יום ראשון, 29 בינואר 2012

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-30.01.12

שבוע טוב לכולם,

הבהרה, נשאלתי מדוע הסקירה מתחילה בחלק פנדומנטלי והאם אני סוחר לפיו?
התשובה הפשוטה לחלק השני היא לא. אינני סוחר לפי הודעות, חדשות או ניתוח פנדומנטלי. סוחר רק לפי גרפים נקיים. הגרף, לדעתי, ממצה את המחיר ואת הסיפור מראש.
החלק הפנדומנטלי נועד לתת את התחושה למה הגרפים כך. הסדר הפוך. הגרפים מספרים את הסיפור, הפרשנות פנדומנטלית.

ולחלק הפנדומנטלי,
גלובס שינו את כותרת המשנה בכתבה זו לפחות פעמיים (למיטב ידיעתי). הבעיה כמובן אינה בגלובס, הבעיה באירופה. החלפת הכותרת "מאכזבה" ל-"חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן" מתמצתת את מהות הבעיה. אמון.
בשוק פיננסי אמון הוא המטבע שעובר בין סוחרים/משקיעים, אחד מאמין שיעלה והשני שירד. הכל נעשה באמון. כאשר האמון נסדק משקיעים נוהגים לעצור את ההשקעות (ואז מתחילים דשדושים וירידות) וסוחרים בוחרים להתנהל כמכונות טרף. בכל מקרה באמון נמוך המצב רע.
היוונים אומרים שיצאו מהמשבר אוטוטו והאירופאים (כפי שמצוטט בפסקה האחרונה) לא מאמינים. הנציבות האירופאית מבקשת שליטה על ההוצאות של יוון או שיוון תוצא מהאיחוד. מצבם של היוונים "לא נחמד".
עדיין האופטימיות פושה בשווקים על רקע השמועות להסדר ביוון והיורו מתחזק.

פילוסופיה על קצה המזלג: חלק מהדתות המונותיאיסטיות (כולל יהדות) מאמינות שכולנו קשורים יחדיו. כולנו "אחד" בלי המירכאות. אחד One. כולנו לא רק קשורים אלא כולנו חלק מאותה יצירה שנקראת הבריאה. מה זה קשור?
אם מדינה A הנפיקה חוב ומדינה B קנתה אותו, הן קשורות. אם מדינה B הנפיקה גם היא חוב, הרי שבמציאות היא מכרה גם חלק מהחוב של מדינה A מעורבב קלות עם חובה שלה עצמה למדינה C.  וכן הלאה. כלומר מדינה C קשורה גם למצבה של מדינה A למרות שלכאורה אין בניהן קשר כספי.

אתם מבינים, כולם קשורים לכולם. גם מי שחושב שאין לו חלק בחוב באירופאי טועה. מקווה ששומעים שם בירושלים.
כעת בואו נוסיף לקלחת את משבר הנפט האירני שכנראה יחמיר מחר כאשר המועצה הגבוהה האירנית תחליט עוד השבוע לא לחכות ל-1 ביולי, מועד כניסת הסנקציות האירופאיות לפועל, אלא על סגירת מידית של ברז הנפט לאירופה. סגירה שלא תאפשר למדינות החלשות, יוון ואיטליה, להיערך עם מלא דלק מראש.
הנבואה ניתנה לשוטים (ואני נמנה עליהם) אבל... על פחות מכך יצאו למלחמה כוללת.

דאו-ג'ונס נחישות העלייה והמעבר של אזור ה-12,700 מעודדים את המשקיעים כי השוק האמריקאי מתאושש. הגרף מורה על-כך. קריאת מחיר פשוטה. מי אנחנו שנתנגד.
כפי שנאמר בסקירה הקודמת המדד הגיע לאזור 12,850 ועצר למנוחה קלה. הנחה סבירה תהיה סבירות לדשדוש באזור ואז המשך עליות (כל עוד אין חדשות משוגעות מכיוון אירן).
אם המדד יחליט על דרומה, סבירות נמוכה יותר, התחנה הראשונה תהיה 12,400.

