יום ראשון, 22 בינואר 2012

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-23.01.12

שבוע טוב לכולם,

את הקריאה להוסיף צעדי צמיחה ולא להסתפק רק בצעדי צנע מוגזמים ביטאה בחן רב הגב' כריסטיאן לגארד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF). המסר, שנכתב גם בבלוג מזה כחודש, יצא השבוע גם מפגישת 20 הכלכלות הגדולות בתבל (G20).
במקביל לאמירה, קרן המטבע הבינלאומית הגדילה את קרן ההלוואות שלה ל-500 מיליארד דולר.
ה-G20 היטיבו לדבר בדיפלומטיות: אירופה צריכה לדאוג לבעיותיה לפני שאנחנו נעזור לה.
האם אירופה משתפרת? אולי.
אפשר לראות ניצנים חיוביים עבור אירופה בהנפקות האג"ח של ספרד שירדו מתחת לאזור ה-5% ואפילו פחות (כלל אצבע, מעל 7% הכלכלה תתקשה להחזיר את החוב). יון גם מכרה חוב (סליחה אג"ח) מתחת ל-5%.
אם כבר מדברים על יוון, חדשות טובות. בעלי החוב הפרטיים מתקרבים להסכמה עם הממשלה על החלפת פירעון החוב הקיים בחוב רחוק שהיקפו קטן ב-50%. כלומר הנושים מוותרים על 50% מחובם תמורת דחיית החוב. יש לזכור, העסקה טרם נחתמה...
פה מגיע "אבל" גדול. אבל אירופה אינה היורו. איך התקבלה המסקנה?... התשובה בסקירת יורו/דולר.
למעשה אנחנו רואים חדשות טובות יותר, או שמא נאמר עדיפות, מארה"ב מאשר מאירופה שניראת מתקדמת לעבר מיתון.

דאו-ג'ונס עבר בגאון ועוצמה את 12,700 מתקרב לשיא האחרון 12,750. חציה של האחרון תקרב אותנו לשיא ממאי 2011 של 12,800.
אומנם ההיקפים (volume) אינם גדולים בשווקים, סימן לחולשה, אבל אי-אפשר להתווכח עם עליה נחושה. גודל הנרות גם אינו גדול יחסית לממוצע, סימן נוסף להתקדמות בריאה טכנית שאינה פנדומנטלית.

כפי שנכתב בסקירה הקודמת, אין "בטחון" במסחר אבל במקרה הזה השוק ניראה שורי ו"התנתקות" מצב הרוח האמריקאי מזה האירופאי עדיין שרירה וקיימת.
לפחות עד 12,800 שם אולי נראה תיקון עד לרמות פיבונאצ'י, כפי שהיה בגל הקודם, תיקון ל-50% מדויק.

יורו/דולר עלה השבוע. על-סמך PPZ הפזורים, הבה נראה ונקבע (עבורנו) אבני דרך לכיוון השוק. המחיר נשען על PPZ 1.2900 ועד 1.3000 העגול-גדול. חצייה של 1.3000 וחזרה לבדוק אותו תאותת על המשך עליות ליורו מול הדולר. אם המחיר יצליח לחצות למעלה התחנה הבאה תהיה PPZ 1.3200.
כל עליה עד 1.3400-1.3500 תחשב כתיקון על הגל היורד שהחל ב-1.4200.
איתות שורט באזור 1.3200 ותראו אותי מצטרף.
לסיכום, העליות שראינו ביורו השבוע נראות כמו תיקון טכני של מטבע הסובל ממכירות יתר יותר מאשר ניצני שינוי מגמה.
השבוע נקבע שיא חדש בהפרש בין כמות השורטים ללונגים (זוכרים את הגרף מפה) שעבר את ה-160,000 לטובת השורטים. הכוחות בשוק אומרים לנו: שורט עדיף, זה הכיוון בו השוק רוצה להיות כדי להרוויח (מקור המידע CFTC).

