יום ראשון, 21 באוגוסט 2011

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-22.08.11

שבוע טוב לכולם,

לאחרונה ראיתי סרט.
לא, לא התבלבלתי. לא הפכתי למבקר סרטים (מה גם שזוגתי טוענת שטעמי בסרטים אינו מהמשובחים).
הסרט נקרא בעברית המעגל הפנימי Inside Job. ממליץ לכולם "להשיג" עותק שלו. שעה וחצי של תענוג ופחד.
סרט דוקומנטרי המסביר איך העולם הגיע למשבר של 2008. הפקת הסרט הסתיימה ב-2010. די קרוב למשבר הנוכחי.
סיכום, מבלי לקלקל את הסוף, מראה שבארה"ב, לפני כ-20 שנה החל תהליך מסוכן של הסרת הפיקוח על הבנקים והמוסדות המרכזיים. תהליך שעירב בחוזקה אינטרסים פוליטיים ועסקיים, לזה יקרא במחוזותינו שחיתות. השחיתות ממשיכה עד עצם ימינו בכך שהממשל האמריקאי לאורך 12 השנים האחרונות ממנה אנשים מתוך המערכת העסקית לעמוד בראש המערכות הפוליטיות המנהלות את הכלכלה האמריקאית. כן, שרי אוצר ונגדי הבנקים האחרונים קשורים עסקית לאנשים אותם הם אמורים לבקר.
דבר נוסף, שהתחוור לי תוך כדי התיעוד בסרט, האקדמיה נגועה בשחיתות עד עמקי צווארה. ברמות הגבוהות ביותר מהארוורד ועד אוניברסיטת קולומביה. כלומר, מחקרים נכתבים בתשלום ומטעם גורמים בנקאיים ומוסדות פיננסים אינטרסנטים לחלוטין. מסתמן שבפעם הבאה שמישהו יאמר בנוגע למצב הכלכלי, במיוחד זה האמריקאי "מחקרים מוכיחים" כנראה ארים גבה.
חסרה הייתה למפיקי הסרט המילה הכל-כך הישראלית לסכם... (דמיינו את הקול של רפי גינת) "קומבינה".
הצחוק הוא שהמצב נמשך גם היום וילידי ילדינו ישלמו על תאבת בצע של חבורת אנשים שמרכזה בניו-יורק.

איך זה קשור להיום?
אותה חבורת מקושרים ממשיכה לקחת הלוואות ולומר לכולנו שהכול יהיה בסדר. ממש אותם אנשים. את ההלוואות יחזירו בעוד 5, 10, 15, ו-20 שנה. לא אלו שלווים יחזירו, אלא ילדינו יחזירו. שלא תטעו, אנחנו הישראלים עמוק בקלחת.

אומנם החברים בסוכנות הדירוג S&P (אחרי הצצה בסרט, עוד חבורת מושחתים "מטעם") אמרו לעולם "המלך האמריקאי ערום ועני" ובכך הבעירו את אש הירידות, אבל לא בהם האשמה. הירידות חיכו לקרות והודעת ה- S&P הייתה רק הטריגר. האיתות.
בכל מקרה העולם מחכה ליום שישי 26.08 לשמוע את ברננקי מספר מה הוא הולך לעשות כדי לנסות להוציא את אמריקה מהבוץ. סוד (רק בינינו) אין הרבה שהוא יכול לעשות.
האירופאים מנסים, נואשות, לצאת מהמצב על-ידי דחיית החזר ההלוואות בצורה של אג"חים דחויים תוך ניסיון לקצץ בהוצאות.
עדיין ההרגשה (סנטימנט) בשווקים של ירידות.

לסיכום הפרק הזה, אל תתנו לאף אחד לומר לכם שרגולציה כלומר פיקוח על הגורמים החזקים במשק זה סוציאליזם או מילה אחרת שמסתיימת ב-יזם. פיקוח על החתולים השמנים הוא בנפשנו ושל ילדינו. תאבת הבצע אינו רגש שרבים יכולים לשלוט בו. כאשר הוא משתלט... 2008 מתרחשת.

