יום ראשון, 28 ביולי 2013

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-29.07.13


שבוע מצויין לכולם,

חופשת הקיץ בחו"ל מתקרבת. אוגוסט מאופיין במחזורים נמוכים כי רוב השחקנים הגדולים משאירים רק "תורנים" המבצעים פקודות הכרחיות בלבד. מה המשמעות מבחינתנו?
1. רוב הסיכויים הם לשווקים "שטוחים" בלי הרבה תנועות ולכן בלי איתותים משמעותיים.
2. מידי פעם שחקן משמעותי מזהה הזדמנות ומריץ את השוק לכיוון שלו. במצב כזה אין לנו יכולת לזהות מבעוד מועד את התנועה או להפיק מסקנות בדיעבד ממנה.
בקיצור, רצוי להתרחק מהשוק מה-10 באוגוסט ועד סופו. כך אני עושה לפחות. רק במקרים קיצוניים (כמו במפולת ב-2008) כדאי לסחור.

לשמחתי אין ממש חדשות פנדומנטליות משמעותיות מה שמשאיר את המגרש למנתחים הטכנים.
זכרו, מנתח טכני אינו טכנאי בשום אופן.
מנתח טכני בראש וראשונה מנתח. תפקידו לנתח (analyze) ולהבין את הסיפור שהמחיר מספר על הגרף, משם לחפש את ההזדמנות ולבנות תסריטים לטריידים. אני קורא לזה קריאת מחיר.
השבוע הדאו הוא דוגמה מצוינת וגם הדולר/יין. בעצם כמעט כל הצמדים בסקירה.


דאו ג'ונס (לחץ להגדלה)
דאו-ג'ונס זוכרים את הגרף מהשבוע שעבר? משמאל מופיע אחיו הבוגר בשבוע. ניתן לומר במפורש ש-15,500 הוא PPZ. התנגדות שהפכה לתמיכה. ראו איך בימים האחרונים המדד ממש נתמך מעל האזור כאשר כל פעם שהמוכרים מנסים להורידו מתחת, באים הקונים ודוחפים את המדד חזרה מעל לקו.
אין זה אומר שהמדד יישאר לנצח מעל. האמירה היחידה המיוחסת מבחינתנו היא שאזור 15,500 הוא אזור שרבים מסתכלים עליו ולכן בו צפויה פעילות.
ראו את הנר של יום שישי שנראה כמו PB אך למעשה הוא BUOB- BUllish Outside Bar (לידיעת הקורא ראם). המחיר בדק את האזורים מתחת לרצפת 15,500 ונדחף חזק למעלה ביוצרו זנב גדול יחסית לנרות הקודמים.
איתות BUOB ממשיך מגמה (בניגוד לאלו שבקצה מגמה המלמדים על היפוך המגמה) מכיל כמה כללים נוספים. נחזור, הסיפור שהמדד מספר חשוב מהאיתות.

יורו/דולר בשבועות הקודמים נאמר שהצמד נעה הצידה בתוך קופסה ברורה בין 1.2800 – 1.3300. בימי המסחר האחרונים הזוג נגע ב-PPZ העליון 1.3300 בהותירו, ביום שישי, IB-Inside Bar. כמעט קלאסי.
ה-IB מספר שהמחיר הגיע לאזור של שוויון בין המוכרים לקונים. אנחנו לא ממש יכולים לצפות לאן ילך מכאן. לכן טקטיקת המסחר של IB, לשים הוראות כניסה בשני צידי הנר. הבעיה כאן שהלונג לא עבר את ה-1.3300. כלומר, לקונים לא היה כח להעביר את הצמד מעברו הצפוני של 1.3300.


פאונד/דולר בסקירה הקודמת נאמר שנחכה לאיתות ברור באזור  PPZ1.5300. המחיר עבר את ה-PPZ ונתמך בו עם איתות BUOB ממשיך המקיף שני נרות לפניו.
סבלנות זה לסחור waiting is trading.

אוסטרלי/דולר הצמד עצר את הירידות הארוכות בין PPZ 0.9300 והעגול הגדול 0.9000. פריצה של 0.9300 ואיתות מעליו יראה לנו את הכיוון צפונה. בינתיים אנחנו מאמינים בהמשך מגמת הירידה בגלל הסימון של ה-BEOB  הגדול מיום רביעי.
קריאת מחיר, לא יותר ולא פחות.

דולר/יין שואלים אותי האם אפשרי לסחור לפי קווי מגמה (TL- Trend Line). התשובה, כמו תמיד, ברור שאפשרי אם יש אסטרטגיה מוכחת שעברה את כל התהליך 3 חודשים רצופים ועוד 3 חודשים.
דולר/יין (לחץ להגדלה)
בכל מקרה, קריאת מחיר עם TL מקלה מאוד להבין מי יותר חזק, המוכרים או הקונים.
איך מזהים TL? חיבור אלכסוני של שתי נקודות 1 ו-2 מספק רק את הזווית. אישור הקו מגיע לאחר מכן כאשר המחיר מגיע ל-TL פעם נוספת (3) ונחסם בו (במקרה של TL יורד).
מה המשמעות? לא רק אנחנו זיהינו את ה-TL אלא גם אחרים משתמשים בו וסוחרים על-פיו, שהרי המחיר הגיב ונרתע ממנו.
נגיעה 4 היא מקרה קלאסי לאפשרות לסחור לפי TL.מי שלמד או סוחר כמוני רואה.
מתי TL נפסל? זה כבר בפעם אחרת.
כעת נמתין שהמחיר יגיע ל-PPZ 97.00.
כאשר מכירים את יסודות קריאת מחיר ומציבים תמרורים ברורים ופשוטים בגרף (כמו PPZ ו-TL) בהיר יותר לסחור. רק הביטו בגרף לשמאלכם.

זהב/דולר גם יושב על TL עולה ברור.
נחכה לו שיגיע עד 1,360 לאיתות.
                                       

חדשות כלכליות ביום חמישי הבריטים והאירופאים יוציאו הודעות ריבית. הריביות לא צפויות להשתנות, עדיין כדאי לשים עין אם תהיו בטרייד. במיוחד לממש רווח לא צפוי.
ביום שישי, הודעת NFP בארה"ב.


אם עולות שאלות, אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

2 תגובות:

  1. מוישי31.7.2013, 0:45

    היי עדי
    הייתי בחופשה ולכן "הקורא הנאמן" לא הגיב.
    נשארתי נאמן...
    אז שוב תודה רבה על הסקירה המצוינת ועל זה שאתה משתף אותנו באיך לקרוא מחיר
    בהערכה ובנאמנות
    מוישי

    השבמחק