יום ראשון, 15 במאי 2011

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-16.05.11



שבוע טוב לכולם,
החשש האירופאי מהחוב היווני מראה אותותיו המידיים על חולשתו של המטבע המשותף בכל הזוגות.
היוונים, בעלי חוב עצום של יותר מ-150% על התל"ג שלהם, החוב הכי גדול בהיסטוריית היורו, מחזיקים את הקלפים קרוב לחזה ולא ממש מראים אם הם הולכים לכיוון פשיטת רגל או תוכנית צנע קשה להחזרת החוב.
כדי שנבין, 150% משמעו שאפילו אם יוון תחל להחזיר את החוב ולא תאכל אפילו גרגר גבינת חלומי אחד ממה שהיא מייצרת, עדיין תהיה חייבת 50% נוספים על כל מה שהיא מייצרת. אהה... כן, ב-2012 החוב אמור לגדול ל-166%.
מצידו השני של העולם, הסינים העלו את דרישת הביטחונות הבנקאיים שלהם בפעם החמישית כדי לצנן את האינפלציה הגואה בסין. מהלך שהשפיע מיידית על המטבעות מוטי מחצבים (אוסטרלי בעיקר).
הולך להיות מעניין...


דאו-ג'ונס מסמן את 12,700 כאזור PPZ (תמיכה שהופכת להתנגדות ולהפך). פריצה משמעותית מעל 12,700 תסמן המשך עליות. פריצה משמעותית מתחת ל-12,400 תאותת על ירידות.
לקרוא את המחיר משמעו להבין את ה"סיפור" שמאחורי הגרף. קל ללמוד, כמו קריאת א' ב' וחיוני לפירוש מהלכים צפויים.
החשש בעולם מאי-יכולת של ארה"ב לעמוד בהתחייבויותיה מעיב על שמחת בית השואבה בוול-סטריט. עדיין הכוח לעליות בגרף יותר מאשר לירידות.
הייתי אומר שהמכשול הוא יותר פסיכולוגי מאשר מוניטרי (כלכלי/כספי). עדיין פסיכולוגיה יכולה לנצח או להפסיד משחקים ומלחמות.

יורו/דולר ממשיך לרדת עקב החשש ממשבר יווני נוסף.
יורו/דולר. לחץ להגדלה
מדדי הסוחרים (משהו כמו Level 2 במניות) מראים שיותר סוחרים פונים לשורט יחסית לשבוע שעבר. עדיין הרוב המוחלט של הסוחרים חושבים לונג, נכון ליום שישי, אך מספרם ירד בשליש. בלומברג מפרסמת נתונים אלו מעת לעת.
בהמשך לסקירה הקודמת, חנייה הבאה למטה מסומנת ב-PPZ 1.3800. שם נחפש איתות.
מקום נוסף לחפש איתות יהיה ב-1.4300, באם איזו תחזית אופטימית מבחינת היורו תתרחש. האיתות כמובן יכול לבוא לשני הכיוונים, שורט או לונג.

פאונד/דולר נחלש שוב. נחפש לפגוש אותו באזור ה-1.6000 העגול הגדול (BRN).
אזור זה מצטלב היטב עם קו המגמה (TL – trend line) עולה בגרף שבועי שרבים מציינים אותו. כידוע לכם קווי מגמה אינם מחביבי אלה אם כן אנו יודעם בפרוש עוד סוחרים סימנו את אותו הקו.

דולר/פרנק החל בעלייה קלה. מדוע קלה? כי הכוח מופנה למטה ,לעבר התחזקות הפרנק מול הדולר. נחכה ונראה איזה איתות יתקבל (אם בכלל) באזור 0.9000 העגול הגדול.
אולי נצטרף לירידה?

דולר/יין ככל שהזמן  עובר אזור ה-80.00 מסתמן כקן הגנה של... מישהו. אין בטחון שממשלת יפן מגנה על הקו הזה, למרות אינטרס ברור שלה. ניראה כאילו גורמים כלכליים כמו קרנות וחברות מסחריות ענקיות מגנות על האינטרס שלהן.
גם כאן, מחכה לאיתות ברור. יש לשים-לב, התקדמות חזקה בצמד הזה מובילה, בד"כ להתקדמות (באותו הכיוון) ברוב צמדי היין.

יורו/יין יורד כמו יורו/דולר. מחולשת היורו יותר מאשר מחוזקת היין.
שימו לב איך PPZ מתלכד עם פיבונאצ'י. תמתחו פיבונאצ'י מהנמוך של ה-16.03 (106.25) עד לגבוה ב-11.04 (123.31). קו 61.8% מתלכד עם PPZ 113 (בקרוב של מספר פיפסים). משמעות הניתוח: חיתוך אזור זה כלפי מטה יאשר שינוי מגמה דרומה. ניתור כלפי מעלה מאזור 113 יספק רמז לעלייה.

נפט שומר על מחירו מתחת ל-100$. מחכים כולנו בסבלנות ל-27 לחודש... בו אפרסם את מחיר הדלק שצריך להיות בתחנות ונראה מה המדינה תחליט במקביל.

כסף נעשה מסוכן למסחר. מצמד שנע בממוצע 50 פיפס ביום ל-300 ממוצע ביום, כמו אחרון הצמדים המשוגעים (דוגמת gbp/nzd). הרבה אינטרסים מופנים למתכת האפורה מכל רחבי העולם.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,


עדי שרון


  
אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

2 תגובות:

  1. שוב סקירה מעולה
    עדי את כל החלק הפנדומנטלי שאתה מוסיף בניתוח כמו מה שרשמת על סין ועל מחצבים שישפיעו בעיקר על האוסטרלי.. איך לומדים את זה? איך אני יכול לקשר ידיעות כאלה לניתוח שלי?

    השבמחק
  2. היי אסף,

    הקריאה הפנדומנטלית משמשת לתמיכה לטכני.
    פעמים רבות תנועות ארוכות בשוק מתחילות מהצהרה כזו או אחרת. דוגמא קלאסית היא הצהרת ברננקי על QE2 שהתחילה את המהלך הארוך בדאו-ג'ונס, בשילוב עם הצהרה אירופאית על בניית קופת חילוצים מרכזית.
    פעמים רבות, ניתוח טכני ירמוז מראש על תנועות אבל הבנה בסיסי פנדומנטלית תעזור להבין את כיוון המהלך ועוצמתו. לכן בסקירות רבות לאחרונה כשכל העולם אמר שהדאו הולך להתרסק אמרתי ההיפך. הטכני אותת על כך עם חיזוק פנדומנטלי של הזרמת כספם בכל העולם.

    המידע מגיע מכל המקורות המוכרים בראשם בלומברג ורוויטרס. צריך להיזהר ולברור את המוץ מהתבן שכן הרבה אינטרסים מופנים לתקשורת בצורה של הודעות.

    למען הסר ספק, אינני מנתח פנדומנטלי (גם לא מניות) אני רק משתמש בכל מה שהכרתי שנותן יתרון על-פני המידע הקיים לכולם.

    מקווה שעניתי,
    עדי

    השבמחק