דאו-ג'ונס בתחילת השבוע עוד הסתמנה תקווה שהעליות יחזרו ואז הגיע חמישי ושישי והראו לכולם את הכיוון. המשך ירידות בתנודתיות גבוהה.
חברינו הפיבונאצ'ים, ישמחו לספר ש-10,860 הוא אזור 61.8% של הגל האחרון. המשך מהלך מעבר לאזור זה מסמן שינוי מגמה. מגמת ירידה. האזור הבא בו נצפה לתגובה יהיה כנראה 10,400.
אפרופו הסיפא של הסקירה, השמועה אומרת שכמו ב-2008, גם היום, גופים פיננסים אינטרסנטים גדולים שהרימו את השוק הימרו על הירידה. אכן, הם מרוויחים ממנה.

יורו/דולר מתנייד באזור סביב 1.4300 ללא תנועה ממשית. הפתעה שלמרות החלשות הדולר בשווקים הוא לא התחזק. אל תטעו, למרות האמור, עדיין הדולר המטבע החזק אליו בורחים בעת צרה. הראשון מ-4 מקלטים (דולר, יין, פרנק וזהב). נקודה.
מסתמן  שהצמד מציית לקו מגמה יורד בשבועי אבל לא הייתי בונה איתות עליו.
נמשיך לחפש תנועת יציאה מהאזור בתקווה שיקדים אותה איתות.

פאונד/דולר הבריטים הם היחידים, למיטב ידיעתי, שתפסו את עצם והחליטו לצמצם בהוצאות. די כואב הצמצום.
הצמד החל מהלך עליות מעבר לטווח הדשדוש האחרון רק כדי לסיימו ביום שישי עם PB גדול ונאה. אך אבוי, למרות העגול הגדול 1.6500, אין PPZ ברור. אין PPZ = אין עסקה, מבחינתי.
יכול להיות שתהיה כאן פרנסה, איני אומר שלא, אך הניסיון לימד שעדיף לוותר על עסקה שאינה עומדת בקריטריונים ולראות כסף שלא נכנס לחשבון, מאשר להיכנס לעסקת שאינה עומדת בקריטריונים ולראות כסף בורח מהחשבון.

דולר/פרנק הפרנק המשיך להיחלש מעט השבוע תחת התערבות ממשלת השוויצרית. אמנם לא ראינו תנועות חדות מדי. אך הצמד נעצר ממש מתחת 0.8000 העגול הגדול. העצירה הפכה את האזור ל-PPZ, תמיכה שהפכה להתנגדות.
בכך השלים הפרנק החלשות של 930 פיפסים ב-8 ימים. במידה ויצליח לעבור את 0.8000 כלפי מעלה, יכול להיות שנמשיך לראות החלשות. במידה ולא יצליח, נקווה לאיתות עסיסי להצטרפות לירידות.
שימו לב, ממוצע תנועה ב-13 ימים הוא 223 פיפס. הרבה לצמד שהיה רגיל ל-120-130.
ובפינת היורו/פרנק, אותה תנועה לתוך PPZ 1.1500.

דולר/יין שר האוצר היפני הכריז באמצע השבוע שעבר כי לא יהסס להתערב, בחושבו כי עצם האיום יספיק.
מה קרה בפועל? כל החזקים לקחו פוזיציות, וכמו גולשים מחכים שיבוא הגל וייקח אותם למעלה, להחלשות היין. הפוזיציות האלו דחפו את הצמד לשפל היסטורי שלא ניראה מימי מלחמת העולם השנייה. אנחנו מחכים להתערבות.
לצערי ביומי אין איתות לכיוון צפון. אולי אם יבוא IB (inside bar) קטן...

לסיכום,
אלו ימים שהטכני עוקב אחרי הפנדומנטלי. שימו-לב שהסטופים יהיו מדויקים ולקיחת הרווח (t/p) מהירה יחסית. ממליץ לא להיות גיבורים ולנסות לתפוס מהלכים ארוכים.
ימים להקפיד על תוכנית המסחר ולהעדיף רק טריידים סופר-קלאסיים.

אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.



שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון




אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

2 תגובות:

  1. בס"ד
    קראתי את הסקירה כבר ביום ראשון מצוינת כרגיל, קפצתי היום לראות מה אומרים ה"חברה" בתגובות, כנראה שהשתיקה פה היא התגובה הכי רועמת...
    פשוט אין מילים.
    מוישי

    השבמחק
  2. הרגל מבורך לחזור...
    :)

    השבמחק