פאונד/דולר PB בגרף 4H מיום שישי שעבר (יום שישי- כבר סיבה מספקת לא להיכנס לטרייד) הניע מהלך של 5 ימי עליות רצופים בצמד. תחנה הבאה למעלה 1.5800. נכון תחנה רחוקה.
איתות בדרך צפונה לכיוון למטה (לירידות) יכול להיות מעניין.
הפאונד נראה טוב יותר מהיורו (גם בזכות פקטורים פנדומנטלים) לכן הצפי שנמשיך לראות את הצמד יורו/פאונד מתחזק. יום שישי הודפס BUOB המקיף 2 נרות שלפניו. לצערי הוא לא בסווינג והסגירה לא הצליחה לחצות את ה-PPZ 0.8300. חבל.

דולר/פרנק אני אוהב שהמחיר לא מפתיע. שהמחיר מתנהל לפי אבני הדרך. לפי PPZ.
לדוגמא 0.9300. מי שמספיק מבין בהתנהגות מחיר ומבין קריאת מחיר מהגרף, הרוויח טרייד "נגיעה" מופלא (ללא איתות, רק על-סמך קריאת מחיר. מסוכן) מ-0.9300 צפונה. טרייד קצר טווח ל-40 פיפס מהירים. חבל שלא הייתי מול המסך ב-08:00.
דולר/פרנק (לחץ להגדלה)
0.9300 הוא גם קו הצוואר של הכיפה הכפולה (חצים וורודים). איתות לירידות ואנו צפויים לכ-300 פיפס (כגובה הכיפות) עד 0.9000. הירידות החלו בסטייה (חיצים צהובים).
יש לזכור, סטייה אינה איתות כניסה, היא רק אלמנט מחזק לאיתות שבמקרה הזה לא הופיע. לכן לא הייתה כניסה לטרייד.
שימו לב ליורו/פרנק בהתקרבו לגבול 1.2000 שהציב הבנק השוויצרי.

זהב/דולר קריאת מחיר פשוטה תראה את הטרייד הפוטנציאלי.
זהב/דולר  (לחץ להגדלה)
PPZ 1680.00, עליו נכתב בסקירות קודמות, נפגש עם TL ברור ומאושר. מאושר משמעו, המחיר נגע בו יותר מפעמיים ונרתע. כלומר אנחנו לא היחידים שרואים את קו המגמה.
אנחנו נחפש איתות כניסה לכל כיוון באזור המסומן על-ידי עיגול התכלת.
כמה פשוט לקרוא גרף נקי ללא "קישקושים" מיותרים. גרף, שאנחנו יודעים במובהק שגם אחרים רואים בו "סיפור" דומה.
דוגמא נוספת? המחיר נעצר על תיקון פיבונאצ'י 61.8%. הנה עוד התמזגות מאסטרטגיה אחרת.

אוסטרלי/דולר סיים שבוע חמישי של עליות רצופות בדרכו ל-PPZ ומספר-עגול-גדול 1.0500. בדרך סיפק את אחד האיתותים האהובים עם אחוז הצלחה גבוה.
I2B inside 2 bar. הכוונה לנר פנימי בתוך נר פנימי. חלקכם מכיר את התצורה כדגל (תרדו לגרף 4H או 1H). בכל מקרה מדובר בדחיסת המחיר ש"חייבת" להתפרץ לכיוון כלשהוא.
ביום שישי באה הפריצה. המחיר יצטרך לעבור משוכה בדמות 1.0500. בכל מקרה החלק הראשון סגור והסטופ של השני כבר ב-b/e.
הטרייד הקודם על הצמד הניב מעל 700 פיפס. אולי גם הפעם?...

אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

2 תגובות:

  1. מוישי23.1.2012, 0:06

    אין, אין עליך פשוט אוהב את הסקירות שלך!

    השבמחק