יום ראשון, 16 באוקטובר 2011

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-17.10.11

שבוע מצוין לכולם,

מסתמן כי אנחנו בחודש תנודתי/היפוכי. חודש שהחל בירידות בשווקים על רקע המשבר באירופה שהתחלף בעליות החדות מאז 2009, שוב על רקע לכאורה "פתרון" המשבר.
היפוכים יכולים להיות רווחיים... אם יודעים היכן לצאת.
כינוס השרי האוצר של ה-G20 בסופ"ש הכין את הכינוס של ראשי ה-G20 ב-3.11 עם קריאה חד-משמעית לראשי האיחוד האירופי להציג תוכנית "מרשימה" לטיפול במשבר.
האירופאים מצידם מחלחלים לשוק שתהיה "תספורת" לחוב היווני בגודל 50%-60%, כלומר קיצוץ החוב היווני בשיעור זה שיגרום לבנקים רבים באירופה הפסדים כבדים. כדי למנוע קריסת הבנקים (צרפתים ברובם), האיחוד הגדיל את קרן ההצלה שלו מ-220 ל-440 מיליארד יורו תוך תמיכה משמעותית מצד ארה"ב לצעד.
הקרן הגדולה תשמש לפצות ולתמוך בנקים שיפסידו מה"תספורת" ומחזור אג"ח.
כלומר, מטרת הקרן לשמש "קיר אש" (firewall) למניעת התפשטות המשבר היווני, שכבר הוגדר כמוחלט למדינות משמעותיות אחרות באיחוד כמו איטליה וספרד. שם נעוץ הפחד הגדול הבא.
לא תוכנית וואו ולא חדשות "מרשימות".
האם המצב השתנה? לא, הוא עדיין משברי.
האם השווקים מגלמים אופטימיות? כן. השווקים פצחו בעליות וסיפקו איתותים למכביר. מניות, סחורות ומט"ח כולם במגמת תאבת סיכון.
דרך אגב, חלק מהסוחרים בקרנות (מעריך אותם יותר מאנליסטים, מי ששם את הכסף שלו היכן שדעותיו שווה הקשבה) מייחסים את העליות לראלי סוף-שנה (מונח ששווה מאמר בפני עצמו) ומגדילים את פוזיציות הלונג (לא טעות) על הדולר.

בנוסף שוב שמועה ביין... פרוט בפסקה הרלוונטית.

דאו-ג'ונס כפי שנאמר בשבוע שעבר, השוק מתנהג טכנית מה שמקל על קריאת המחיר מהגרף בלבד.

דאו-ג'ונס (לחץ להגדלה)
כפי שניתן לראות בגרף המצורף, המדד מגיב לקופסה המסומנת באפור. הכי נכון=רווחי היה לחכות לקצוות הקופסה ולהיכנס שם, בהינתן האיתותים. היו 5 כאלה. האם תוכלו לזהותם?
בד"כ בדשדוש בתוך קופסה, רוב הסוחרים "הצעירים" שורפים חשבונות ולו רק בגלל שאינדיקטורים פחות עובדים בדשדוש.
קריאת מחיר והבנה של תנועת המחיר סיפקה במקרה הזה רווחים נאים.
ביום שישי נסגר הנר מעל 11,600. סגירה החלטית. אם המדד יפרוץ את הקופסה (אפשרות המסומנת 1) נצפה למהלך עד 11,900 שם יתקל ב-PPZ. אם ייתן איתות דרומה ניקח עד 11,600 חזרה שם אמורה להיבדק ההתנגדות שתהפוך לתמיכה. זה פחות או יותר הסצנריו אותו אני מחפש למסחר.
כמובן אפשרות 2, בה המדד יחזור לירידות אחרי אוורור קל מעל 11,600.

יורו/דולר הזוג שינה כיוון כלפי מעלה בתמיכה פנדומנטלית.
כמו בדאו-ג'ונס, רוצה לראות עלייה עד 1.4000 עגול גדול, ואז איתות לירידה קצרה עד 1.3700 לבדיקת ההתנגדות שתהפוך לתמיכה. או אז, איתות צפונה והצטרפות.
קריאת מחיר דורשת אימון. אין בה קיצורי דרך. אחרי אימון מספיק (מספר חודשים) לא משנה באיזה אסטרטגיה תסחרו התוצאות תשתפרנה פלאים. אימון, אימון, אימון.

פאונד/דולר (לחץ להגדלה)
פאונד/דולר  טרייד שהחל לפני שבוע עם PB גדול למטה ב-1.5500 עדיין חי עם כ-300 פיפס רווח כש-140 מהם נעולים. אם המחיר ימשיך לעלות כנראה שה-s/l של הטרייד יעלה להסתתר מתחת ל-PPZ 1.5800 (משער שב-1.5720) שם נחכה לראות, לפי הגרף, אם המחיר מגיב לתמיכה.
אם המחיר ימשיך מעלה ל-1.6000 עגול גדול, אשמח לצרף אח קטן לטרייד הזה... :)
כמובן שאיתות באזור 1.6000 דרומה יתקבל בברכה.
תפתחו את הגרף המצורף ונסו לראות מדוע נבחרו ערכי המחיר האלו. ראיתם? זו קריאת מחיר, המחיר מספר הכל.

דולר/פרנק ראו כמה השוק מפחד מהשוויצרים, בעוד שבזוגות דולר רבים הדולר נחלש, הצמד הזה לא ממש זז. בינתיים נשען על PPZ 0.8900.

דולר/יין העיתון הפנימי DowJohns newswire (תחסכו את החיפוש, אין גרסה חינמית באינטרנט) מצטט גורמים רשמיים ביפן שמאשרים, לדבריו, שהתערבות בשוק תחל בראשית השבוע כדי למנוע המשך התחזקות היין. יותר מכן העיתון מצטט את דרך ההתערבות.
שימו לב למונח "תחל"...
נחייה ונראה.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה