יום ראשון, 5 ביוני 2011

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-06.06.11

שבוע מצוין לכולם,

נזכיר שכל הניתוחים הטכניים בבלוג (ומחוצה לו), כולל החלטות להיכנס לעסקאות וטריידים מבוססים רק על קריאת המחיר מהגרפים. הגרפים עצמם נקיים מכל אינדיקטורים שאר מרעין בישין. רק 2-3 קווי התנגדות/תמיכה (עדיף PPZ) בכל גרף...
העננה מעל אירופה והחוב האדיר שחלק מהמדינות בה סוחבות (בראשן יוון עם 60% חוב יותר ממה שהיא מייצרת- 160%) מעט התבהרה בעת שהבנק האירופאי המרכזי העביר ליוון את התשלום החמישי בעזרה ("תוכנית חילוץ" הם קוראים לזה) שהובטחה עוד בשנה שעברה. התשלום יאפשר ליוון להחזיר ולמחזר אג"ח (למעשה התחייבויות מול מלווים חיצוניים).
לכולם רווח. איך יודעים? ניתן לראות את התחזקות היורו כמעט מול כל המטבעות למעט הפרנק השוויצרי.
זוכרים את הסקירה הסינית הקודמת... ובכן העלייה ביורו מיום רביעי היא תגובה לאנחת הרווחה ברחבי אירופה, מכל השווקים ולא רק מהחיזוק הסיני (שנרמז לפורטוגל).
בעצם לא לכולם רווח. פתאום ארה"ב עם הכלכלה ה-"כאילו" מתחזקת שלה... ניראת חלשה יותר.
אפילו בתי השקעות הגדולים ג'י-פי מורגן וגולדמן זאקס חתכו בהערכותיהם המעודכנות את תחזית הצמיחה בארה"ב. גם סוכנות הדרוג נחשבת מודי'ס מתריעה, שומו שמיים, מחדלות פירעון של ארה"ב. הכמו יוון נידמו האמריקאים?
בסוף החודש תפסק זרימת הכסף לשוק, ה-QE2 של ברננקי. השוק מתחיל לגלם את החולשה.
בד-בבד, לא לשכוח, האינטרס האמריקאי הוא יורו חזק כי אז סחורות שנמכרות בדולר יהיו יותר זולות מסחורות אירופאיות.

דאו-ג'ונס בסקירה הקודמת נכתב מפורשות על החלשות המדד האמריקאי.
12,400 לא החזיק מעמד וקרס. היעד הבא למטה לבדיקה אמור להיות 12,000. שימו לב לעוצמת הירידות הבאות לידי ביטוי בבארים אדומים ארוכים ורצופים. בד"כ ירידות בשווקי מניות (להבדיל ממטבעות) חזקים מעליות. נגזרת מטבעו של האדם. הפחד נעוץ עמוק יותר בטבע האנושי (הגנה מטורפים) מאשר שמחה.
יכול להיות מאוד שמדובר רק בתיקון. 12,000 יספר לנו האם כך...
כאמור, בסוף יוני, נכון לעכשיו, תפסיק ממשלת ארה"ב להזרים כספים לשוק האמריקאי (QE2). משם הכלכלה האמריקאית צריכה להראות את דרכה... לבד. ללא תמיכה ממשלתית .

יורו/דולר ממשיך לעלות מזה כשבועיים. מהלך שהחל מנגיעה ב-1.4000 העגול הגדול.
התחנה הבאה למעלה 1.4800 ולאחריה 1.5000.
לצערי האיתות היחידי, לפי האסטרטגיות בהם אני משתמש, היה IB ב-1.4000 אותו הסברתי בשבוע שעבר. הוא נתן פרנסה קטנה רק כדי לראות את הטרייד הזה עף 500 פיפס למעלה בלעדי.
כידוע חלק ראשון של הטרייד נסגר ברווח. בו בזמן הסטופ של החלק השני מועבר לכניסה. המחיר חזר ונגע בסטופ של החלק השני. לא חשוב... הבא בתור בבקשה...

פאונד/דולר נשען היטב ביום שישי עלPPZ  1.6300 והדפיס BUOB גדול. חצייה של 1.6500, שהוא גם קרוב ל-תיקון 61.8% פיבונאצ'י של הירידה האחרונה, תאותת על המשך עליות.
יש להיזהר עם טריידים לונג ולקחת מנות קצרות וקטנות.
בכל מקרה הפאונד לא יתחזק באותה עוצמה מול הדולר כמו היורו. ראו איך ניראה היורו/פאונד.
נתונים פנדומנטלים באנגליה מקשים על עליות כאלו. הציפיות שממשלת אנגליה לא תשנה את הריבית עד סוף השנה, לכן הציפיות שמשקיעים לא יקנו פאונד (מול מטבעות אחרים) ממשיכות.

דולר/פרנק נו, מה נאמר על הצמד הזה...
ממשיך לרדת. אין הרבה מה לנתח כאן. אם יעלה לרמות 0.8700 (גם פיבונאצ'י 61.8%), או לכל הפחות עליה עם איתות לירידה אולי נצטרף.
מחכים להתערבות הממשל השוויצרי. שדה המאבק יראה כנראה ביורו/פרנק.

דולר/יין הצפייה לתגובה ב-80.00 אכן התממשה. בגרף של 30 דק' ניתן לראות איך המחיר הגיע ל-80.03 וניתז מעלה 60 פיפס מהירים מאוד (יחסית לצמד האיטי).
מניח שהשבוע נחווה מאבקים סביב ה-80.00. ניראה לי שהכוח כלפי מטה... אבל זו רק ספקולציה. אפילו לא השערה.

דולר/קנדי בסקירה הקודמת דיברנו על הקפיץ שנדחס בצמד. ביום שישי קיבלנו הוכחה לכמות ההזמנות המחכות בחלק העליון הריק של הגרף (כן, אני לא שיכור, בחלק הריק של הגרף). המחיר ניסה את כוחו מעל 0.9800 ומהר נזרק מטה מתחתיו מסמן לכולנו PB יפה, מגובה ב-PPZ וסטייה ב-MACD. צריך רק להיזהר מהעגול 0.9700.
אחח, אני אוהב קריאת מחיר. פשוט.

אוסטרלי/יין נתן את פרנסתו כפי שהבטיח בשבוע שעבר. ביום שישי סימן PB יפה אך בעייתי מבחינת המיקום והרעש משמאל. במיוחד לאור ה-BEOB הדגול שקדם לו.

כסף אותת יום שישי עם הדפסת PB  קטן יחסית לממוצע הנתמך על PPZ 36.00 (שפרנס יפה בעבר) ונתמך גם על 61.8% תיקון פיבונאצ'י של העלייה הגדולה.

נפט מדשדש סביב ה-100$ לחבית. מחר אפרסם מה קרה למחיר הדלק שלא ירד כמו מחיר הנפט. לדעתי חומר למבקר המדינה...
מישהו, במקרה הטוב לא יודע לעשות חשבון, או עם אינטרסים אחרים.

יום חמישי , יום של הודעות ריבית. שימו לב ללוח ההודעות.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון




אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

4 תגובות:

  1. סליחה על הבורות מה זה PPZ?

    השבמחק
  2. הי,
    "לא הביישן למד" :) מצויין ששאלת.
    PPZ - Price pivot zone תאור לתמיכה שהפכה להתנגדות. הבסיס לקריאת מחיר.
    לדוגמא, תביט בסקירה הקודמת: http://adysharon.blogspot.com/2011/05/300511.html
    בגרף של היורו דולר ברמת 1.4000.

    את הביטוי טבע ג'ים מ-James16.
    מקווה שעניתי.

    עדי

    השבמחק
  3. היי עדי ,
    ראיתי את הדוגמא בסקירה הקודמת,בגרף היורו דולר, אני מכיר את זה מניתוח טכני של מסחר במניות פשוט המונח לא היה מוכר לי.(חשבתי שזה קשור לקווי פיבוט פוינט) זה בעצם הריטסט לנקודת הפריצה שאנו מכירים ממסחר המניות .

    תודה.

    השבמחק
  4. המונח מתייחס למחיר שהוא ציר pivot והופך תמיכה והתנגדות וחוזר חלילה.
    ברור שהכוונה לכל (!) מחיר.
    כל נייר (מניות, מטבעות, סחורות, אופציות וכו') שיש לו מחיר משתנה בווליום סביר תקבל תמיכות שהופכות להתנגדויות והפוך.

    עדי

    השבמחק