבאה 0.9400 שהייתה שיא בתקופה האחרונה.
התחזקות האוזי ניראת היטב גם בצמד יורו/אוזי ששבר תחתית 1.4000 ורץ למטה כ-300 פיפס עם שישה נרות אדומים יומיים. אחד מהרמזים להחלשות היורו.

לסיכום הניתוח הטכני של קריאת המחיר, היורו והפאונד נחלשים. פרנק, אוזי ויין מתחזקים. עכשיו אפשר לחפש טריידים J.



שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון
 









אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.  
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה