יום ראשון, 31 ביולי 2011

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-01.08.11

שבוע טוב לכולם,

הרבה בלגן כלכלי, המון...
הבה ננסה יחד לעשות מעט סדר במהומה ולראות היכן אנו יכולים ליהנות ממנו.
ארה"ב, כמו בסרט הוליווידי זול, מתחה את העולם האם תגיע לחדלות פירעון ב-02.08 או תחלוף על פניו בדהירה (צולעת) לשקיעה. אני מניח שהרפובליקנים, אם תאבי שלטון הם, יגיעו להסדר. למה? כי הבחירות הבאות מבחינתם יביאו הזדמנות נדירה של הדחת נשיא מכהן. הזדמנות שלא קרתה עשרות שנים.
על-פניו נראה שאתמול בערב, שעונם, הגיעו הצדדים להבנות ראשוניות. גיבורים. יש.
בלי שום קשר (ועם הרבה רלוונטיות) חדלות משמעותה הכרזת מלחמה, כזו או אחרת, על סין מחזיקת החוב הגדולה ביותר של ארה"ב. אף אחד לא רוצה להסתבך עם סין.
עדיין, במקרה של חדלות, הדולר אמור... להתחזק.
לאירופאים יש "חבילת" בעיות נכבדה משלהם. החל ביוון, דרך ספרד וכלה בפורטוגל ואיטליה. עושה הרושם ששם מנוהלים הדברים יותר עלפי הגיון ופחות בהימורים ורגש כמו באמריקה.

בד"כ, בזמנים לפני משבר, כולם רצים למטבעות מקלט. הפעם הפרנק והיין. השוויצרים עומדים חסרי אונים מול גל הקניות של המטבע שלהם.
בחצי הראשון של השנה הפסידו השוויצרים סכום מדהים של 11.7 מיליארד פרנק רק בגלל התחזקות הפרנק מול היורו והדולר. שלא לדבר על הפסד נוסף, צורב, מול הזהב.
הבהרה, הבנק המרכזי השוויצרי, ה-SNB אינו גוף ממשלתי, אלא חברה (מחלקת מניות) בבעלות הקנטונים השונים בשוויץ ובעלות פרטית. מוזר, מעניין אבל עובד... או שלא.
מאידך היפנים שחררו הודעה מעניינית לגבי התחזקות נוספת של היין: ממשלת יפן לא תתערב בשוק לפני ההחלטה בארה"ב על תשלום האג"ח. האם משמעו שאחרי ה-02.08 הם כן יתערבו? אולי זה הזמן לסגור את אותו שורט ביין שהחל משבירת ה-80.00 כלפי מטה (נעילת 280 פיפס)?

דאו-ג'ונס כפי שנכתב בשבוע שעבר, הצדדים נגררים להסכם.
בכל מקרה המדד צנח מ-12,700 כמעט עד 12,000 העגול, המשמש סמן פסיכולוגי. 700 נקודות בשבוע זה המון.
הירידה הדפיסה בשבועי BEOB גדול שמקיף 3 שבועות שלפניו, מה שמרמז על המשך ירידות. מה עוד שהנר הופיע אחרי סווינג גבוה. כמעט קלאסי.
שימו לב ל-12,000 ול-11,800 הטכניים שיכולים לשמש כמעצור לירידות, אם וכאשר יחליטו בטובם הצדדים לממש את ההסכמות של אתמול בערב.

יורו/דולר עשה תנועה של כ-330 פיפס השבוע רק כדי לסיים היכן שפתח בתחילת שבוע (נר דוג'י).
מלמעלה PPZ חוסם 1.4500 ומלמטה PPZ התומך 1.4000. שניהם עגולים גדולים. נחפש איתות שם.
יום שישי הדפיס BUOB בגרף יומי על PPZ 1.4300 (לא בסווינג נמוך). רמז שהכוח למעלה.

פאונד/דולר הדפיס באר BUOB ביום שישי, בגרף יומי, המקיף 5 נרות שלפניו. שוב חסר הסווינג הנמוך באיתות. למעשה קיבלנו איתו הממשיך מגמה ולא הופך אותה. אלו איתותים מעט בעיתיים ויכולים להיות מטעים.
בכל מקרה נראה כתחנה בדרך כלפי מעלה.

דולר/פרנק הזכרנו בפתיח את המצב הפנדומנטלי של הפרנק בזוג. הרבה אין מה להוסיף. להמתין או להתערבות או לתיקון כלפי מעלה כדי להצטרף לשורט.
שוב, כדי לראות את חומרת המצב תציצו גם ביורו/פרנק.

דולר/יין גם הזוג הזה יורד ללא הפסקה, רק שכאן יש לנו תחנה ברורה השבוע 76.20. הנמוך האחרון, מהצונאמי. איתות באזור יתקבל בברכה.

שימו לב ללוח ההודעות השבוע, לחופשים ולהודעות אדומות כולל ה-NFP ביום שישי.
כמובן כפי שנכתב, הודעות אלו יהיו בצל ההודעות הגדולות מארה"ב ומאירופה. היו זהירים וחכמים.
לא נשכח את תקופת החופש גם בחו"ל והרי המתכון לסערות בשוק.

אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

חייב להגיב על שלוש ארועים שלכאורה אינם קשורים מישראל:
1.      מאבק מעמד הביניים.
היום אני גאה להיות שייך למעמד הזה. כן, לכל אותם אנשים "רגילים" שבתנאים לא רגילים מנסים לחיות ולגדל פה ילדים. מנסים להיות רגילים/נורמלים. אולי אפרסם משהו ממחשבותיי השבוע, בינתיים הנה טעימה:
חשבתי על הורי. הורי עלו מארץ הולדתם אל תוך הלא נודע החם והדי מטורף, יש לציין, שקוראים לו מדינת ישראל. עלו מתוך מניעים רגילים ושפויים של "אין ליהודים לאן ללכת וזה מקומנו". כאן הקימו את ביתם. לא נדל"ן. בית עם ריחות אוכל, ילדים רעשניים (מודה באשמה), מלחמות ועבודה (לא בהכרח בסדר הזה).
מילת המפתח, הקימו בית. הם ידעו שהם יכולים לבדם. בלי עזרת הוריהם וכד'. שניהם יחד. צנועים. מקימים בית.
היום לאנשים רבים, לא רק צעירים, חלום הבית רחוק. רחוק מאוד. לרובם שאין כבר בית,  ממש בלתי מושג.
כשאין חלום אין תקווה. כשאין תקווה אין עתיד. אני רוצה עתיד פה לילדי... ולי.

2.      השבוע נעצר מנכ"ל בית השקעות גדול.
מבקש להזכיר לכולנו לפני השורות הבאות: האיש חף מפשע עד שיוכח אחרת. זו זכותו הדמוקרטית של כל אזרח.
זמן רב אני אומר בפורומים (לא כאלו של אינטרנט) שונים, בהרצאות, כולל אלו שאני נותן בבתי השקעות. הפנסיה שלנו מנוהלת "לא נכון". לפי אינטרסים צרים של בתי השקעות.
דוגמא לאיך השיטה עובדת: הקרן העצמאית (נסטרו, בד"כ קרן סגורה, בה בית ההשקעות מנהל את כספיו הפרטיים) של בית השקעות שמנהל פנסיות (כמובן אין הכוונה לבית ההשקעות שבכתבה של גלובס או אחר בכלל באזור), קונה כמות ענקית ממניה מסוימת במחיר מצוין נאמר 15 ₪. עובר זמן המניה עולה ל-22 ₪. כעת יש לממש את הרווח. אבל אם הקרן תתחיל למכור בבורסה, יראו הפעילים את המהלך והמחיר ירד. מה עושה קרן הנוסטרו? מוכרת את המניות לקרן הפנסיה שמנוהלת באותו בית השקעות. לכם ולי. כמובן שהמהלך זה אינו חוקי.
קרן הפנסיה מנסה בתורה לממש. אולי מרוויחה מעט או מפסידה. התוצאה: כולנו מקבלים ביצועים עלובים בקרנות הפתוחות ובפנסיה שלנו, בעוד שקרנות נוסטרו של אותם בתי השקעות מקבלות ביצועים סבירים ומצוינים לאורך שנים.
עכשיו אתם מבינים מדוע אני מנהל לעצמי את רוב הפנסיה.
עכשיו אתם מבינים מדוע להתייחס למסחר כעסק.
כעת אתם מבינים את המשפט "אם אין אני לי, מי לי".
וכעת לא תוכלו לומר: לא ידעתי.

