יום ראשון, 9 באוקטובר 2011

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-10.10.11

שבוע מבורך לכולם,

אירופה בצרות. נקודה.
לא משנה איך נסובב את הדברים, מהערכות של מתי (ולא האם) יוון תפשוט רגל ועד חילוקי הדעות בין גב' מרקל מגרמניה, שלא רוצה לחלץ את יוון בכל מחיר ובין מר' סרקוזי מצרפת הדורש חילוץ בכל מחיר, מכיוון שהבנקים שלהם שקועים עד צוואר בחוב היווני. היום הזוג ייפגש בברלין כדי לדון בנושא.
אחד האיתותים החזקים שאירופה התייאשה מהיוונים היא פיתוח של מה שהם קוראים "חומת אש" מסביב ליוון כדי למנוע מהמשבר לגלוש לאיטליה, ספרד ופורטוגל (ועכשיו פתאום בלגיה הצטרפה למצעד).
בוודאי שנזכיר את הורדות הדירוג הסיטונאיות של מדינות אירופה בידי סוכנויות הדרוג. הנה המתכון ל... סלט רציני.
מבחינתנו פחות לונגים השבוע על היורו.

האנגלים דואגים לכלכלתם (כפי שנאמר בסקירות קודמות) והוסיפו תוכנית הקלה משלהם QE- Quantitative Easing בסך 75 מיליארד פאונד.
היו מי שנהנו לקרוא מחיר השבוע ולהרוויח מהפאונד (או לקרוא את הסקירה של שבוע קודם) על כך בפסקה הרלוונטית.

דאו-ג'ונס ירד השבוע מתחת לקו התחתון בקופסה אותה הגדרנו בסקירות הקודמות 10,700. למען האמת הוא ירד ל-10,400 (ב-4.10) ונדחה בעוצמה למעלה, רק כדי לסגור מעל 10,700. הסגירה הייתה דמוית PB מה שהחזיר את המדד לתוך הקופסה. רק לקרוא מחיר.
כפי שהובטח בשבוע שעבר, השבוע היה טכני לחלוטין.
המדד נעצר באמצע הקופסה עם PB קטנטן ביום שישי (שלא שווה מסחר מבחינתי) כלפי מטה.
שוב מחכים לקצוות הקופסה.
-------------
המלצה לכל המנתחים הטכניים, אל תלמדו מאתרי ועיתוני כלכלה לנתח גרפים. גלובס כתב שחור על גבי אינטרנט שה-S&P נכנס לשוק דובי אחרי ירידה של 20% (!) מהשיא. כלומר, הם לקחו את השיא 1370 נק' והפחיתו 20% (למה 20%, למה לא 25 או 18) והחליטו שמעבר למספר הזה השוק הופך דובי.

פנייה נרגשת למכובדים בגלובס, אנא תשמשו בשירותי מנתחים טכניים מקצועיים ולא של כתבים. או לחילופין, אולי תשמשו בעצמכם בפיבונאצ'י כמו פחות או יותר רוב עולם המנתחים.
לאלו שפחות בעניין, שינוי מגמה נתפס כאשר ערך יורד יותר מ-50% או 61.8% של עלייה (לדוגמה). הערכים השונים מתאימים לדיסציפלינות שונות.

יורו/דולר היורו ממשיך להיחלש מול הדולר על רקע פנדומנטאלי.
כפי שנאמר בסקירה הקודמת, הזוג בדק את הגבהים מעל 1.3400 ולא יכל להם.
שימו לב 1.3000 העגול הגדול נמצא ממש מתחת ל-61.8%. כלומר ירידה לעברו תסמן לנו סיום התיקון ותחילת מגמה יורדת.

פאונד/דולר (לחץ להגדלה)
פאונד/דולר זוכרים שכתבנו בשבוע שעבר על מיזוג שיטות (confluence). אזור בו אסטרטגיות שונות רואות אותו הדבר. כזה הוא 1.5500.
הנה איך האזור ניראה בקריאת מחיר מגרף נקי ללא אינדיקטורים: בגרף המצורף ניתן לראות 3 נרות שהגבוה שלהם הוא בדיוק אותו ערך. כל אחד מהנרות האלו בפני עצמו איתות ללונג (למרות שה-IB נתן פרנסה יפה לשורט).
אחרי ה-PB הגדול של יום חמישי קיבלנו פריצה נאה ופיפסים בקופה. קריאת מחיר פשוטה. כמעט כל אחד יכול אחרי אימון.

דולר/פרנק הצמד התקדם מעלה לעבר PPZ 0.9300.
כפי שכבר אמרתי, איבדתי עניין בצמד כל עוד מרחפת עליו רוח ההתערבות. מחכה שהוא יראה במשך תקופה התנהלות טכנית כדי שאסחור בו. הזוג משמעותי לכן עדיין אמשיך לסקור אותו.

דולר/יין ממשיך לנוע הצידה במשך יותר מ-40 ימים עם ממוצע של פחות מ-60 פיפס ביום.
כל שנרצה הוא נגיעה קלה ב-76 לראות את התגובה ומשם נחליט על המשך צעדינו.

זיהיתי 9 סטאפ-ים מיום שישי ליום שני. היות ובחלק ניכר מהיפנים יש את אותו איתות הדבר מהווה חיזוק לטרייד המשך ירידות. טריידים ממשיכים continue, בניגוד לטריידים היוצאים מסוף סווינג reverse, יכולים להוות מלכודת. הישמרו.
אם לא הובנתי, אף אחד לא ניראה A. זה לא אומר שאי-אפשר לסחור, זה לא אומר שלא יתנו פרי. רק להזהר.

בסוף השבוע יש פגישה (נוספת) של שרי האוצר של ה-G20 בפריז. ממליץ לא להשאיר פוזיציות פתוחות בסוף יום שישי 14.10.

אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון




אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה