יום ראשון, 23 באוקטובר 2011

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-24.10.11

שבוע מוצלח לכולם,

אירופה שוב במוקד ההתעניינות: תוכנית החילוץ חדשה המסתמנת בבריסל מכילה: הגדלת הקרן המחלצת בפעם השלישית למעל טריליון יורו (אלף מיליארד = טריליון), וויתור על 60% מהחוב של יוון ("תספורת" במכבסת המילים היח"צנית), חיזוק בנקים שלא יפלו מההפסדים של אי-החזרת ההלוואות היווניות.
סיכום סביר התפרסם כאן.

נקודה למחשבה: תוכנית חילוץ ליוון (או שנאמר לאירופה) כוללת קיצוצים פנימיים, מה שקרוי תוכנית צנע לכלכלה היוונית. ההיסטוריה מלמדת שמשק שנכנס לצנע לא מצליח לצאת ממנו אלא אם כן מונחת ומיושמת תוכנית פיתוח, בסגנון new-deal  של רוזוולט בארה"ב בשנות השלושים של המאה שעברה (יתקנו אותי ההיסטוריונים: שנות השישים בישראל אחרי הצנע).
מאחר ואין בנמצא תוכנית פיתוח שכזו (שעולה בנוסף לממון החילוץ מחובות), יוון מועמדת רצינית להגיע לחדלות פירעון בשלב מוקדם. הסיבה פשוטה: אם אין צמיחה אין איך להחזיר את החובות. נכון גם לאנשים פרטיים וארגונים.
ראו כיצד מספיקה רק שמועה אופטימית, קלושה ככל שתהה, כדי לשלוח את היורו/דולר לעליות.

בארה"ב, הפד מתקרב לתוכנית הקלה שלישית QE3, הפעם בתיבול הקלה משמעותית לבעלי נכסים שמשלמים משכנתאות באופן שוטף וערך הנכס קטן מערך המשכנתא (מן הסתם מצב מאוד לא בריא שנובע מירידת הנדל"ן בארה"ב). גם כאן, שמועות עתידיות שנתפסות כאופטימיות (והן לא בהכרח כאלו במציאות) שולחות את השווקים למעלה.

דאו-ג'ונס לאחר 10 שבועות של מהלך בתוך קופסה, פרץ המדד את אזור 11,600 באופן נחרץ.

בואו נקרא את המחיר שעל הגרף: קדם לפריצה מאבק יומיומי של נרות שהגבוה שלהם היה מעל 11,600, ביום חמישי סומן PB המשכי (continuation) ... ובום, עליה חזקה למעלה.
זוכרים את הגרף משבוע שעבר? עת שורטטו שני תסריטים להתקדמות המדד. ובכן נמשיך עם תסריט 1. המחיר אמור לעלות עד אזור 11,900 ושם להגיב.
כפי שלפני הפריצה חיכינו לאיתות, גם שם נחכה. אולי נוכל להגדיל פוזיציה עם לונג (פחות סביר).

יורו/דולר שועט למעלה לעבר 1.4000 העגול הגדול. על רקע הקולות הבאים מאירופה אין פלא. האם יתמיד בעליה? הייתי נזהר עם ההנחה הזו. בכלל, עד שהנושא באירופה לא יוסדר לאיזשהו כיוון, הטריידים שלי ביורו קצרים יחסית והמימושים מהירים בחלק הראשון של הטרייד.

פאונד/דולר  הטרייד מהסקירה שעברה החל את העלייה בגרף השבועי. המבחן האמיתי של הצמד יהיה במעבר (אם יגיע) מעבר ל- 1.6000-1.6100 שהוא 61.8 של הירידה בגרף שבועי.
ביום חמישי שעבר הצמד הדפיס PB קטן עליו קיבלת מספר אימיילים ששואלים האם כדאי. ובכן, מקרה קלאסי שאני מוותר על כניסה כי האיתות (PB המשכי) אינו עומד בקריטריונים הבסיסיים: קטן מידי, נסגר מתחת ל-PPZ 1.5800. בכל מקרה הפריצה של יום שישי מעלה הייתה נפלאה.

דולר/פרנק כוחות השוק מנסים את חוזקו של ה-SNB (הבנק המרכזי השוויצרי) ורוכשים פרנקים כמקלט בזמנים חסרי החלטיות שכאלו. הרכישה דוחפת את הצמד מטה מתחת ל-0.9000 הפסיכולוגי.
מחכה לאיתות צפונה ב-0.8700 או להתערבות קלה מצד ידידינו אוכלי השוקולד.

דולר/יין ירד לשפל מאז מלחמת העולם השנייה. ללא תגובה מצד הממשלה היפנית.
הצמד ירד כ-80 פיפס בשעה (המון  יחסית לממוצע 16 פיפס בשעה) והדליק רק את אופציות ההגנה שהיו מתחת ל-76.00 והעלו אותו לסגירה מעל 76.00. ללא התערבות ממשלתית. כעת, חלק ניכר מקו ההגנה "נאכל".
אם הייתי מנהל את אחת מקרנות הגידור האלו הייתי חושב שאולי לממשלה היפנית אין רצון באמת להתערב... מכאן שצריך לבדוק עוד פעם את קו ההגנה. מתחתיו יש גם הרבה פקודות שורט.

אוסטרלי/דולר הזוג מתמיד בעליה. הטרייד ממשיך להתעקש לחיות.
אוסטרלי/דולר (לחץ להגדלה)
אחרי כניסה קלאסית ב-PB שהחשש היחיד היה שהוא לא נסגר מעל ה-PPZ (דרגה A ולא AA). החלק הראשון נסגר אחרי כ-50 פיפס. הסטופ הועבר ל-b/e (1).
אח"כ הסטופ (מספרים במסגרת כתומה) ממשיך לעקוב אחרי המחיר במקומות הגיוניים שמבחינתי אם המחיר מגיע אליהם אין לי עניין להיות בעסקה. בד"כ מתחת להתכנסויות או PPZ.
כעת המחיר חצה בגאון את 1.0300 ורווח של 540 פיפס נעול. בהזדמנות הראשונה אקדם את הסטופ בעוד כ-100 פיפס.

אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה