יום ראשון, 26 בפברואר 2012

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-27.02.12

שבוע מצוין לכולם,

אפשר להביט על הזמנים הנוכחיים בשני אופנים:
1.      טווח קצר– התסמינים בעולם חיוביים (הפוך על הפוך). מסתמן שהצמיחה חוזרת. מדדי בורסות עולים מסביב לכדור וארה"ב (הקטר העולמי) מראה נתונים מעודדים של צמיחה תוך השתלטות על המשבר.
באירופה נשמעה אנחת רווחה עת אושר ליוון הסיוע למען לא תפשוט רגל. הדבר נעשה בעזרת טריק: מעבירים חובות מדו"ח אחד (של יוון) לדו"ח אחר (של הבנק האירופאי).
2.      טווח בינוני – מי ישלם עבור כל החובות המגולגלים קדימה של אירופה וארה"ב? מי ישלם עבור החוב ההולך ותופח ביפן?
ההיגיון שעומד מאחורי חילוצים זריזים מעיין אלו פשוט- הזמן. הזמן יעשה את שלו, אולי יבוא מושיע שיפתור את הכל. בחזקת " למה לדחות למחר מה שאפשר לדחות למחרתיים".
פעם דחיות מעיין אלו עבדו כי היה מדובר בעשרות שנים. לדוגמה כאשר האקדמיה ואחריהם הפוליטיקאים הבינו שעתודות הנפט יחזיקו רק עד סוף המאה הזו. כמובן שלא מיד רצו לפתח מקורות אנרגיה חלופיות. הילדים שלנו יטפלו בזה.
במקרה של המשבר האירופאי, הדחייה היא לכל היותר כמה חודשים. איזה משיח יופיע? יובל המבולבל. יש לי את מלוא הכבוד לדמות, להבדיל מחלק מהאנשים שמנהלים את המשבר האירופאי.

אם תשאלו, מה הגרפים מספרים? היורו ימשיך להתחזק בעוד שאר האינדיקאטורים לגבי התאוששות עולמית לא קיימים. לכן העליות אינן ארוכות.
כמו הגרפים של האוזי, הקיווי והלוני מול הדולר (האוסטרלי, הניו-זילנדי והקנדי) הם מראים סימני הססנות עם דשדושים ארוכים מול ערכים משמעותיים, כמו 1.0000 בקנדי.
נוסיף לקדרה את משבר הנפט האירני ונקבל את הירידה הבאה. אפילו האמריקאים שרואים את הגאות בבורסה שלהם לא אופטימיים.
אנחנו סוחרי יום ותוך יום. לנו היתרון. שינוי עמדתנו הוא על בסיס שעתי.


דאו-ג'ונס בגרף יומי ובגרף שבועי נראות סטיות. המדד עולה וה-MACD יורד. להזכירכם: איננו סוחרי אינדיקאטורים ובוודאי לא סטיות.
האינדיקציה המתמטית היחידה שניתן להסיק מכן (משמעות האינדיקטורים- פרושים מתמטיים לגרפים) שהכוח שדוחף את העליות קטן. כמו מטוס נוסק, ככל שעולה מאבד כוח, אבל... ממשיך לעלות.
המדד נגע ב-13,000 העגול הגדול ונסגר מתחתיו. עדיין הכיוון נראה מעלה. לכיוון 13,150.
ירידה תבדוק את 12,800.
יורו/דולר חצה את PPZ 1.3400 וסגר מעליו ביום שישי. אזור ההפוך המשמעותי הבא נראה אצלי בגרפים רק ב-1.3800. זה לא אומר שעד שם הצמד יעלה רצוף. זה אומר ששם כנראה נחזה בעצירה מסוימת.
כל אופן התבססות על 1.3400 תעניק איתות להמשך העליות.

פאונד/דולר בגרף שבועי שני נרות דמויי PB עם זנבות ארוכים מאפשרים לנו להניח ש-1.5800 יכול להוות בסיס להמשך עליות. ראו את ה-IB שהודפס ביום חמישי ללא PPZ אך תחתיתו 1.5650 הייתה מסונכרנת עם 4 נרות לפניו, דהיינו התנגדות נאה.
האם נזכה לראות יציאה מהקופסה לעבר 1.6000?
שימו לב לפאונד/אוסטרלי ולפאונד/ניו-זלינדי. שניהם יצרו BUOB גדול. הקיווי מעל עגול גדול 1.9000.

דולר/פרנק שבר את התחתית 0.9100 עליה דיברנו בשבועות האחרונים. IB (inside Bar) שהודפס ביום רביעי, הניב עד כה 160 פיפס. קריאת מחיר בסיסית עם הבנת הסיפור מאחורי המחיר.
תחנה הבאה למטה (PPZ) 0.8600 רחוקה לטעמי. נעקוב בזהירות.

דולר/יין הכוכב העולה, תרתי משמע. נראה כאילו היין חזר להתנהל כפי שהיינו רגילים לפני שנתיים. כשהשוק מחפש סיכון הצמד עולה, כשהשוק מחפש ביטחון הצמד יורד. עדיין לא הייתי בונה על קורלציה זו אסטרטגיית מסחר.
גם כאן IB במקום הנכון סיפר את הסיפור, הצמד פרץ את 80.00 העגול הגדול. חזר לבדוק את ה-80.00 והדפיס IB. ביום שישי המשיך הצמד לעלות. מי שידע לקרוא את המחיר ואת דפוסי התנהגות המחיר הרוויח די בפשטות.
מכיר סוחרים שנמצאים ביורו/יין מ-100.00 עגול (אם בכניסה עיוורת ואחרים אחרי איתות) ועדיין לא יצאו. 800 פיפס רווח... וואוו...

צפו לשתי פסקאות פשוטות על הנפט בהמשך השבוע...

אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

6 תגובות:

  1. אנונימי26.2.2012, 19:18

    הי עדי, (זה גיל דורני)

    אני לא סוחר על נפט או מטבעות, אבל כן משתמש בהם כאינדיקציה למצב השוק לכיוון כללי. האם אתה רואה (כפי שאני טוען) קורלציה בין מחיר הנפט לדולר (קרי, דולר יורד עם עליית הנפט והפוך.. אני לא מצליח לשכנע ומחפש תימוכין או תיקון..

    אגב, מוצא את עצמי ממתין לכל מיני כותבי מאמרים בנושאים שונים ונכנסת לי לרשימה.. חן חן!
    גיל
    gil@gador-sys.com

    השבמחק
    תשובות
    1. היי גיל :)

      פעם הייתה קורלציה מהסוג אותו הזכרת.
      לדעתי היום הנפט הוא לחלוטין תלוי היצע וביקוש. לכן גם טכני יותר.
      אם הביקוש עולה בעקבות חשש מהאיום האירני אנחנו רואים גרף כמו היום. מזכיר את הפחד שהיה בעולם בתחילת ההפיכה בלוב.
      בעקרון אינני חובב קורלציות ואני רואה בהן מסגרות שסוחרים "מרגישים מחוייבים" אליהן ולכן כובלות אולי מכשילות. השוק אינו מחוייב לכלום. השוק מתנהל כשוק. היצע מול ביקוש.
      אם אתה מחפש אינדיקציות ל"משהו" תנתח טכנית את אותו "משהו".
      כלומר אם השוק הוא S&P ממליץ לנתח אותו. הרמזים שם.

      מקווה שעניתי, אם לא שאל שוב, בכיף.

      עדי

      מחק
  2. היום הנפט כולו תלוי במצב הפוליטי עם אירן. זה לא ממש משנה מה קורה מעבר לזה. ההשקעה הכי חכמה כיום היא זהב.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים שמחיר כל סחורה יכולה להיות להקבע פנדומנטלית, ראה סוכר, מיץ תפוזים FOJC, נחושת , זהב וכד'.
      בניתוח טכני ניתן לראות התנהלות כאילו "פנדומטלית" באופן טכני.
      לדוגמא בנפט: המצב עם אירן אינו חדש, הנפט דשדש מסביב ל-100.00 זמן רב.
      הפריצה באה ללא ספק במקביל לארוע פנדומנטלי (למרות שכאמור היה שם זמן ארוך) אבל בגלל שהמצב משפיע על כולנו, אנחנו "חושבים" שאנחנו מבינים התנהלות פנדומנטלית מהחדשות. זו הסיבה התלוייה.
      אפשרות עליה מדברים זמן רב ויכולה להוריד את מחיר הנפט שאופ"ק יפתחו את הברזים. לפי מה שקראתי ארה"ב לוחצת בכיוון. אם יקרה אזי נראה ירידה. מבטיח שהיא תהיה לאורך קו טכני (התנגדות/תמיכה) שכולנו נסכים עליו.

      מחק
  3. עדי,

    מה שאתה אומר חשוב מאוד להתנהלות עקרונית ללא ספק, אך אני מצביע על קורלציה בסיסית שנובעת מעצם תמחור הנפט בדולר.. קרי, עלייה ב"מחיר הדולר" תזמין ירידה על עודף הערך אם תרה בנפט, ומכאן שאין קשר להיצע וביקוש אלא ממש בקיזוז ערך עודף. דעתך??

    גיל

    השבמחק
    תשובות
    1. גיל,
      הדולר אינו נקבע לבדו. מחירו נקבע ביחס למשהו: זהב, נפט, יורו, קולה (מניות) וכד'.
      מכאן שמחיר הנפט, אותו אנו קוראים לפי דולר (יש גרף של נפט/יורו אם תרצה) מתנהל כמו כל סחורה. טכני או פנדומנטלית תלוי בהשקפתך.
      השקפתי היא שטכני ופנדומנטלי קשורים לחלוטין.
      ראה דוגמת הדישדוש ב-100 בנפט מתשובתי הקודמת.

      מחק