יורו/דולר רץ למעלה לכיוון 1.3400. עדיין אנחנו בתיקון המגמה ולא בשינוי שלה. עליה מעבר לאזור ה-PPZ שצוין תסמן שינוי מגמה. הוא בהחלט יכול להתרחש.
איתות לירידה יכול להיות עד 1.3200.
זכרו, אנחנו קוראים את המחיר מהגרף ולא מתעסקים עם חדשות או אינדיקטורים. שניהם מהווים פרשנות לגרף ומסיחים את הדעת.
שוב שיא חדש בהפרש בין שורטים ללונגים, 171,000 לטובת השורט.
איך זה יתכן בזמן שצמד עולה יש יותר שורטים? מדובר, על עסקאות עתידיות של סוחרי אופציות.

פאונד/דולר בסקירה הקודמת 1.5800 היה יעד רחוק לעליות, 240 פיפס שבועיים קרבו את המטרה. נזכיר שה-PPZ המדובר הוא גם 61.8% תיקון של הירידות מ-1.6170 באוקטובר אשתקד.
אזור שכזה מפתה לשים טרייד עיוור, קצר לשורט.

דולר/פרנק הפרנק ממשיך להתחזק לעבר התחנה הבאה שאינה PPZ אבל עדיין משמעותית 0.9000, העגול הגדול. תחושותיי בד"כ מתבדות, אבל ניראה כאילו שהמחיר יגיע לשם בדיוק היורו/פרנק יגיע ל-1.2000 ונחווה תגובה של המחיר.
בלי קשר לכאורה (הרי אמרנו שהמחיר מגלם את החדשות) הבנק המרכזי SNB מאיים שוב בהתערבות אם היורו/פרנק יגיע לתקרת 1.2000. מי שם טרייד אורב (עיוור) ב-1.2000?
בכלל צמדי פרנק הצביעו על התחזקותו והדפיסו BEOB (לא במיקומים קלאסיים).

דולר/יין אינו מאפשר התעלמות מנרות יומיים גדולים יחסית שהדפיסו בגרף שבועי  PBיורד. מישהו מתקיף את היין שוב בעקבות עליות שערים היפות בבורסה בטוקיו.
ספקולנטי העולם התאחדו והטביעו את היין בצונאמי של דולרים.
בגרף יומי, היה השבוע PB גדול על PPZ 78.00 בסווינג עולה.

זהב/דולר זוכרים את הגרף מהסקירה הקודמת? איזו תגובה היסטרית למיזוג ה-TL עם PPZ בדמות נר של 650 פיפס. שוב, קריאת מחיר פשוטה של אבני הדרך בסיסיות, שמפוזרות בגרף, סיפקה טרייד מצוין.
אחרי שסיימנו להתלהב (הביטוי העכשווי כפי שילדי לימדוני "אבא עף על עצמו") התחנה הבאה למעלה 1760.00 או למטה עם איתות להמשך עליות 1680.00.

סוף שבוע הודעת NFP על כל הכרוך בכך.

אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

2 תגובות:

  1. אליעזר ציפורי29.1.2012, 19:34

    יורו פראנק האם אתה ממליץ לשים טרייד עיוור ללונג ברמה של 1.2009?

    השבמחק
    תשובות
    1. אליעזר,
      אינני נוהג לתת המלצות מהסיבה הפשוטה שהן אבי הכשלון לסוחרים (ראה חדרי מסחר וכו').
      הבסיס לטרייד מהסוג שציינת הוא פנדומנטלי ולא טכני על-בסיס הודעות ה-SNB.
      אם אתה מודע לסיכון ויש לך תוכנית מסודרת לטרייד המיקום לכניסה נשמע הגיוני, תלוי בגודל הסטופ והכמות.

      עדי

      מחק