יום ראשון, 24 ביולי 2011

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-25.07.11


שבוע נפלא לכולם,

בעוד שמנהיגי אירופה מצליחים להגיע לכדי הסדר כזה או אחר בנוגע לחובות יוון ובכלל חובות לעולם, מתקשים בארה"ב לצאת ממאבקי אגו (לא ממש חכמים, בלשון המעטה) בין נשיא ארה"ב לרפובליקנים.
כולם יודעים איך יסתיים המאבק (בהעלאת תקרת החוב אמריקאי מעל 14.7 טריליון) ומתי (לפני 02.08.11). אבל הצדדים מתעקשים על השלכת בוץ הדדית ובדרך על כל העולם. הכל במסווה של מבוגרים אחראיים.
בעוד האירופאים מבינים בניית חוב מחדש מה היא (הארכת זמן החזר החוב ל-20 שנים ויותר והורדת ריבית הנשך לאזור ה3.5%) האמריקאים מתעקשים על הגדלת החוב עם טיפול קוסמטי של הקטנת הוצאות ממשל.

בואו רגע נעביר את כל נושא החוב לפסים ברורים: אם על מישהו רובץ חוב ענק, האם כדי לצאת מהחוב הוא ... נכנס לחוב גדול יותר בהשראת משפט יהודי מפורסם "יהיה בסדר"?
בכל אופן היורו התחזק משמעותית מול הדולר. וזו המגמה המסומנת.

דאו-ג'ונס עלה למעלה בחדות ל-12,770 שסומן בעבר כקצה עליון זמני (בעברית התנגדות) שם נעצר. ושוב אנחנו שואלים מה יודעים סוחרי השוק שההמון ההדיוט בחוץ אינו יודע? מדוע השוק עולה?
הפעם יותר פשוט, גם הם מבינים שבריקוד האימים שמנהלים אובמה והרפובליקנים התוצאה הסופית כתובה... תקרת החוב תיפרץ. השוק מגלם מראש את הרגיעה.
ואילו בעיתונות "הכלכלית" הישראלית קוראים לתופעה "עונת הדוחות הטובים". לך תבין.
תרגום לגרף: מנוחה באזור 12,700. אם החברים יתנהגו יפה ראו את 13,000 כמסומן. אם לא... בעצם לא רוצה לחשוב "אם לא".


יורו/דולר השבוע נחכה לאיתות יפה שיוכיח לנו שהצמד מתבסס מעל 1.4300. כלומר, חציית האזור בכיוון כלפי מעלה בוצעה. התבססות שם ואיתות יספקו טרייד לונג מעניין. מאידך, אם הזוג יחליט להדרים (דרום) לעבר התחזקות הדולר נקווה שיסמן/יאותת.
הייתי בונה יותר על מהלך צפונה.

פאונד/דולר ללא איתות, סוחרי הנגיעות התענגו השבוע על טרייד מ-1.6000 העגול הגדול ל-300+ פיפס. בכל מקרה קו המגמה היורד (עליו דיברנו בשבועות הקודמים) נשבר.
גם כאן המגמה היא למעלה כל עוד ההתגוששות בוושינגטון תמשך.
הייתי רוצה לראות ירידה קלה לאזור 1.6200 עם איתות עליה לעבר 1.6500.

דולר/פרנק עלה מעט השבוע. אם מביטים גם באחיו היורו/פרנק ניכרת המגמה היורדת. דהיינו התחזקות הפרנק. בחזקת "תביאו לנו עוד מהפרנק שוקולד".
הצמד לא מספק לצערי איתותי הצטרפות לפי אסטרטגית המסחר שלי, לכן נאלץ לשבת מהצד ולצפות.

דולר/יין ממשיך לזחול מטה באזורים נטולי PPZ. התחנה הבאה היחידה הניראת לעין היא השפל של הצונאמי 76.20.
הדרך לשם ארוכה... מאוד.

אנחנו נכנסים לאזור חופשות הקיץ בשווקים מסביב לעולם. השווקים יהיו תנודתיים יותר ובלתי צפויים. שימרו על עצמכם וחשבונכם. ממליץ לסחור רק דפוסים מוכרים לחלוטין.

אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון




אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

5 תגובות:

  1. שמעון מילר24.7.2011, 18:57

    תודה רבה על הסקירה המופלאה והמחכימה

    ישנם סביב הchf בצמדים מול ה יורו והסטרלינג והיפני איתותים די יפים לכניסה לעיסקה

    מהי אם כן המשמעות שמטבע אחת מספק שלושה איתותים מול מטבעות שונים ?

    השבמחק
  2. תודה על הסקירה

    השבמחק
  3. מיכאל,
    בשמחה.
    _______________________
    שמעון,
    לא ראיתי איתותים משמעותיים.
    לשאלתך, מבחינתי אם מספר צמדים קשורים מראים את אותה התבנית הדבר מהווה חיזוק לתבנית, אם היא חוקית כמובן (עומדת בכללים).
    בד"כ צמדי היין מתנהלים כך.

    עדי

    השבמחק
  4. התאריך טעון תיקון

    השבמחק