יום ראשון, 28 באוגוסט 2011

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-29.08.11

שבוע טוב לכולם,

בסקירה שעברה הוזכר שבן ברננקי שאינו יכול לעשות הרבה כדי לעזור לכלכלת העולם למרות נאום חצי-מרשים (חצי הכוס המלאה) ביום שישי.
ובכל זאת, מעיון ו"חקירה" של הנאום כולו עולה נתון מעניין. לכאורה נתון שאינו קשור לכלכלה. הנגיד ממליץ להאריך את וועידת הנגידים הבאה ב-20 לספטמבר ליומיים. לשם מה צריך עוד יום כדי לומר שכלכלת ארה"ב יציבה ואיטית ולא כפי שהאנליסטים חושבים?
התשובה המסתמנת: כדי לשכנע את כל הנגידים בנחיצות תוכנית חילוץ שלישית - Quantitative Easing 3 QE3.
צריך עוד יום כי לשכנע ולעבור על כל האופציות האם וכיצד ניתן לתמרץ את ארה"ב.

האירופאים מצידם רכשו בשבוע שחלף אג"חים של ספרד ואיטליה במאמץ להחזיק את הכלכלות מעל המים. אף אחד לא לקח אחריות על הרכישה. כלומר, לא יצאה הודעה רשמית מהבנק המרכזי האירופאי ECB. מוזר.
בכל מקרה השווקים לא אהבו את המשך הצו למניעת שורטים בבורסות של צרפת, איטליה וספרד.

דאו-ג'ונס בסקירה הקודמת חתמתי באמרה "אלו ימים שהטכני עוקב אחרי הפנדומנטלי". שימו לב לגרף. כמובן שתנאים פנדומנטלים הזניקו את השוק (הורדת דרוג האשראי של ארה"ב).
דאו-ג'ונס יומי, לחץ להגדלה
כאן נכנס החלק הטכני, לאחר שירד ל-11,604 (לכו לשבועי ותבינו למה עצר שם) המדד זינק ל-11,550. רואים במפורש שהתיקון הסתיים באזור הירידה אחרונה. מאז השוק מתכנס בתבנית טריז (wedge, משולש). התבנית מאותת שהשוק יקטין את תנועתו עד שיפרוץ להמשך תנועה. בד"כ בהמשך לתנועה הקודמת.
בכל אופן, התבנית מדגימה גם שימוש בקווי מגמה.
בקיצור, דשדוש מתחת ל-11,500 יחזק את מגמת החלשות השוק. פריצה כלפי מעלה תחזיר את מגמת העליה עד 11,900.
הערה נוספת: השתדלו לחפש איתותים רק באזורי קיצון כמו הקווים שצוינו.


יורו/דולר הדשדוש השבועי בשיעור 2 סנט (200 פיפס) בין 1.43-1.45 זלג אפילו לעיתונים הכלכלים. כולם תלו את הדשדוש בהמתנה למוצא פיו של הדוד ברננקי מאמריקה ביום שישי האחרון. שימו לב שהמחיר נעצר ביום שישי על 1.45 (פחות 3 פיפס).
האם פנינו לעליות? ניחושכם טוב כשלי. באין תנועה ספציפית בשוק אני לא מהמר. לכן האיתותים כל-כך חשובים. אומנם גם בתוך דשדוש ניתן לעשות כסף טוב, אך במצב בו השוק נע מידי יום כגודל הדשדוש (170 פיפס ממוצע ל-13 ימים) מהווה איתות לדבר אחד בלבד, לשבת בצד. לשמור על כספנו.

פאונד/דולר למרות חולשת הכלכלה האנגלית אני מרגיש שהבריטים הם היחידים שמתנהלים מול משבר נכון. כלומר בצמצום. אומנם גם להם יש תוכנית חילוץ קטנה בדמות 200 מיליארד פאונד ובה הם מסתפקים.
הגרף מראה את ההרגשה בצורה מוחשית כאשר בגרף יומי הירידות נעצרו ביולי ב-PB ומשם הצמד עולה בגלים פיבונאצ'י-ים מעלה.
כלומר טווח התנועה הרחב אמור להיות בין 1.6000 ל-1.6700. הטווח הצר יותר נשען על 1.6300.
כאמור אין איתות ספציפי לכן נחכה שהמחיר יתקדם לאחד מאזורי הקיצון שציינתי ושם נחפש איתות.

דולר/פרנק הנה דרך מקורית של ממשלת שוויץ להלחם בהתחזקות הפרנק: כל הפקדה (ישירה או עקיפה) של פרנקים לבנק שוויצרי תחויב בעמלה גדולה, מה שאמור לגרום למשקיעים גדולים למכור את הפרנקים שלהם. באו ניראה אם יעבוד...
בינתיים, יום שישי הצמד "קפץ" מעל 0.8000. המחסום הבא כלפי מעלה 0.8300.
שוב, הזוג תנודתי יותר מאשר הרגיל שלו אז נזהר מאוד.

דולר/יין כמו סרט מותח טוב, עדיין מחכים להתערבות. היין לא מצליח להיחלש (לעלות) מעבר ל-77.00. עדיין הצמד מטייל באזור נמוך היסטורי. הכי נמוך מאז מלחמת העולם השנייה.
ליפנים יש מה ללמוד מהשוויצרים בניהול התערבויות בשוק המט"ח.

לסיכום,
עדיין הפנדומנטלי שולט וכמו תמיד הטכני מחליט על היעדים. השילוב ה(כמעט)קדוש.
ממליץ לקרוא את המאמר הזה. שימו לב איך הגדולים, שלא לומר ענקיים, עובדים עם תוכנית.
העצה משבוע שעבר תקפה עדיין :
אלו ימים להקפיד על תוכנית המסחר ולהעדיף רק טריידים סופר-קלאסיים.
ממליץ לא להיות גיבורים ולנסות לתפוס מהלכים ארוכים.

שימו לב ביום שישי להודעת NFP בשעה 15:00, אותה מקדימה הודעת אבטלה ביום חמישי.

אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.



שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון




אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

2 תגובות:

  1. בס"ד
    תודה על הכתבה בכלכליסט.כתבה מאלפת ומאתגרת.

    השבמחק