יום ראשון, 5 בפברואר 2012

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-06.02.12

שבוע נפלא לכולם,

סיבוב מהיר בעולם הכלכלי מראה ש:
-          ארה"ב משתפרת והולכת. מדדים כלכלים שונים מראים שיפור ביכולת של האמריקאים... לצרוך ולהוציא כסף. כן, כך הכלכלה הגדולה בעולם מודדת את הצלחתה. יש יותר עובדים, יש יותר אנשים שיצרכו, הכסף בתוך המשק מסתובב ויוצר כסף נוסף.
בכל אופן החיים יפים שם בארה"ב.
-          אירופה עוד לא החליטה סופית מה היא עושה עם היוונים. ברור שאף אחד לא רוצה לתת להם כסף טוב תחת כסף וניהול גרוע. היוונים ממשיכים לאיים (כאילו שמישהו מתרשם) לפני קבלת חבילת הסיוע של 130 מיליארד יורו שאם לא יקבלו יותר (!) הם יהיו במצב קשה. על זה נאמר, נו טוף...
חלקים אחרים באירופה מתאוששים מעט. החיווי לכיוון החיובי ניתן ממדדי רכש חיוביים שעלו מגרמניה, צרפת ואנגליה (קונים יותר מוצרי ברי קיימא). נראה שהאירופאים די התייאשו מהיוונים ומפנים את כל מרצם לגדר עצמם מפני האש שתיפול עליהם עת יוון תיפול (אם תיפול).
-          שתי המתערבות הסדרתיות בשוק, יפן ושוויץ, מאיימות כל אחת בתורה על התערבות נוספת אם ילחצו את המטבעות הלאומיים שלהם בכיוון הלא הרצוי. יותר בנושא בניתוח הזוגות.

זוכרים שבסקירה הקודמת נכתב שכולם קשורים עם כולם, ובכן כולם בוחרים להתעלם מכך. אני מניח שגורם חיצוני יעיר אותם לתוך המציאות.

דאו-ג'ונס בדרך כלל הסקירה הנוכחית שולחת אתכם לקרוא את הסקירה הקודמת, הפעם לא אתאפק ואדפיס אותה כלשונה:
"נחישות העלייה והמעבר של אזור ה-12,700 מעודדים את המשקיעים כי השוק האמריקאי מתאושש. הגרף מורה על-כך. קריאת מחיר פשוטה. מי אנחנו שנתנגד.
כפי שנאמר בסקירה הקודמת המדד הגיע לאזור 12,850 ועצר למנוחה קלה. הנחה סבירה תהיה סבירות לדשדוש באזור ואז המשך עליות (כל עוד אין חדשות משוגעות מכיוון אירן)."
כל מילה נוספת מיותרת.
הייתי רוצה לראות מנוחה למטה לעבר 12,600-12,700 והמשך עליות למעלה.
למי שלא הבין, אנחנו בטרנד.

יורו/דולר יצר קופסה בין 1.3000-(PPZ) 1.3200. קופסה כלומר דשדוש, משמעו אנחנו לא סוחרים אלא בקצוות. עליה מעבר לרף העליון והתבססות שם תאותת על מגמת עליה. כל כישלון יעזור לכניסה לשורט.
בקיצור המצב לא ממש ברור.

פאונד/דולר "התיישב" על PPZ 1.5800. קל לראות (אם מותחים את הקו) את התנגדות שהפכה לתמיכה. רק אם יתכבד הצמד לספק לנו איתות כדי שנוכל לסחור באזור הזה.
נזכיר ש-PPZ הנ"ל הוא גם 61.8% פיבונאצ'י. כלומר, עליה מעליו מחליפה מגמה לעלייה.

דולר/פרנק גם כאן המחיר יצר קופסה בת 100 פיס הנשענת על PPZ  0.9100.
החלק המעניין של הסיפור נמצא הצד האח יורו/פרנק שם ה-SNB המשיך להבטיח שהוא יתערב אם יגיע לתקרה/רצפה 1.2000.
שימו לב לנרות הקטנים בימים האחרונים, ממוצע 13 הימים האחרונים, 30 פיפס. אין זה אומר שאין מסחר בצמד אלא שה-SNB כבר מתערב ומבקש להוכיח שאין להתקרב למחיר שנקבע.
ממה חוששים שם? מקריסה של יוון שתתרחש בפתאומיות, אז הרצפה ב-1.2000 לא תחזיק מעמד כי כולם יברחו לפרנק (וליין).
קריאת מחיר במועדים מעין אלו קריטית. לפעמים נר אחד יספר לכם את כל מה שתצטרכו.

דולר/יין נגע ברצפה 76.00 ונרתע חזרה. ה-PB השבועי משבוע שעבר מימש עצמו בדיוק עד היכן שצפינו.
שר האוצר היפני אמר שלא ייתן ליין להתחזק ויגן על הכלכלה היפנית בחירוף. אם הוא מתכוון לעשות כמו בפעם שעברה כדאי שייוועץ במומחים כי לא ממש הצליח לו. יתרה זו, היין נראה חזק מתמיד ומוכן לצלול עוד. ימים יגידו.

זהב/דולר אם הייתי צריך ללמד מהו BEOB קלאסי זה היה הסטאפ (מזל שלא "צריך").
יום שישי הודפס נר גדול המקיף 3 נרות שלפניו והוא בסווינג למעלה. כמובן שהנר יורד מ-PPZ 1760.00. לאלו אנחנו מחכים. האם יצליח? לא יודע. האם סטאפ שורט? כן. האם למהלך ארוך? גם לא יודע.
אם יעלה, ניתן לשקול שורט מ-1740.00 עם סטופ קצר יותר.

סטאפים דומים הודפסו ב-יורו/קנדי ו-פאונד/קנדי.

ביום חמישי הודעות ריבית באירופה ואנגליה.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

2 תגובות:

  1. מוישי5.2.2012, 22:56

    בס"ד
    בזהב נוצרה מעין פסגה כפולה מה 01/12 האם זה מוסיף להתנגדות או שאין לזה משמעות ?
    {היכן החלק העליון של הppz מ1760 ?}

    השבמחק
    תשובות
    1. מויישי,
      נהוג לומר שדאבל-טופ (כיפה כפולה) שני השיאים צריכים להיות גבוהים.כמו-כן נהוג לבקש שהשיא השני יהיה יותר גבוה כדי לראות סטייה שאיננה כאן.
      אתה צודק שהשיא השני כן מחזק לנו את ה-PPZ 1760.00. זה לבדו מספיק לי.

      עדי

      מחק