יום ראשון, 26 ביוני 2011

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-27.06.11


שבוע מצוין לכולם,

בשבוע שעבר התחיל באופן רשמי הקיץ. כך הודיע לנו דני רופ.
מבחינתנו, קיץ מהווה עונה תנודתית כי חלקים נרחבים משוק ההון יוצאים לחופש. כלומר, יקל על גורמים אינטרסנטים להזיז את השווקים לכיוונים שלהם. גם במט"ח. אנשי המניות שימו לב לקריאת מחיר ישירה מהגרף שלכם לרמזים לנקודות תגובה (תמיכה/התנגדות) שהיו בעבר...

כעת למתרחש בעולם. מבלי להישמע דרמטי או מתרגש מידי, מבט נקי על מצב באירופה וארה"ב מראה על היסטוריה בהתהוותה. חברים, סין היא האימפריה החדשה. נקודה.
שר האוצר הסיני מסתובב באירופה כדי לבשר לכל מי שמוכן לשמוע (את המתורגמנית שלו) כי סין תעמוד מאחורי החוב האירופאי ברכישת אג"ח. יש לו אינטרסים אדירים (עשרות מיליארדים כאלו).
שימו לב, ארה"ב הייתה המחלצת הרשמית בעולם. מעצמת על. היום כבר לא, בזמן שהחובה (באג"ח ונוספים) מתקרב בצעדים מפחידים למימדים יוונים.
בינתיים בשקט מכניסים גם את איטליה לקלחת. הולך להיות שמח.
הערכה שלי, נחכה שהיורו ירד עוד קצת. מעט אווירה טובה, אולי אפילו הצבעה בפרלמנט היווני בעד תוכנית הצנע, כלומר הפוך לכל מה שרואים כולם, ונעשה כסף.

בסוף הסקירה תמצאו אזכור לסוחר שמשמש עבורי השראה ואולי כדאי ללמוד עליו. מהגדולים שיש.


 
דאו-ג'ונס איזו מלחמה נפלאה הייתה לנו כאשר הטובים נגד הרעים דחפו ומשכו מעל ומתחת ל-12,000 כפי שנכתב בסקירה הקודמת.
עוצמת התנועות רק מראה על העצבנות הרבה בשוק. עדיין ניראה כי הדחיפה מטה חזקה מהמשיכה מעלה.
עדכון מהפעם שעברה. מחקתי את כל ה-PPZ מהגרף (מנהג אחת לחודשיים). עברתי חזרה לגרף שבועי וסימנתי מחדש.
לא התפלאתי שמצאתי שהמחיר עצר ב-11,900 PPZ מהעבר. המסקנה, פריצה שלו מטה תסמן הידרדרות נוספת הבורסה האמריקאית. החזקה מעליו תאושש את המדד מעט.

יורו/דולר חלף שבוע שנפתח בעליות והסתיים בירידות משמעותיות. המחר מתחת ל-1.4300 עליו דיברנו רבות לאחרונה. שבירה לעבר 1.4000 תאותת על ירידות. עליה מעליו וכנראה המחיר ימשיך בהתכנסות במרחב הולך וצר (wedge).
שימו לב ש-1.4000 הוא בדיוק 61.8% פיבונאצ'י מהשפל ב-14.02.11 עד לשיא האחרון.

פאונד/דולר המחיר חתך הנחישות את ה-TL מהסקירות הקודמות וגם את ה-1.6000. לכך בדיוק כיוונתי לגבי העוצמה והסיבה האם לשים או לא טרייד עיוור ב-1.6000. כאשר המחיר יורד בעוצמה אין סיבה לנסות לעצור אותו, בחזקת לתפוס סכין נופלת.
מחכים לאיתות כניסה. ההעדפה לשורט שיצרף אותנו לקו הצוואר של תבנית ראש כתפיים (לא יפה ומושלמת). קו הצוואר הוא... 1.6000. דהיינו יכול להיות מהלך של כ-600-700 פיפס מטה עד 1.5400.

דולר/פרנק ממשיך בשקיעתו. השבוע המחיר שבר את הנמוך האחרון ואנו כבר מתחת ל-0.8400.
אחיו הגדול היורו/פרנק צובר תאוצה מטה. מאמרים רבים מתפרסים בעיתונות המקצועית בעד ונגד התערבות ממשלת שוויץ. כשכולם מדברים משהו כנראה הולך להתרחש.

דולר/יין מחזיק באופן מרשים מעל 80.00. היו שהתפתו להיכנס עיוור ללונג מעל 80.00 אבל הצמד לא זז. התנועה החוצה (לא משנה לאיזה כיון) מאזור ההתכנסות תהיי חזקה. נקווה שייתן איתות, רמז לכניסה.

