יום ראשון, 22 במאי 2011

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-23.05.11



שבוע טוב לכולם,


הסקירה הקודמת צפתה בדיוק די גדול את שיתרחש בעולמנו הכלכלי מקריאת המחיר על הגרפים.
נתחיל עם המשבר באירופה. יוון ספגה מכה נוספת (שניראת אנושה מקודמותיה) כאשר סוכנויות אשראי ברחבי העולם הורידו את דירוג האשראי שלה. המשמעות היא, שכמו לאזרח שרוצה ללוות כספים מבנק, סוכנויות אלו אומרות למלווים ברחבי העולם שלא כל-כך כדאי להלוות ליוונים כי יכולת ההחזר שלהם נמוכה כדי  B+ (תחשבו כמה רחוק זה מ-AA).
תוספת נוספת לחולשת היורו באה מכיוון לא צפוי של מחלוקת בין פוליטיקאים לכלכלנים מובילים, כמו נגיד הבנק הגרמני, הנוגעת להרחבת זמן החזר ההלוואה ליוונים. אהה... וגם הספרדים צפויים להצטרף לפושטי היד להלוואות מול האיחוד.
היינו צופים שהיורו יתרסק מול הדולר, לא? ובכן, לאמריקאים משבר אשראי לא פחות גדול והעולם מחפש מטבע מרכזי חדש. בחזקת זו נבלה וזו טרפה. אולי היין היפני?
גם לא. היפנים החליטו שהם לא עוזרים לכלכלה שלהם, שבאופן רשמי מוגדרת במיתון, על-ידי הזרמות נוספות. בכך מאותתים שמעתה הממשל היפני נותן לכוחות השוק להחליט על הכיוון.
תחושה לא נעימה מחלחלת לה בעולם. תחושה של שורט (?) ...

דאו-ג'ונס המשיך להתנהל כפי שנכתב בסקירה הקודמת. לא הצליח לפרוץ את 12,700 מלמעלה ונשען על, מה שעכשיו מוגדר כ-PPZ, 12,400. האם התחלנו מהלך דישדושי שאלו קצותיו?
רוב הסוחרים (בעיקר המתחילים) נופחים את נשמת חשבונם חזרה לאלוהי המסחר בדשדושים. המיעוט המצליח, מרוויח את לחמו שם. בדשדוש. איך?
שוב התשובה בקריאת המחיר. כאשר מוגדר איזור דשדוש (לדוגמא בין 12,400-12,700), הכניסה לעסקה תהיה רק בקצוות הדשדוש עם איתות (ללא איתות אין כניסה). לא מומלץ להיכנס לעסקה באמצע אזור הדשדוש.
איתות בקצוות יכול להיות גם סימן לפריצה החוצה מאזור הדשדוש (איזו מילה מוזרה בעברית ל-ranging).


יורו/דולר בהמשך לרישא של סקירה הזו ולקודמתה, היורו אותת ביום שישי על כניסת שורט בנר BEOB – Bearish outside bar בדיוק היכן שרצינו, 1.4300. איתות איכותי המקיף שני נרות יומיים לפניו. אולי נוכל להגיע, בדחיפה, לאזור PPZ 1.3800 או 1.3900 המהווה 50% נסיגת פיבונאצ'י של העלייה בגרף יומי שהחלה בשפל ב-10.01.11.
קריאת מחיר? פשוט, המחיר פרץ את 1.4300 כלפי מטה ב-11.5. חזר לבדוק אתהתמיכה שכעת הפכה להתנגדות ב-13.5 ונרתע למטה. כעת חזר לבדוק את המחיר שוב וניתז מהאזור, ששימש כהתנגדות, ביותר מ-200 פיפס ביומי. גם בגרף 4H היה BEOB שהודפס בשעה 10:00 שעוננו.

פאונד/דולר מזמין אתכם למתוח קו מגמה בגרף שבועי מהשפל במאי 2010. שימו לב שהצמד ציית לקו המגמה (TL- Trend line) וכעת הוא מתקרב אליו בנקודת התמזגות של ה-TL עם 1.6000 העגול הגדול (BRN). יהיה מעניין.
שוב, כניסה רק עם איתות ברור ומוגדר ולא על-פי תחושות. רמז, חציית ממוצעים אינה איתות. ולא, אינני חומד לצון. צריך להבין מהי משמעות הממוצעים, מה הערכים הנפוצים לשימוש ולהבין לשם מה הומצאו ,כדי לדעת איך לסחור לפיהם. רמז נוסף, הם לא באו לעולם כאיתותים.

דולר/פרנק ניראה שהפרנק השוויצרי הופך אט-אט למטבע המפלט בעולם. למגינת ליבם של השוויצרים עצמם שלא מבקשים לעצמם תפקיד מרכזי מידי בכלכלה העולמית.
המסע דרומה של הצמד נחלש מעט אבל הכוח בברור מופנה מטה.
התחזקות הפרנק מול היורו (242 פיפס ביום שישי) מפריעה לשר האוצר השוויצרי (שלא אסתכן כאן באיות שמו) שהצהיר במפורש שהבנק השוויצרי לא ימנע "מלהשתמש בצעדים הולמים אם הפרנק ימשיך להתחזק" (לא יכול להיות שהוא קורא את הסקירות  winking). אם כך, שימו לב לאזור 1.2400 ומטה.

דולר/יין הזוג הדפיס ביום חמישי PB באזור מעניין מבחינתנו, PPZ 82.00. יום שישי ה-PB עדיין לא יצא לפועל ולא נפסל. דהיינו קיבלנו IB (inside bar). האיתות עדיין קביל.
מעניין לראות שהצמד מראה שורט והיורו/דולר מראה שורט כלומר... יורו/יין עשוי לתת תנועה חזקה משולבת למטה. חבל שאין בו איתות מובהק.

אוסטרלי/דולר מחקר מעניין שמבוצע ביבשת הדרומית אחרת לחודש שואל את היצואנים מהו השער של המטבע המקומי יחסית לדולר בסוף תקופה.
היצואנים מאמינים שהמטבע יגיע ל-1.16 בסוף ספטמבר, כ-25 סנט יותר ממה שמאפשר להם להיות תחרותיים מכפי שהיו רוצים. הצמד נע כיום באזור 1.06-1.07.
סקר בלומברג טוען שהצמד יישאר ברמת 1.06 ולאחר יחלש עד סוף השנה ל-1.03 ואח"כ ל-1.01 במשך 2012.
מבחינתנו, פשוטי ואחרוני המנתחים, ירידה ל-1.0500 שהוגדר כ-PPZ ואיתות תאפשר לנו להצטרף לעסקה

נפט ב-27 לחודש, יום קביעת מחיר הדלק אצלנו, מתרחש ביום שישי.
אם תרצו, ביום חמישי אספק לכולנו הערכה למה צריך להיות מחיר הדלק. התנאי מבחינתי יהיה שתפיצו את הבשורה על המחיר כדי שהעם היושב בציון ידע האם הממשלה עומד בתחיבותיה או עושקת אותנו שוב.
להזכירכם, כל עוד מחיר הנפט ישמור על רמה מתחת ל-100$ המשמעות היא ירידה של כ-15% במחיר דלק 95 אוקטן.
נחזיק אצבעות ....


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,


עדי שרון





אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה