יום ראשון, 29 במאי 2011

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-30.05.11


שבוע טוב לכולם,


תרשו לי להתחיל בספקולציה שתראה בתחילה פראית... סין תציל את העולם. יותר נכון, האינטרס הסיני יציל.
נתחיל בחדשות הקודרות ושימו לב איך הסינים שזורים בהם.
ארה"ב נחלשת והולכת עם גיבנת חוב ענקית על גבה. כספי QE2 נגמרים. מי קנה אג"ח אמריקאי בשנת 2009-2010 (בפועל הלווה כסף לעם היושב באמריקה)? ניחשתם נכון... סין. יש לציין שסין הפסיקה זמנית את קניית הנכסים הרעילים הללו מארה"ב.
אירופה נחלשת תחת עול המשבר היווני. כנראה שאוכלי גבינת החלומי באמת לא יודעים לנהל כלכלה מי יודע מה. אירופה הייתה נוטשת את יוון בלי להניד עפעף אילולא מדינות כמו ספרד, פורטוגל ואיטליה לא היו הולכות אחרי יוון לפשיטת רגל. היינו מצפים שיורו/דולר ירד... לא?
מי נלחץ לסיוע? סין, שמביעה נכונות לרכוש אג"ח חילוץ פורטגלי (בשלב ראשון). לסינים אינטרס מובהק שהיורו יישאר על כנו כדי לתת גיבוי וגיוון להשקעות המטורפות שלהם באג"ח אמריקאי. לכן ראינו את העלייה ביורו/דולר השבוע.
ניו-זילנדי/דולר התחזק השבוע לשיאים חדשים. למה הקיווי (כינוי למטבע הניו-זילנדי) מתחזק? ניחשתם נכונה. סין החליטה לקנות אג"ח ניו-זילנדי כדי לגוון את השקעותיה (diversify). הסינים הרי חשופים לדולר האמריקאי כדבעי. הגיע הזמן לשנות יחסים בתיק ההשקעות הסיני.
השמועה אומרת שהדרך של ניו-זילנדי/דולר סלולה עד 0.8300.

במקרה הזה קריאת המחיר מהגרפים מאששת את המציאות הפנדומנטלית.




דאו-גו'נס (לחץ להגדלה)
דאו-ג'ונס בהמשך לסקירה הקודמת המדד נשען על אזור 12,400. זכרו, אזור, לא ערך ספציפי. מסחר אינו מדע מדויק, יותר מתקרב למדעי הטבע. החולשה ניראת מתפשטת בשוק בעיקר מול הפסקת הזרקת הכסף של ברננקי בחודש הבא.

לחברי אוהדי בפיבונאצ'י, צרפתי גרף המראה על אזור התמזגות בין רמות פיבונאצ'י שונות, כך אחד על-פי משנתו. השארתי רק את הערכים הרלוונטיים כדי להראות את ההתמזגות.
התמזגות משמעותה שסוחרים בדסיפלינות (אסטרטגיות) שונות רואים באותו המקום משמעות למסחר, דהיינו יותר כוח בכיוון אותו נחפש.
לפעמים די להבין צורת עבודה אחת נוספת בלבד כדי לשנות את כל המסחר לרווחי... מאוד.


יורו/דולר (לחץ להגדלה)
יורו/דולר ירד עד לאן שצפינו 1.3900. נעצר במספר עגול הגדול 1.4000, אותת עם I2B (הסבר בגרף) ועלה חזרה למעלה ל-1.4300 שוב. כעת נותר לראות האם העלייה תמשיך לעבר 1.4500 או נידונו חזרה לירידות 1.4000 ואח"כ 1.3800.


פאונד/דולר הדפיס BUOB בגרף שבועי. ללא ספק כוחו של הצמד למעלה. יחסית לאחיו הגדול היורו/דולר.
נחכה לאיתות באזור 1.6700.
המחיר עדיין מציית ל-TL מהסקירה הקודמת .

דולר/פרנק מתחזק פנדומנטלית חד-משמעית. ביבשת האירופאית הפרנק מהווה מקלט בטוח. שימו לב לאחיו הקטן של הצמד היורו/פרנק ששובר גם לשפלים חדשים. השמועות מדברות שהזוג יעצר רק בשוויון 1 בין יורו לפרנק.
היו ערניים לאיתותים לפני התערבות של הבנק השוויצרי. המשמעויות של התחזקות הפרנק ללא גבול עבור כלכלת שוויץ, קשות. וכבר קראנו בסקירה משבוע שעבר ששר האוצר השוויצרי מאיים.

דולר/יין מתקרב בצעדי בטוחים שוב לעבר 80.00. האם ניראה התערבות שם של השווקים? האם יש מישהו בכלל שיגן על המטבע היפני? בכל מקרה יהי מעניין לראות מה קורה שם. עד אז נחכה צד.

דולר/קנדי יצר קופסה (דישדוש) צרה מאוד בת כ-60-7 פיפס מתחת ל-0.9800. במשך 5 ימים ניסה לעבור למעלה מהקו זה ולא הצליח.
סוחרי הפריצות היכונו, הקווים מסומנים, השאלה רק לאיזה צד המחיר יפרוץ. סטאפ כזה נקרא קפיץ (coil) בז'רגון המקצועי. הזמנות מצטברות בקצוות הקופסה בעוד שההזמנות שבתוך הקופסה הולכות ומתכלות. בכך נוצר הפרש גדול בין הכוח בתוך הקופסה לזה שמחוצה לו.



אוסטרלי/יין (לחץ להגדלה)
אוסטרלי/יין דוגמה נוספת ל"קפיץ". חלקכם מכיר את בתצורה כ-"דגל". שימו לב איך המחיר מציית לקווי המגמה (TL – trend line) והכול סביב PPZ 86.00.
קריאת מחיר פשוטה מסבירה את הסיבה. הזמנות (שורט ולונג) נצרכות בתחום הולך וצר. מתישהו ההזמנות בתחום יגמרו והמחיר יפרוץ לצד כלשהוא (למעלה או למטה). בד"כ עם כיוון הטרנד הקודם.
אנחנו נכנסים רק אם יש איתות. אך ורק.

נפט סובב באזור 100$. מחיר הדלק האלטרנטיבי הסופי עודכן ל-7.27 ₪  לפי הנתונים האחרונים.
בתקשורת מצטטים שמחיר הממשלה יהיה 7.45 ₪.

אם לא תצעקו אף אחד לא ידע/ישמע שממשיכים לקחת לנו (understatement) כסף על-לא-עוול בכפינו.
אצרף לפוסט המקורי את הקובץ החישוב לעיונכם.


שמו לב, מחר אין מסחר באנגליה וארה"ב וביום חמישי השוק האירופאי ייסגר בגלל חגים. בימים אלו צפו לנזילות נמוכה ומכאן אי-תנועה של השוק או תנועות לא רצוניות מתפרצות.
ביום שישי הודעת NFP. הישמרו.

אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,


עדי שרון





אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

2 תגובות:

  1. הי עדי
    אז מה ההמלצה? ללכת למנת פלסטי ולמתוח את הענים :-)
    שבוע מוצלח

    השבמחק
  2. גדעון, או להתחתן עם סינית... :)

    השבמחק