יום ראשון, 12 בפברואר 2012

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-13.02.12

שבוע נפלא לכולם,

הממשלה היוונית החליטה החלטה הגיונית... להיענות לכל דרישות האיחוד האירופאי לאכיפת צעדי צנע קשים. חלק מהדרישות הובאו לידיעת הגרמנים בדקה התשעים. מישהו מנסה ללמד את היוונים שיעור בשליטה.
אין ליוונים להלין אלא על עצמם. שנים של שחיתות פוליטית נשלטת טייקונים (הון – שלטון וגם עיתון) הביאו את יוון אל עברי פי-פחת כלכליים.
שלא בצדק היוונים רואים בגרמנים, ההפוכים אליהם ביעילותם ואחריותם החברתית, את המוקד לצרות שנפלו עליהם. הקריאות ברחובות אתונה לגרמנים בשמות נאצה (לשון נופל על לשון) תוך שריפת דגלי גרמניה רק מחזקת את אירופה והעולם בדעתו: אי-אפשר לסמוך על היוונים.
בל נשכח, אין צמיחה רק עם תוכנית צנע. חייבים תוכנית השקעות במקביל. תוכנית כזו טרם הוצגה...

בינתיים, לאור ההתפתחויות, השורטים על היורו/דולר קטנו משמעותית. העולם הולך לרגיעה ולחיפוש סיכונים.

קמצוץ שיעור בכלכלה:
יתרות המסחר של יפן ירדו ב-44% יחסית לשנה שעברה. למה זה חשוב? מדינה שיש לה יתרות מסחר (פער בין יצוא ליבוא) חיוביות גדולות, מקובל לחשוב שהיא פחות נשענת על הלוואות ותמיכות חיצוניות. מכאן שהמטבע שלה חזק ומאפשר "מקלט" בשעת משבר. בדיוק כפי שהיה היין.
אלא שכעת המטבע היפני בפחות אטרקטיבי (ב-44% פחות), לכן הדולר מתחזק.
שר האוצר היפני שחרר את ההודעה על הקיטון של 44% ביתרות המסחר כחלק ממלחמתו בהתחזקות הבעייתית של היין, יחסית לדולר ויורו בעיקר.
מסתמן שההודעה עבדה. בהמשך הסקירה ננתח כיצד זה נראה על הגרף.

דאו-ג'ונס הדשדוש היומי באזור 12,770 - 12,850 שהוזכר בשבועות האחרונים ממשיך. חניה, כמו חניה, אינה מצביעה על עליה או ירידה להמשך. הדבר היחיד הוא לחכות בקצוות לאיתות (כל אחד לשיטתו). שימו לב שהמחיר נמצא בתעלה עולה בגרף יומי, כך שהסבירות עדיין להמשך עליות.

אומנם גם בגרף השבועי וגם ביומי מסתמנת סטייה, כלומר המחיר ממשיך לעלות בעוד ה-MACD יורד. כידוע אינני חובב מסחר לפי אינדיקטורים אבל כדאי תמיד לשים לב להחלשות התנופה כלפי מעלה.
שוב, שלא יהיה ספק, הטרנד למעלה.

יורו/דולר בסקירה שעברה ציינו את הדשדוש (קופסה) בין 1.3000-  1.3200 (PPZ). לחברי שסוחרים בגרפים שעתיים הופיע איתות בקצה העליון 1.3300 לשורט. אפילו אלו שסוחרים בטרייד נגיעה זכו לשורט היפה ביום שישי.
כל עוד המחיר מתעקש להסתובב (תרתי) בקופסה לנו אין אלא לחכות בקצוות לאיתות.
תחנה הבאה למעלה 1.3400, למטה 1.3000.

פאונד/דולר לפעמים שואלים (בצדק) "איך אתה יודע שזו קופסה?".
התשובה הפשוטה- המחיר "נתקע" באותו אזור, לפעמים בדיוק של פיפסים ("דיוק" אני פחות אוהב כי סוחרים צעירים נוטים ליחס למספרים מדויקים משמעויות מיסטיות. מעדיף מסחר של "אזורים" ו"בערך").
פאונד/דולר (לחץ להגדלה)

תזכירו לי פעם ואסביר למה המחיר אינו מדויק. לעולם.
קריאת מחיר פשוטה מהגרף מסבירה: המחיר ירד פעמיים במדויק ל-1.5728, הגבוה (אזור, בערך, הבנתם את העיקרון) של 3 נרות המסומנים באליפסה התכלת. בוודאי הבחנתם שגבולה העליון של הקופסה חופף לתחתונה של הקופסה הקודמת (חץ תכלת).
כעת משהבנו את התנהגות המחיר, כל אחד לשיטתו יכול לסחור ביודעו לאן עשוי המחיר לנוע. אני מחכה לאיתותים בקצוות הקופסה.

דולר/פרנק ב-70% מהזמן המחיר (בכל צמד) נע בקופסה. רק ב-30% מהזמן הוא בתנועה מחוץ לקופסאות (אולי 20%-80% לאוהבי סטטיסטיקה). הנה דוגמה נוספת.
דולר/פרנק  (לחץ להגדלה)
הצמד "התיישב" על 0.9100. האם אנחנו מופתעים? כמובן שלא, המחיר השאיר מספיק עקבות כדי שנבין שכאן הוא יעצור (חיצי התכלת). יש לעצירות האלו הגיון גדול בהבנת התנהגות מחיר וזרימת תנועתו. בקצרה, במקומות האלו נוצר שוויון בין מוכרים לקונים. כאשר האיזון יגמר המחיר יפרוץ לכיוון מסוים. מכאן ההיגיון לסחור רק בקצוות.
מסחר בקצוות אינו בהכרח פריצות (breakouts) יכול בהחלט להיות חזרה לקופסה. שוב, כל אחד לאיתותיו.
הערה, אל תבלבלו את קצוות הקופסה עם PPZ, לפעמים הם מתמזגים (מצוין) ולפעמים לא (עדיין ניתן לסחור).

דולר/יין טרייד נגיעה מ-76.00 הניב כ-150 פיפס סבלניים.
האמירה, ברישא, על ירידת בעודפי המסחר של שר האוצר היפני הועילה יותר מכל התערבות. המבחן יהיה ב-78.00 שם המחיר "נתקע" בהתנגדות בפעמים הקודמות. שם גם נחכה לאיתותים.

זהב/דולר גם הוא נע בתוך קופסה, רק שאצלו היא בנפח של 500 פיפסים 1700-1750. נמתין בסבלנות שייגע בחלק התחתון (גם מספר עגול גדול) לאיתות.

ביום חמישי ברננקי ינאם בשעות אחה"צ שלנו. יכולות להיות תנודות. היו ערים.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה