יום ראשון, 19 בפברואר 2012

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-20.02.12

שבוע מצוין לכולם,

לא יכולתי להתאפק, לכן אם אתם מבקשים לקרוא רק את הסקירה אתם מוזמנים לעבור לפסקה הבאה. זה בסדר לחלוטין איתי. כעת "אוציא אוויר".

במשך שנים אני כותב ומסביר מעל כל במה שניתוח פנדומנטלי כרוך בתוך ניתוח טכני וההיפך.
הגרף מספר את הסיפור.
מנסה במשך שנים (עדיין לא התייאשתי) לעניין את בתי ההשקעות הגדולים בארץ לפתוח מחלקות טכניות, אם לקרנות הנוסטרו שלהם ואם לניהול ההשקעות החיצוניות (פנסיה, קרנות וכד').
מודה, לא נפגשתי עם כולם. מאלו שנפגשתי, תמיד שומע את אותו משפט (לא מבריק) "ניתוח טכני זה שטויות, עבודת אלילים". לא משנה כמה הוכחות אני מביא שבבתי השקעות הגדולים בעולם מ-JP Morgan דרך UBS וכל מה שמתחתיהם, יש מחלקות לניתוח טכני, תמיד חוזרים אלי עם הראש הקטן "ניתוח טכני זה לא רציני".
אני קורא מאמרים רבים בשני האתרים הכלכלים המובילים בעולם. למה? כי זה מעניין.
השבוע נתקלתי בסקירה טכנית שהתגלגלה לבלומברג, בה מנתחת טכנית גב' x מ- Bank Of America שהיורו ירד עד רמה מסוימת (אני לא מסכים עם הניתוח הספציפי אבל זו לא הנקודה).
כלומר, בבנק השני בגודלו בארה"ב בנכסים, מדורג הרביעי בארה"ב בנתח שוק, אחת מ-5 החברות הגדולות בארה"ב ועוד אינספור תארים, מחזיקים מחלקה גדולה של ניתוח טכני. לא זו בלבד, וועדת ההשקעות של הבנק מסתמכת על המחלקת הניתוח הטכני ונותנת לה יותר נפח באחוזים בהחלטות השקעה.
מאידך, בפינה הנידחת שלנו, בשלוליתנו הדלוחה, יושבים אנשים שאחראיים על עשרות מיליארדים (לא ממש אחראים אבל אין מילה אחת מתאימה. "לנהל" הם לא) ומחזיקים בדעה קדומה שניתוח טכני אינו מתאים להשקעות ובתי השקעות.
איך משקיעים? על בסיס שמועות- כן, קומבינות בוודאי, אנליסטים שמקבלים "עידוד" מחברות כדי לכתוב סקירה מועדפת- כן. ניתוח טכני- לא.
מדוע? כי לא דחוף להם להציף ערך עבור המשקיעים שלהם. אין סיבה אחרת.
מנהלי בתי השקעות ונסטרו יקרים (תרתי משמע), אולי הייתי מעט "חריף" בכתבתי, עדיין:
אני קורא לכם לפתוח מחלקות לניתוח טכני. לצרף מנתחים טכניים לוועדות ההשקעה שלכם. רק תרוויחו. אשמח להיפגש עם כל אחד להסביר ולהראות.
זהו. נרגעתי... או שלא...
(לכל קוראי הנאמנים, רק למען הסר ספק, אינני מחפש עבודה batting eyelashes . הכל בסדר).
אשמח לכל הערה והארה.



כעת לחלק הפנדומנטלי:
ככל הנראה, היוונים עמדו ביעד שהאירופאים ביקשו של קיצוץ נוסף בסך 325 מיליון יורו בתקציבם. המשמעות שיוון תקבל כנראה ביום שני את קרן הסיוע מאירופה בסך 130 מיליארד דולר וכך תנצל מפשיטת רגל רשמית.
מדוע רק רשמית? מחד, בפועל אין ביכולתה להחזיר חובות, הרי היוונים מחליפים חוב בתספורת של עד 70% לחלק מהגורמים. מאידך יוון "מנסה" להתחייב על גירעון "רק" של 120% עד שנת 2020. כן, הם ינסו לרדת מ-170% עד 2020.
אצלי במילון קוראים לזה אי-יכולת להחזיר חובות. לאורך זמן. נקודה.
המשמעות: לא תמו הבעיות באירופה.
נקודה מעניינת נוספת שאינה מוזכרת בעיתונות הישראלית (אין לי מושג מדוע אינה מוזכרת): בעל החוב הגדול של יוון, הבנק המרכזי האירופאי ECB, קיבל עדיפות לאג"חים שהוא מחזיק וגם בערך 100%. כלומר בשעת משבר הם ראשונים לקבל את הכסף על-פני הסקטור הפרטי. את כל הכסף. לא הוגן. צפו פיצוץ בהמשך.
בנוסף, קרן המטבע "מתקמצנים" ויעזרו רק ב-13 מיליארד מתוך 130 של הסיוע.

בצידו השני של העולם, יפן הגדילה את קרן קניית הנכסים שלה ל-30 טריליון יין (30 x 1012). לכך נוסיף, ערעור מסוים שלה כחוף מבטחים בזמן משברים פיננסים, דרדרו את ה-יין מול שאר המטבעות. איך זה מתממש בגרף? בסקירה למטה.
שיחק גם המזל ליפנים שבמקביל בארה"ב התפרסמו נתונים מעודדים לכלכלה שגורמים לקנות להעדיף דולר על-פני יין.
להזכירכם, יין חלש טוב ליפנים. הסחורות שלם ימכרו בזול יותר בעולם.

דאו-ג'ונס בשבועות הקודמים נאמר כי המדד "חונה" בין 12,770-12,850 עם המגמה למעלה. השבוע הוכיח המדד שכוחו במותניו והמשיך לעלות. התחנות הבאות למעלה יהיו ב-13,000 עגול ו-PPZ 13,150.
כמובן שאם ירד נצפה לתמיכה ב-12,850 שאם תישבר המדד צפוי לרדת ל-12,770.
ממש לא מדעי טילים.
.
יורו/דולר ניתן לומר ש-1.3000 התבסס כתמיכה (מלבד היותו מספר עגול גדול). האזור סיפק איתות בגרף 4H  BUOB יפה בצהרי יום חמישי. פשוט ורווחי.
ללא ספק ש-PPZ 1.3300 מהווה התנגדות. מכאן שאנחנו ממתינים לנקודות קצה האלו כדי לקבל איתות. שימו לב ל"סיפור" שהמחיר מספר לנו בגרף יותר מאשר לאיתות.
צידי ה"איתותים" נכשלים, מביני ה"סיפורים" מצליחים.

פאונד/דולר מודה, נכנסתי לטרייד BUOB ביום שישי. טרייד בדרגה B נמוכה. מה ששכנע להיכנס היה ה"סיפור" ולא האיתות (שכאמור היה לא מי-יודע-מה באיכותו). במחיר ניסה לרדת מתחת ל-1.5800 ונהדף בחוזקה למעלה. נר הכניסה עצמו גדול ב-60% ממוצע 13 הנרות הקודמים, בנוסף סגר ממש על 1.5800 וכך הדפיס גם PB  בגרף שבועי ממשיך מגמה. אם תרצו מעודד ברמה מסויימת.
יעד ראשון יהיה 1.5900 (טוב נו, 1.5890). מעניין האם יוכל לתת דחיפה מעל לקופסה של אוקטובר-נובמבר ל-1.6200...

דולר/פרנק למי שהאמין לקופסאות מהשבוע שעבר, יכול היה להיכנס לטרייד עיוור ב-0.9100 עם סטופ של 30 פיפס ולגרוף כ-150 פיפסים פשוטים.
המחיר עבר את 0.9250 ונסוג חזרה לתוך הקופסה.
95% מהסוחרים מאבדים את חשבונם במסחר בדשדוש. מי שלומד לקרוא מחיר יכול להרוויח.

דולר/יין הצעדים המוניטרים של היפנים באים לידי ביטוי בגרף. לעניות דעתי, זו הדרך הנכונה לשכנע את השוק מה המחיר הנכון ליין ולא התערבויות.
המחיר החל את עלייתו לפני 3 שבועות מ-76.00. ביום שישי נעצר ב-79.50. האם אנחנו מופתעים מאזור העצירה? לא. זהו הגבוה מההתערבות ב-31.10. קריאת מחיר. פשוט.
התחנה הבאה למעלה, או שמא נאמר האתגר, באזור 80.00 עגול גדול. אם יתגבר על המחסום, 82.00 התחנה הבאה.

זהב/דולר ממתין לירידה ל-1700 או לעליה ל-1750. שם נחפש סיפור ואיתות.

לקינוח: כל הדואגים אם הברוקר שדרכו הם סוחרים ישר או לא, האם הוא מספיק גדול להיות ישר והאם גופים גדולים מתנהלים ביושר אני מציע לפנות לארה"ב.
בנק ניו-יורק מלון (Bank of New York Mellon), מקום 11 ברשימת 50 הבנקים הגדולים, מואשם שהונה את לקוחותיו שסחרו בעסקאות מט"ח דרכו ב... 1.5 מיליארד דולר !!
בין לקוחותיו נמנות קרנות פנסיה וגידור כמו גם גורמים נוספים.
אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר?


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

6 תגובות:

  1. אליעזר ציפורי19.2.2012, 18:58

    בצמד סטרלינג ניוזילנדי מה דעתך המיקצועית ?

    השבמחק
    תשובות
    1. אליעזר,
      בגרף שבועי נסגר נר מסוג PB מעט מתחת ל-PPZ ומספר עגול גדול 1.9000.
      המשמעות היא סבירות ללונג בטווח הקצר (מחסום ראשון 1.9150).
      הכל התחיל ב-PB יומי מיום רביעי.
      האם מה שכתבתי וודאי? ממש לא. הירידה החזקה נעצרה לא בעוצה, בחזקת "תפיסה של סכין נופלת". זהירות.

      עדי

      מחק
  2. אליעזר ציפורי20.2.2012, 10:01

    הפתיחה של הצמד g nzd בכזה פער גדול .עדיין רלוונטי להיכנס בלונג?

    השבמחק
    תשובות
    1. הגאפ היה למטה ב-150 פיפס.
      הלונג עליו דיברנו הוא למעלה, מעל 1.9030.
      הסטאפ עדיין חי.
      השיקול להכנס הוא רק שלך בהתאם לאסטרטגיה מובנת שלך (!). מסחר לפי עצות של אחרים (כולל שלי) הוא מתכון בדוק להפסד, עוגמת נפש ולמחיקת חשבון.
      רוצה לומר: רק אם האסטרטגיה שאיתה אתה סוחר סיפקה לך טריגר יש סיבה להכנס.

      מחק
  3. בס"ד
    אם חיפשת מילה בשביל אחראים על הכסף שלנו אז "ממונים", לא יותר {אם על ידינו או על ידי הבעלים של חברת ההשקעות} כי באחריות אני לא כ"כ בטוח שהם טובים. מנסיון {כואב}...

    השבמחק
    תשובות
    1. אאוצ'
      צודק. תודה על המינוח. אאמץ אותו.

      עדי

      מחק