יום ראשון, 3 ביולי 2011

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-04.07.11

שבוע מצוין לכולם,

שילוב נדיר ומעניין של אירועים חל השבוע. חלקנו יאמר שהשילוב ביד המקרה, חלקנו יעלה רעיונות קונספירטיביים וחלקנו ישאיר את התזמון המופלא לבורא עולם.
באותו פרק זמן:

  •  הפד קנה את מנת האג"ח אחרונה בסך 4.9 מיליארד דולר, לפי תוכנית כתובה וידועה מראש. התוכנית, הידועה בשמה QE2, הסתיימה בסוף יוני. המשמעות, השוק האמריקאי מחפש כעת את איזוניו הכלכלים בחופשיות ללא יד מכוונת.
  • במקביל, יוון קיבלה עליה את מרות האיחוד האירופאי ונכנסה ל-10 (!) שנות צנע, תוך התחייבות לחסכון של 78 מיליארד יורו. על זה אומרים החברה "בטחחחחח".
  • בנוסף, צפי להעלאת הריבית באזור היורו ל-1.5% (עליה של 0.25%) ביום חמישי בהחלטה די משמעותית של המועצה האירופאית. החלטה שתשפיע על כל הכלכלות המושקעות במטבע האיחוד.

בכל מקרה, האפקט המידי חיובי, על מטבעות ומדדי מניות. מסביב לגלובוס, אנשים נעשו תאבי סיכון מחדש.
אם נסגור את הפרק הזה עם יוון שוב, לפחות 5 כלכלות באזור האירופאי מתנדנדות על חובות גדולים. אבל כל זה יחכה לאחרי החופש הגדול. אם אתם חושבים שזו מקריות, תחשבו שוב.

בעצם תחשבו... סין.



דאו-ג'ונס שבוע פנומנאלי עבר על המשקיעים בשוק המניות האמריקאי כאשר הדאו עלה יותר מ-660 נקודות. הכוח פנדומנטלי דחף את המדד מהבסיס 11,900, כפי שנכתב בסקירה הקודמת.
לעת עתה, לטווח הבינוני, מחפש כיוון צפונה. אולי תוך נסיגה קלה לבדוק משענת כמו 12,400 ומשם לעבר השיא האחרון באזור 12,850 כאשר 12,700 מהווה אזור שיבדוק את עוצמת העליות.

יורו/דולר עלה השבוע 5 ימים ברציפות ללא אספקת אפילו איתות כניסה אחד (מלבד המומנטום), אפילו בטווחי הזמן הנמוכים (עד 1H).

יורו/דולר (לחץ להגדלה)
נחכה לנסיגה על מנת להצטרף לעליות. התסריט המועדף: נסיגה לעבר אזור 1.4300, איתות והיידה לאסוף פיפסים.
שימו לב, המחיר עצר על פיבו 76.4% (ההפוך של 23.6%) שהוא גם פיבונאצ'י 61.8%. כפי שלימד אותי מורי ורבי, אזורי התמזגות (confluence) של אינדיקציות מהווים חיזוק להנחות עבודה, כמו למשל כניסה או יציאה מטרייד.
למה? כי סוחרים שונים מדסיפלינות עבודה שונות, כמו כאן סוחרי פיבונאצ'י שונים, רואים את אותו האזור כאיתות.
הנה עוד מיזוג של פקטור. מיני PPZ, התהפכות מחיר. המחיר נעצר בנמוכים המסומנים. נמוכים משמעותם תמיכה. המחיר נעצר שם בדיוק (כהתנגדות). לא בטוח שההתנגדות תחזיק מעמד ביום שני.
קריאת מחיר מהגרף. לא יותר.

פאונד/דולר הכלכלה הבריטית הולכת ונחלשת. הפאונד נחלש הכי הרבה יחסית ל-6 מטבעות אחרי הדולר. הממשלה הבריטית נאנקת תחת עומס החובות ומתנהלות הססנית מעט.
שבירה מטה מ-1.6000 או אפילו היסוס באזור זה ונעדיף לשמור מרחק מהצמד. איתות לעליה אולי יגרום להצטרף. אבל חייב להיות איתות חד-משמעי, חזק ועדיף בטיבול confluence של אינדיקציות נוספות.
שימו ברדאר את היורו/פאונד.

דולר/פרנק זוכרים שדיברנו על כך שהפרנק משמש מקלט לשונאי סיכון במקום הדולר והיין. ובעת מצוקה בורחים אליו.
ראו מה קרה כאשר צפירת ההרגעה לשונאי הסיכון (היוונים קיבלו את התוכנית) ואוהבי הסיכון הופיעו ודחפו. חזק. הפרנק נחלש.
בתחילה התפתתי לראות בתנועה החזקה מיום חמישי התערבות של הממשלה השוויצרית, ראו יורו/פרנק. מחקירה מעט מעמיקה יותר, הסתבר שקרנות, בעידוד הממשל השוויצרי, פשוט זרקו את הפרנק. הייתי מוסיף... בינתיים.
כל עוד לא חצינו את 0.8700, אעדיף שורטים. לכן אחכה לאיתות, אפילו בטווחי הזמן הנמוכים יותר, כדי להצטרף לירידה. משתדל ללכת על בטוח. עם הטרנד.

דולר/יין דשדוש ארוך על 80.00. ירידה לעברו ואיתות תאפשר אולי מהלך. לא הייתי בונה על זה.
הצמד משמעותי וחשוב אך גם איטי. מאוד.

דולר/קנדי הדפיס בגרף שבועי באר חיצוני ענק BEOB שמקיף 6 בארים שלפניו. איתות דרומה. נחפש נסיגה למעלה כדי להצטרף.

מחר ארה"ב חוגגת עצמאות לכן הבנקים יהיו סגורים. שילוב מעניין של חוסר מסחר אצל האח הגדול עם חופשת קיץ. אם כך, בזמנים מסוימים השוק אמור להיות שטוח לחלוטין ובזמנים שבהם בעלי אינטרסים קטנים יכנסו, השוק ינוע חדות. הישמרו.
בנוסף, בסוף השבוע הודעת NFP.
כאמור ביום חמישי הודעת ריבית באנגליה בשעה 14:00 ובאירופה (ECB) ב-14:45.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון




אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

4 תגובות:

  1. כרגיל,

    תאווה לחך (וגם כמה ראיונות מסחר לעקוב אחריהם)



    שבוע טוב

    השבמחק
  2. פשוט תענוג כרגיל

    השבמחק
  3. תודה רבה על עוד סקירה מאירה!

    השבמחק
  4. חברים תודה.
    מאוד מעריך את התגובות.

    עדי

    השבמחק