יום שישי, 24 ביוני 2011

על מה חושב סוחר?

מחשבה פשוטה לשבת...
(אחרי ההתנגדויות שיופיעו בסוף הפוסט הקצר הזה, תנו לדברים לשקוע מעט ותנסו לקלוט את המסר)

אם היה לכם חשבון גדול מספיק כך ששתיים עד שלוש (2-3) עסקאות בחודש היו מניבות כ-100 פיפס.
אותם 100 פיפס, היו מכניסים לכם כסף הביתה פי 3 ממה שהייתם רגילים להרוויח בחודש.
האם הייתם מזהים את הסטאפ שאיתו אתם סוחרים כך שיהיה הכי קלאסי/טוב ?


 מן הסתם... התשובה הברורה היא: כן.

הסוד הוא שסוחר אמור לסחור ללא קשר לגודל החשבון שלו, אלא בהתאם לתוכנית. עליו לעשות זאת תוך כדי בניית החשבון באמצעים חיצוניים.
רוב הסוחרים שאני מכיר הצליחו אחרי שבנו חשבון חיצוני ועליו מימשו את הסטאפ-ים שהתאמנו עליהם תקופה ארוכה. מאותו הרגע התהליך היה קצר יחסית.
קיימים יחידי סגולה שהתחילו מאפס (קרוב לאפס) והצליחו. צאו מנקודת הנחה שזה לא אתם. הנחה שתקל עליכם.

שוב,
אימון על הסטאפ, לאורך זמן, כך שבחשבון גדול מספיק, ייתן פרנסה נאה במינימום סיכון.
במקביל בניית החשבון באמצעים חיצוניים.

עכשיו הזמן לקבל  את התנגדויות שעולות.
כעת הזמן לשקוע בהרהורים.
הנה באה ההבנה... אולי ההארה.


שבת שלום לכולם,
עדי



אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.



 
(תודה לג'ים... על הכל)

11 תגובות:

  1. כמה שזה נכון....

    תודה על השיתוף. מעודד לחשוב שבמחשבותיי קלעתי לדעת גדולים. :-)

    השבמחק
  2. בול..אהבתי..תודה

    השבמחק
  3. בול...אהבתי...תודה.

    השבמחק
  4. דרור, סוחר בתחילת הדרך26.6.2011, 14:14

    עדי,
    בימים האחרונים נחשפתי לבלוג שלך ואני מאוד נהנה לקרוא!
    אני קורא בעיקר את המאמרים, יש בהם הרבה חוכמה שאין ספק שכשאקרא אותם בשנית אני אראה דברים נוספים.

    אני מאוד סקרן לגבי איך להוציא משכורת מהשוק.
    נגיד ואני רוצה להוציא משכורת של 10 אלף שח בחודש (אני אישית סוחר במניות בחו"ל ובאסטרטגיות של אופציות על המעוף).

    כמובן שאני רוצה גם כל חודש להגדיל את החשבון (נכס הבסיס לדבריך), משהו אינטואיטיבית אומר לי שאם אני רוצה לקחת משכורת של 10K בחודש, אזי אני צריך להרוויח בשוק בין 17K-20K כלומר שבכל חודש נתון אמשוך בין 50-60% מממה שהרווחתי בשביל שהחשבון ימשיך לגדול ואוכל להנות מסיכונים יותר נמוכים לאותו הרווח ובכך גם להגדיל אותו.

    אשמח לתגובה,
    יש להבהיר שאני באמת בתחילת דרכי, אני פשוט אדם שמאוד אוהב להציב מטרות אמיתיות, וכרגע הנושא הזה לא ברור לי.

    תודה מראש :)

    השבמחק
  5. דרור,

    תודה על הפתיח שלך. בשמחה.
    אני שמח ששאלת. בסוף תבין מדוע.

    נתחיל מנתונים בסיסים, כלומר נתונים אקסיומתים.
    מטרות במסחר הורגות סוחרים. בעיקר מתחילים. במסחר הדבר היחיד שבאמת אנחנו יכולים לשלוט בו הוא עומק ההפסד stop loss. על הרווח השוק מחליט. מהיכרותי שיטות מסחר רבות, בסופו של יום סוחרים מצליחים מגיעים לבד למסקנה הזו.
    מכאן שאי אפשר לקבוע מטרות. המטרה היחידה להיות רווחי. רווחי = יותר מ-1% בחודש.
    שלושה חודשים רצופים כאלו, תדע שיש לך משהו לבנות עליו.
    בשלב הראשון לא סוחרים בכסף אמיתי. נקודה. רק בדמו. הסיבות לכך עמוקות מכדי שנוכל לפרטן כאן. האמן לי, תחסוך לך את כסף. נסה בדמו. תוכיח לעצמך שאתה יכול 3 חודשים רצופים בדמו להיות רווחי ואז תמשיך. אין טעם לבזבז כסף אמיתי.

    סוחרים מתחילים רבים נכנסים לעסק הזה מתוך אשליה שאפשר להרוויח מהר כסף ומוצאים עצמם מפסידים ממון שאינם יכולים להפסיד.
    קח נשימה עמוקה. זה הולך להיות מסע של שנתיים לפחות (!) לפני שתחווה התייצבות. לא רווח, רק התייצבות. מי שאומר לך אחרת רוצה או שתפסיד או להרוויח על גבך.

    ממליץ לקרוא את קטגוריית "המאמרים החשובים " מימין כדי לקבל מושג מול מה ומי אתה מתמודד.
    יש עוד כמה מאמרים בבלוג שיסבירו לך.

    מצטער אם ניפצתי לך חלום מסוים. עדיף חלום מנופץ מאשר אגו הרוס וכיס מרוקן. האמן לי. הייתי שם.

    אם יש לך עוד שאלות שאל "לא הביישן למד".

    עדי

    השבמחק
  6. היי עדי,
    תודה על התגובה המהירה!

    אתה צודק, אני מסכים עם עניין ההצבת מטרות בשוק, אפשר רק לחשב סיכון.

    לגבי המסחר בדמו - סחרתי בדמו במניות כחודשיים ויצאתי מרווח בכמה אחוזים, לעבר השוק האמיתי.
    הרגשתי שהייתי חייב ללמוד את הנושא הפסיכולוגיה, להרגיש אותו, אחרי ששמעתי עליו הרבה וקראתי עליו.

    בחודשיים הראשונים שלי במסחר הפסדתי כ10% והחלטתי ליפני שבועיים בערך שאני משנה משהו.
    הבנתי שאני לא יכול לעשות את אותן הפעולות שוב ושוב ולצפות לתוצאה שונה (רווח).

    משום שהבנתי שהדרך למחוק את החשבון סלולה, החלטתי לעשות שינוי.

    להיות מקצועי, לבוא למטרה של ללמוד מכל טרייד ולהפיק את המקסימום (כמובן שמקסימום זאת רק שאיפה).

    כרגע אני מתעד כל טרייד שאני עושה ואני עושה עליו משוב בדוח עיסקאות באקסל בצירוף תמונה.

    בינתיים הימים הופכים לקצת יותר ירוקים.

    הרעיון הוא באמת להצליח להרוויח באופן עיקבי בין 2-3 חודשים, להעלות מינופים קצת.
    ואחרי חצי שנה שאמשיך להרוויח אז להכניס עוד כסף לחשבון ואגדיל את גודל העסקאות בשמירה על אותו אחוז סיכון, בהדרגה. (החשבון כרגע 4000$ פחות 500 שאני כרגע מופסד)


    בכל זאת, אשמח אם תוכל להתייחס לעניין משיכת הכסף מהחשבון.
    לפי מה אתה עושה את זה?
    סכום קבוע כל חודש?
    אחוז מסויים מהרווחים?
    הרי במידה ואין לך הכנסה נוספת, מהכסף הזה אתה רוצה לשלם שכר דירה, קניות, אוכל, חיים.

    תודה.

    השבמחק
  7. דרור,
    מסחר הוא עסק ויש להתייחס אליו ככזה.
    חלק מהמקצועיות נרכשת באימון המיומנות.
    זה שהצלחת במשך חודשיים לא אומר הרבה (מבחינת נתונים). הכלל של 3 חודשים רצופים רווחיים בדמו מהווה בד"כ אתגר משמעותי. שים לב רצופים (!). אם בחודש השלישי הפסדת מתחילים לספור מחדש...
    בהנחה שהשיטה בה אתה סוחר הייתה נכונה והביאה את שלושת החודשים הרצופים ברווח, המעבר לכסף לא היה אמור לשנות. אלא אם כן, שינית משהו כאשר עברת לכסף אמיתי , מה שלרוב קורה.
    קשה לבדוק בהתכתבות מה שינית, אך מניסיון שיש לי עם תלמידים, תמיד אנחנו מוצאים יחד את הפקטור שהשתנה במעבר לכסף אמיתי ומאפסים את הגורם לפי התוכנית המקורית שהחלה בדמו.

    עניין המשיכות פחות חשוב כעת... קודם צריך לבנות חשבון גדול מספיק שאפשר יהיה למשוך ממנו. החשבון שציינת, לדעתי, אינו גדול דיו.
    שוב, חשיבה עסקית. רוב העסקים לא מפרנסים בשלב ראשון את בעליהם. לפעמים חודשים רבים. אם מייסד מספיק מחושב (בנה תוכנית עסקית הגונה וישרה), חלק מההשקעה הראשונית נועד לפרנס אותו עד שהעסק יעמוד על הרגליים עם תזרים מזומנים יציב.
    אין הגיון למשוך כסף מעסק שאינו יציב או מייצר מזומנים. כך מגיעים לגרעון ולקריסה.

    מקווה שעניתי,
    עדי

    השבמחק
  8. עדי שרון ושאר החחביבים שלום
    אני סוחר מטח למעלה משנה ועל פניו הכל נראה כשורה אלא שיש לי קושי גדול להציב מטרות כשהרבה פרטים חסרים לי נראה לי שהרווחים לא ריאלים הנתון שמנחה אותי תמיד ואולי הוא שגוי הוא שתיק השקעות שמניב 30 אחוז בשנה יחשב רווחי מאד אשמח לקבל התייחסות לזה ותודה שזה בעברית

    השבמחק
  9. היי מיכאל,
    שמח שהצטרפת :-)

    לא הצלחתי להבין את הבעיה. סביר להניח שהבעיה אצלי. אם תוכל למקד אשמח.
    בעיקרון אכן תיק שמניב 30% בשנה לאורך זמן של מספר שנים (! - תנאי הכרחי)הוא מצויין.
    מצד שני, לדעתי לסוחר, מטרות כמותיות כמו x% בחודש, ביום וכד' הן הרסניות. זה לא כמו מכירות שאם לא הגשמת את היעד אתה יכול לנסות ערוץ נוסף להגשים את היעד.
    השוק נועד לטרייד אחד בכל פעם ותוצאתו אינה קשורה לטרייד שלפניו או שאחריו.

    עדי

    השבמחק