וכעת למעט רוח.
סטנלי דרוקנמילר (Stanley Druckenmiller) החל את דרכו בגיל 25 כמנהל השקעות צעיר בבנק. האיש טיפס במהירות פנומנלית למעלה לעמדת ניהול בכירה כמשקיע ראשי של הבנק עד שהחליט לפתוח קרן גידור עצמאית.
בתחילה ניהל כמיליון דולר (כסף של לקוחות)  "והצליח" לפשוט את הרגל. בסופו של יום הוא הרים את הקרן מחדש לגבהים עד שה-"המלך" ג'ורג' סורוס, בכבודו ובעצמו, הבחין בסוחר המושחז והביא אותו לקוונטום (הקרן הגדולה בעולם בזמנו) כנסיך ויורש עצר לניהול הקרן. שם לראשונה ניהל נכסים במיליארדי דולרים.
הכל במקביל לניהול והגדלת הקרן המנוהלת הפרטית/עצמאית שלו.
כאמור הוא התחיל בלנהל מליון דולר בקרן הפרטית. עם השנים דרוקנמילר הגדיל את הקרן הפרטית ל... 10 מיליארד (לפי הערכות מסוימות 12 מיליארד, אבל מי סופר).
לפני שנה הכריז על סגירת הקרן . נמאס לו לנהל.
בדרך הוא הספיק לעקוף את ביל גייטס כתורם הגדול ביותר, כאשר הוא ורעייתו תרמו מעל ל-700 מליון דולר במשך השנים. בואו נדבר על רוחב לב.
למה סיפרתי לכם עליו?
ראשית, ראו לאן אפשר להגיע בעבודה נכונה. גם אם תורידו זוג אפסים מהמספרים תגיעו לגידול מ-10,000$ ל... 100,000,000$ (מאה מליון דולר). על זה אמרו אבותינו "כבוד".
שנית, שיטת העבודה מתוארת בבלוג שלנו מזכירה מאוד את דרך העבודה של דרוקנמילר. ניתוח השווקים והבנה פנדומנטלית של המתרחש וחיפוש אחר איתות טכני לכניסה.
דרך אגב, דרוקנמילר סוחר בכל השווקים, מט"ח, מניות, אג"ח, אופציות.
השראה מגדולים, המזון לנשמת הקטנים.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון




אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

12 תגובות:

  1. תענוג צרוף!

    שבוע מסחר מוצלח.

    השבמחק
  2. תענוג צרוף!

    ושבוע מסחר מוצלח...

    השבמחק
  3. השראה מועלה
    תודה

    השבמחק
  4. מהכוונה מעולה
    שוב תודה

    השבמחק
  5. כל מילה פנינה !
    אהבתי מאוד!

    השבמחק
  6. וואו, איזה כיף לקרוא את התגובות.
    תודה לכל המגיבים (גם בסתר).
    שמח שמצאתם תועלת בכוונה.

    עדי

    השבמחק
  7. עדי,

    איפה אפשר לקרוא על גישתו של Stanley Druckenmiller (בצורה קצת יותר רצינית מהמרקט וויזרד)?

    השבמחק
  8. שי,

    מעבר לספר, שם הוא די מפרט את אסטרטגיית ההשקעה שלו, לא מצאתי סימוכין לצורת העבודה שלו פרופר. מניח שסוחרים ברמתו לא יוצאים החוצה עם שיטה תקנה כאן תמכור שם וסטופ פה.
    קראתי מספר מאמרים וראיונות איתו.
    בד"כ מדובר על ניתוח פנדומנטלי של השוק וחיפוש אחר כניסה טכנית.
    כמו שאמרתי השראה.
    אולי אם נפנה אליו יחד הוא יסכים לעשות לנו קאוצ'ינג? :-)

    הנה קטע ממאמר:
    Drelles taught him to use technical analysis to help gauge whether prices were poised to jump, while most analysts depended on a company’s financial reports to decide whether a stock was a good buy. If a company has good charts and fundamentals, he’d put it in the portfolio. His training as an economist also helped him identify big macro themes, such as housing starts, retail spending and unemployment that would cause shares to climb or swoon.

    השבמחק
  9. The New Market Wizards
    מומלץ בחום על שני חלקיו

    השבמחק
  10. אני זוכרת מימי ככתבת כלכלית שהקיץ הוא עונת המלפפונים. כולם בחופש וכלום לא קורה. לעומת השנים האחרונות בכלכלה, אולי עדיפה איזו עונת מלפפונים הגונה שתרגיע את המצב.

    השבמחק
    תשובות
    1. העדפה אישית שלי כסוחר שהשוק יזוז...

      מחק