3.      אפרופו הסעיף הקודם. מדברים על טייקונים, שמייקונים.
באו נדמיין: אתם (מעמד הביניים) לוקחים הלוואה מהבנק X (אג"ח) ומתחייבים להחזירה בתאריך מסוים. לפני תאריך הפירעון אתם מודיעים לבנק "שאינכם יכולים" להחזיר את X  אלא רק  X פחות 30% ושהבנק "יקפוץ" לכם כי ההצעה שלכם הוגנת.
מה הבנק עושה בתורו? "קופץ" ולוקח לכם את הבית, ממש את הפנסיה והחסכונות שלכם, מנסה לעקל את קרוביכם (לא יאמן במדינה מערבית אבל חוקי בארץ בתנאים מסוימים בישראל) ועוד צעדים כדי לממש את החוב.
אז למה על אדון תשובה או מר בן-דב לא חלים אותם כללים?
מדוע לא יממשו חלק מהחברות שלהם? מדוע מתקבל הטיעון ההזוי של נכבדים אלו שהחובות נמצאים בחברות שנות?
כולנו מושקעים דרך הפנסיות בחברות שלהם.
פתאום לב לבייב ניראה צדיק...

כמובן שאשמח לכל תגובה (רק תשמרו על דרך ארץ).

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון




אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

12 תגובות:

  1. אנונימי31.7.2011, 12:34

    כל הכבוד ויישר כוח על הסקירות יידע מקצועי ודברי טעם על מדינתנו הקטנה שאזרחיה הקטנים מתחילים להיות גדולים ....

    השבמחק
  2. הסקירה שלך מנת המזון השבועי שלי הרבה תודה תרגיש נח לשתף אותנו בהגיגך אני מאמין שהרבה חושבים כמוני יש בזה יותר תועלת משתוכל לשער ועוד פעם תודה

    השבמחק
  3. היי עדי

    תודה על הסקירה המעניינת כרגיל.

    האמת לא ידעתי שאתה גם ממעמד הביניים הייתי סבור שאתה טייקון.

    הבעייה במדינה לדעתי נובעת מכך ששכבות אוכלוסייה מהמעמד הגבוה והמעמד הנמוך התרגלו שמעמד הביניים נושא בכל הנטל .30 אחוז נושאים על גבם את 70 האחוז מהאוכלוסייה.

    השבמחק
  4. היי אנונימי,
    תודה על התגובה. אשמח, כמובן לשיקולך, שאם זה לא מפריע שתפרסם תגובות תחת שם, מבחינתי אפילו בדוי, רק כדי שאוכל להתייחס אישית אליך.
    ותמיד, אם יש לך שאלה אל תהסס. אני פה. גם עבור כל "אנונימי".


    מיכאל,
    שמח שהסקירות נכללות בדיאטה :)
    תודה.

    TI
    לא הייתי מתחלף עם שמייקון.
    מרבה נכסים מרבה דאגה.
    לגבי האחוזים, עכשיו אני מבין למה כואב לי הגב...

    עדי

    השבמחק
  5. בס"ד
    שלום עדי
    אני מאוד נהנה מהסקירות שלך
    וברצוני לשאול אותך לגבי פין בר שהזנב שלו ארוך והוא נראה חוקי לחלוטין אך כאשר אתה יורד לרזולוציה של 5 דקות הנך רואה שהזנב נוצר רק בכמה דקות, האם הפין בר הזה נקרא חוקי או לא.
    מחכה לתשובתך

    אבי מאשדוד

    השבמחק
  6. אבי שלום,
    כיף לשמוע (לקרוא ) ממך.

    אני מניח שאתה מתכוון ל-PB שהיה ב-chf/jpy ב-21/07.
    בתאריך זה הופיע נר גדול בכמה מערכות.
    במקרה כזה, גם אני יורד לבדוק שזה לא רעש וה-PB נוצר מתנועה טבעית של המחיר.
    אם תרד אפילו לגרף של 5 דק' תוכל לראות את התנועה החדה בשעה 23:00.
    תנועה מהסוג אינה טבעית ומיד גורמת לי לחשוד. הלכתי למערכות נוספות ולא מצאתי את התנועה וכך הבנתי שמדובר ב"רעש".

    מבחינתי לא היה PB.

    רק בריאות,
    עדי

    השבמחק
  7. שמעון מילר1.8.2011, 18:59

    עדי שלום רב


    אני סוחר לפי הכללים אך תקלות טכניות פשוט מרגיזות אותי

    האקספרט של B/H לא עובד

    וממילא במקום עיסקה מרוויחה בחצי זה הופך להיות עיסקה מופסדת בכללי

    מה עושים

    השבמחק
  8. שמעון שלום,

    אני מניח שהאקספרט עובד, שהרי הוא רובוט.
    משהו בצורה שאתה מפעיל שגויה.
    אני עובד עם האקספרט הזה ואחרים בלי בעיות... רק אחרי שלמדתי את הטעיות ההפעלה שלי.
    האם החייכן נמצא על הגרף בו אתה סוחר?
    האם כדי להעביר אחרי 30 פיפס אתה כותב 300?
    וכד'

    עדי

    השבמחק
  9. מוישי3.8.2011, 22:19

    בס"ד
    היי עדי,
    מה שלומך? {איך הגב?...}
    כבר מזמן לא הגבתי אך אין זה אומר שאיני קורא את סקירותך בכל שבוע, ואני מדגיש בכל שבוע, באדיקות.
    פשוט הפעם הרגשתי שהתגובה של של מיכאל {מס' 2} ממש מדברת מתוך גרוני, {להבדיל ממני שאני לא בדיאטה...}
    הסקירה שלך גם נותנת לי כל שבוע מחדש הסתכלות אחרת על החדשות הכלכליות וכמובן על המחיר בגרף.
    אז שוב תודה רבה רבה !
    מוישי

    השבמחק
  10. הרב הצעיר4.8.2011, 7:35

    שלום רב

    הייתה הודעה של ממשלת שוויץ בתאריך 03/08/11 על הורדת ריבית לרמה אפסית כמעט, באמצע היום .
    אין שום איתות וכלום, אבל אני יודע שאפשר מכאן לעשות הון רב .
    איך אני לפי השיטה שלך /j16 מצטרף לחגיגה שיכולה להעיד אפילו על שינו מגמה ואפילו אם לא ממש שינוי כללי במגמה אפשרות בטוחה[כמעט] לעשות מאות!!!!! פיפסים.
    הר כלל ראשון שלימדינו רבותינו היא "סוחרים בשביל להרוויח כסף" וכאן ממשלת שוויץ מגישה לנו שוקלד שוויצרי כשר ומהודר בהשיג יד ואנו לא ניקח ??

    השבמחק
  11. מוישי,
    ממש שמח שאתה מפיק תועלת. כל הכבוד כי אני יודע שלא כולם תמיד מבינים בין השורות.

    תמשיך לבקר.
    עדי

    השבמחק
  12. לרב הצעיר,
    הודעת השוויצרים אינה נקראת התערבות ואינה מרשימה כנראה, בשוק, אף אחד.

    לעומת זאת ראה את ההתערבות היפנית שהתרחשה בלילה. כתבתי בסקירה שהיפנים התריעו מראש על מה שיעשו אחרי האישור בסנאט האמריקאי.
    רק שהשעות שלהם קצת "מוזרות" עבורנו.
    הייןן מול הדולר קפץ כבר ביותר מ-200 פיפס ומול הפאונד עבר את ה-300.
    בכל אופן להתערבות לא יהיה משקל לאורך זמן אם לא תעבור את ה-80.00 דולר/יין משמעותית.

    הכלל הראשון שלמדנו "PPZ + איתות = כניסה".
    מסחר בהודעות ותנועות חדות אחרות מסוכן ומרוקן חשבונות.
    סבלנות.

    עדי

    השבמחק