יום ראשון, 17 ביולי 2011

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-18.07.18


שבוע נפלא לכולם,


השבוע נגוון את התפריט הרגיל מדים-סאם סיני והמבורגר אמריקאי, לפסטה איטלקית עשויה מידי. הפסטה משפיעה ישירות על כל תבשיל אירופאי שתבחרו (בתיבול בירה אירלנדית דלוחה ונטולת קצף לאחרונה).
האיטלקים מחזיקים חוב ענק של 1.8 טריליון יורו. כן המספר האגדי גדול יותר מחובה החיצוני של גרמניה (1.1 טריליון יורו). האחות הגדולה פי כמה ועשירה פי כמה
הלוואות וחובות. לא טוב.
מצידו השני של האוקיינוס: ספקולציות, האם ברננקי יתערב שוב לעודד את הכלכלה האמריקאית החולה (QE3), אינן מוסיפות לנו כסוחרים חד-משמעיות. בשילוב עם עונת החופשות, אנחנו רואים תנודתיות רבה בשווקים שאינה תמיד מובנת.
בכל מקרה ארה"ב בסכנה אמיתית ומוחשית ואיתה כל העולם. השבוע תסתיים הסאגה האם הקונגרס יאשר לנשיא להגדיל את החוב. בלי דרמה. ולא ייסף.

דאו-ג'ונס כפי שכתבנו בשבוע שעבר, המדד בדק את 12,400 נק'. שימו לב כמה האזור משמעותי לאחרונה. כמעט בכל הסקירות בשבועות האחרונים הזכרנו את האזור. מהות PPZ האמיתי.
בכל אופן, המדד נגע באזור ועלה מעט. מי שסוחר במדדי השוק האמריקאי (S&P, דאו ונגזרותיהם ה-ES ו-Ymini) זכה לכניסות יפות בטווחי הזמן הקצרים. כידוע לכולם, אישית, מדיר את רגלי מטווחים אלו.


יורו/דולר הירידה ל-1.3800 השבוע והעלייה חזרה לאזור 1.4300 (כולל הירידה חזרה) ציירו בגרף שבועי נר ענק, קרוב ל- PB, של 500 פיפס. הוא לא PB היות והסגירה מחוץ לבאר הקודם מה שמרמז שעדיין יש כוח למוכרים.
הבה נקרא מחיר יחדיו: באו המוכרים ודחפו את הצמד חזק למטה. כאשר עברו תחום מסוים, העירו את הקונים שאמרו "1.38 מחיר נמוך, טוב לקנות" ובתורם דחפו את המחיר למעלה חזרה. רדו לגרף יומי או 4H וממש תוכלו לראות את התסריט.
למה נבחרו אזורים אלו? לא מאמין שמישהו יודע. איך יודעים שאלו האזורים הנכונים? תמתחו קווים בשבועי ותראו אין המחיר מגיב שם. תמיכות הופכות להתנגדויות וחוזר חלילה.
בגלל הסגירה החלשה של הנר לא אנסה להיכנס ללונג לפיו. אחפש תומכים בטווחי זמן יותר נמוכים, שאעדיף להיכנס מעל 1.4300.

פאונד/דולר הצמד ירד ל-1.5800 ונתן איתות יפהפה וקלאסי ללונג. מכיר רבים שנהנו ממנו. אלו סוגי האיתותים שאנחנו מחכים להם. לא צריך הרבה מסוג זה  כדי להתפיח את חשבון. בררנות היא שם המשחק (צריך להזכיר לעצמי כל הזמן winking).
בשבועי הזוג הדפיס BUOB גדול ויפה המקיף שבועיים שלפניו. הבעיה היא שהנר לא הופיע בסווינג נמוך אלא במהלך הצידה. יוצא מכך שנחפש איתות יותר איכותי ביומי ללונג.

דולר/פרנק הניתוח הטכני המתוחכם ביותר לצמד: יורד ויורד ויורד. הפרנק נתפס כמטבע הבטוח בעולם כעת, אפילו יותר מהיין. שר האוצר השוויצרי רמז השבוע שהם בוחנים את מצב המטבע כל-הזמן.
נו מתי תנסו שוב, אני שואל את השוויצרים?
נחפש הצטרפות, אם יואיל בטובו לעלות, ל-0.8300 שהייתה התחתית האחרונה או אולי אפילו ל-0.8550.
בכל מקרה נפקח עין תורנית על האח הגדול, לעת עתה, היורו/פרנק לאיתות מוקדם להתערבות.

דולר/יין ה-80.00 נפרץ ע"י ה-BEOB עליו דיברנו בסקירה שעברה . שוב, איתות קלאסי, עם סיפור ברור מאחוריו (סיפור... קוראים... קריאת מחיר...) שנותן פרנסה יפה. המחיר לא חזר אחורה.
גם היפנים מודאגים מהתחזקות היין. הדבר האחרון שהם צריכים בכלכלה שמנסה נואשות להשתקם מאסון אדיר מימדים זה מטבע חזק שמייקר את המוצרים שלהם.
בינתיים נראה ש-76.20, הנמוך האחרון בטווח נגיעה.

אם נסתכל על הכיוונים והאיתותים שציינו (לא ממש איתותים...) בסקירת השבוע הקודם, נגלה שכל הצמדים התנהגו כצפוי והניבו פרנסה נאה. שוב, לא צריך הרבה טריידים. צריך רק את הנכונים ואפשר להפוך חשבון קטן (יחסית) לחשבון מפרנס.
אתם מוזמנים לבדוק.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון




אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

13 תגובות:

  1. אחלה סקירה עדי

    ההתחלה קצת הייתה מפחידה

    השבמחק
  2. שרון שלום,

    סקירה מעולה - תודה
    שאלה לי אליך, האם אתה נותן שירות מערכת שיכפול עסקאות אוטומטית לMT4?
    כגון: (לינק)

    אשמח להצטרף
    תודה

    השבמחק
  3. מ. שלום,

    איתותים הם רעה חולה של סוחרים.
    מכיר שרותים כאלו, לא מכיר כאלו שעובדים לאורך זמן או בכלל. אחרת לא היו גובים סכומים מצחיקים.
    מניסיון יכול לומר לך, שאיתותים מרדימים את היכולת של סוחר להתפתח.
    תלמידים שלי ואני יכולים להכנס לאותו הטרייד והם יפסידו בעוד שאני ארוויח. הפסיכולוגיה תמיד תפריע לסוחר שאינו מיומן.
    כדי להיות מיומן אתה חייב (!) להתאמן. להיות השחקן. לכן המציאו את הדמו.

    מקווה שעניתי,
    עדי

    השבמחק
  4. בוקר טוב,

    תודה על התשובה,
    אתה צודק מאוד לגבי מיומנות סוחר ו"שעות טיסה" כמו כן, לגבי שרותים לא אמור לסתור בנית תיק נוסף שינוהל ע"י סוחר מוערך.


    תודה
    יום טוב

    השבמחק
  5. מ.

    חשוב לעשות סדר.
    ראשית, לתת למישהו לנהל עבורך תיק היא תורה בפני עצמה.
    קיימים פקטורים ספציפיים שמנתחים יכולת של מנהל תיקים להפיק רווחים.
    זה לא המצב.
    אין לשרותי איתותים בד"כ מספיק היסטוריה כדי להבין את הביצועים. 3 חודשים לא נחשב :-).

    שנית, נגזר מהראשון... סוחר מוערך יכול אולי לנהל לעצמו את התיק אבל ברגע שמדובר בכסף של אחרים זו ליגה שונה עם עומסים פסיכולוגיים אחרים.
    הייתי שוקל שוב...

    תודה על ההזדמנות,
    עדי

    השבמחק
  6. שלום עדי
    שמי רועי אני סוחר עם השיטה כבר קרוב לחצי שנה,בכללי מתעסק עם שוק ההון כ-6 שנים, השאלה שלי היא, שאני מסמן על הגרף גם רמות עגולות וגם רמות ppz ורמות תמיכה והיתנגדות אני לא מבין מה הולך בגרף וזה מבלבל אותי,מה אתה מציע לי לעשות לסמן על הגרף רמות עגולות וחצי עגולות,או רמות ppz תמיכה והיתנגדות,ממש מתוסכל מהעניין כי יש פעמים שאני מרוויח יפה ואז בכמה טריידים זה הולך לטמיון . חייב את עצתך
    בתודה רועי

    השבמחק
  7. רועי שלום,

    מסמן רק 3 קווים על מסך של כל זוג.
    תמיד קווי PPZ במספרים עגולים הקרובים למחיר העכשווי. אחד מעל ואחד מתחת ועוד אחד חשוב קרוב אחר.
    לדוגמא: ב-e/u מסומנים עכשיו 1.4000, 1.4300, 1.3800.
    מניח שאם נעבור את 1.4300 אסמן גם את 1.4500.

    אין צורך בהרבה קווים או כל 100 פיפס. תסמן רק את החשובים שבהם רואים תמיכה שהפכה להתנגדות (בשבועי או ביומי).
    הרבה קווים... הרבה בעיות... :)

    מקווה שעניתי,
    עדי

    השבמחק
  8. עדי תודה רבה על התשובה המהירה.

    סליחה שאני מציק עם שאלות
    אבל עכשיו למשל אני בעיסקת לונג שלקחתי על האוסטרלי דולר בגלל הפין בר היומי שהיה ,הרמות שסימנתי הם 1.600 1.700 ו-1.800שהוא לא ppz אבל הוא היה השיא האחרון לפני הירידה , האם זה בסדר ?

    מה לגבי קו מגמה אתה לא משתמש בהם ?

    תודה רועי

    השבמחק
  9. היי רועי,
    ראשית, בכיף.
    שנית, תשאל. לא הביישן למד... ולא הקפדן מלמד :)

    בוא ננתח ביחד את העסקה שלך:
    1. זה לא PB ביומי. הסגירה והפתיחה חייבים להיות בתוך תחום הבאר הקודם.
    היה PB ב-4H.
    2. בוא נאמר לשם הדיון שזה כן PB. הוא לא בסווינג יורד. הצמד מדשדש בין 1.0400 ובין 1.0800.
    3. בשבועי קשה לראות PPZ באזור המחיר. אם יורדים ליומי הייתי מציין את 1.0500 אולי את 1.0600.
    1.0800 כפי שציינת נכון, אינו PPZ אלא התנגדות.
    1.0700 הוא מספר עגול אבל לא PPZ. לא היו שם התהפכויות כפי שאני רואה.

    אתה כבר אמור להיות ברווח בעסקה.
    הכניסה מבחינתי ביומי, הייתה אמורה להיות 1.0562. והמחיר נגע בעגול 1.0700.
    הייתה אמור לממש חצי עסקה ולהזיז א הסטופ למחיר הכניסה מה שכבר היה מוציא אותך מהטרייד.
    לעולם לא ניתן להפוך עסקה מרוויחה למפסידה.

    אני משתמש ב- TL=trade line רק אם הם סופר ברורים. כאלו שילד יכול לזהות. כמו זה היורד ב-g/u יומי.

    עדי

    השבמחק
  10. אני באמת מרווח על העיסקה,וממשתי חצי אבל סטופ לברייק לא העברתי כי אני מאמין שזה יכול לעלות עוד,
    מה שאומר שאתה מסמן רק רמות ppz עגולות,ואם יש רמת ppz שהיא חצי עגולה בוא נגיד 1.4350 סתם לצורך הדגומא, היית מסמן אותה על הגרף?

    השבמחק
  11. היי רועי,

    מצטער על התגובה המאוחרת.
    1. הדרך אותה לימד אותי מורי ורבי ואתה אני מלמד היא לשמור על רווחים.
    התנהלות עיסקית לחלוטין.
    כאשר עסקה מרוויחה, בוודאי אחרי שסגרנו חצי, אין טעם להחזיר כסף לשוק. מה ששלי שלי :-).
    2. ההבנה של מה שמסתתר מאחרוי מספרים עגולים חשובה לתשובה הזו. כדי לא להרדים (וגם כי זה ארוך ולא בא לי) משתדל להמנע מחצאי עגולים אפילו אם הם חזקים.
    זה לא אומר שאי-אפשר, אפשר בהחלט אם זה סופר חזק (ולא בדמיון).
    אם כבר הספקת להכיר אותי, תמיד אעדיף פשוט. עגול.

    עדי

    השבמחק
  12. עדי אני רוצה להודות לך מאוד על התשובות והסבלנות שלך,מאוד עוזר לי גם הסקירות שלך וגם המידע שאתה חולק.

    תודה

    השבמחק