יום ראשון, 15 בינואר 2012

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-16.01.12

שבוע טוב לכולם,

אני חובב דרמות. כן, לדעתי להיות קול (cool) זה כל-כך העשור הקודם. מעט דרמה מביאה טעם לחיים. בעיקר אם היא של מישהו אחרי.
מהות הדרמה בגילוי "הפתעה" לגיבור או גיבורת הסיפור, בה בשעה שכולנו (קוראים, צופים) מודעים להפתעה שהולכת לחבוט בראש הדמות ואולי לשנות את קו העלילה. המוזיקה וזווית הצילום מעצימים את הרגע... ואז הוא מגיע.
(מה גם שבגלל שכולם בדרמה אני ניראה יחסית cool...)
קחו לדוגמא הורדת דרוג ה-S&P של תשע מדינות בגוש היורו וצרפת בראשן. השוק כבר הפנים וגיבש את ההורדה עוד מיום שהסוכנות הזהירה על כוונתה ב-9 לדצמבר. פתאום, בימים האחרונים, כולם מייללים איך לא ראו כיצד הפתיעה סוכנות הדרוג עם ההודעה.
בלי קשר להודעה. המצב באירופה רע. עד כדי כך רע שמדברים בגרמניה בריש-גלי על "עידוד" יוון לעזוב את הגוש (כאילו שזה יעזור).
מסתמן שהציון הנמוך שקיבלה אירופה באופן רשמי מה-S&P, אולי תניע מהלכים שיוציאו את האירופאים משלוותם הלא מובנת. אולי סופסוף יבינו את הצורך לתמרץ עצמם בהדפסת כסף/אג"ח כדי להזרים כסף בעורקי הכלכלה. כבר אמרנו לא מספיק רק צעדי צנע צריך תמרוץ במקביל.
ושלא תבינו לא נכון,  בינתיים לא הייתי לוקח לונג על היורו...
מי הבאה בתור בקופת החולים של ה-S&P? יפן, ככל הנראה.

דאו-ג'ונס, בסקירה הקודמת ציינו שאזור 12,300-12,400 מהווה נקודת ציון בדרך למעלה של מדד. ביום שישי הודפס שם PB לכיוון מעלה הגדול ב-40% מהממוצע של 13 נרות קודמים. ניתן לומר בביטחון יחסי (אין ערבויות במסחר, זוכרים?) שפנינו מעלה. נראה כאילו המחיר "התיישב" על אזור תמיכה זה.
כלומר השוק האמריקאי מממש התנתקות מהמצב באירופה.
אם המשך עליות, אזי התחנה הבאה בשיא הקודם 12,760. אם נחזור לירידות, התחנה למטה תהיה אזור 11,900-12,000.


יורו/דולר הפך את המגמה לירידה כשעבר את 1.3000 (פיבונאצ'י, מספר עגול גדול ועוד). פחות או יותר כולם מחכים כבר ל-1.2500 הקרוב. זה לא הימור פראי לומר שהצמד יגיע לשם במיוחד לאור הנר האדום שהודפס ביום שישי ומקיף 5 (!) נרות שלפניו.
מה המחיר רוצה לומר? שכל תנועות השבוע שלפניו חלשות יחסית לכיוון שהנר מורה עליו. ניתן לראות תנועה כזו גם כיציאה דרומה מהקופסה.
עדיין, תכנון נכון מביא בחשבון גם את הבלתי צפוי: עליה של הזוג תתקל ב-1.2900 וגם גם נחכה לאיתות.
ההפרש בין כמות השורטים ללונגים גדל ל-155,000 משבוע שעבר (מ-139,000).

פאונד/דולר הסקירות מכתיבות את תוכנית המסחר עבור כל צמד. תוכנית שלפיה אני מחפש טריידים. בסקירה הקודמת נכתב: " 1.5400 מחזיק את המחיר. אם מחר נקבל איתות ללונג נשמח. שימו לב שהמחיר נמצא בתחתית הקופסה 1.5400-1.5750."
3 ימים לאחר מכן, המלחמה על 1.5400 סיפקה PB פשוט בגרף 4H. הטרייד הניב את הרווח הראשון שהחלק השני נסגר ב-b/e.
עדיין הקרב נמשך וטרם הוכרע. עם זאת התחזקות הפאונד מול היורו מספק לצמד פאונד/דולר אפשרות עליה מסוימת.
מה התוכנית לשבוע שמפציע? איתות על ה-1.5400 יראה לנו את הדרך.

דולר/פרנק שוב, כמו בצמד הקודם תוכנית העבודה הניבה טרייד שהיה מעט ארוך במימוש. הופיע איתות שורט BEOB בסוף יום שני עם סטייה.
הצמד ממשיך להחזיק מעל 0.9300. מחכה לראות מה ידפיס השבוע באזור הזה.
אחרי הפארסה בשוויץ שהביאה להתפטרות הנגיד כוחות שוק מנסים לבדוק את יעילות הרצפה שהילדברנד (זכר צדיק שאשתו קברה אותו) התווה ביורו/פרנק 1.2000. שימו לב באזור לתנועות.

זהב/דולר העליות תמו באזור פיבונאצ'י 61.8% או 50% תלוי מאיזה גל מודדים. התלכדות הקווים האלו הביא לכך שבוחרים רבים ראו באותו אזור מקום לתגובה (כל אחד לשיטתו).
נראה שהתחנה הבאה למעלה תהיה באזור 1680.00 שהוא PPZ שמתלכד עם TL יורד בגרף היומי. אם לירידה פנינו אז שוב אותו 1580.00 שגם מתלכד עם ה-TL העולה השבועי.

דולר/קנדי, ממשיך להידחס בין שני TL שהראנו בגרף בשבוע שעבר. האם השבוע תבוא הפריצה? ויותר חשוב האם נקבל איתות מקדים?
אפשר לראות דפוס דומה גם בקנדי/יפני סביב 75.00 העגול הגדול.


שימו לב שמחר אין מסחר בארה"ב עקב יום מרטין לותר קינג.

התקדמות בפלטפורמת הבלוג: התגובות למטה השתכללו עם שרשורים.
תנסו. אני אענה ותראו שהתגובה שלי תופיע מתחת לשאלתכם ולא בהמשך.
כך אין רשימה אין סופית של תגובות שלא שייכות כרונולוגית האחת לאחותה.

אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה