יום ראשון, 7 ביולי 2013

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-08.07.13



שבוע נפלא לכולם,

לאלו הסוחרים כמוני, בסוף הסקירה תמצאו מעט מחשבות על איתותי יום שישי...

כידוע לכולם אני חובב תיאוריות קונספירציה. במיוחד כאלו שמתממשות בעתיד. דהיינו, ניתוח עובדות בהווה שמוביל למסקנה לא קונבנציונאלית בעתיד.

לדוגמא, נתוני ה-NFP (nonfarm payrolls) של חודשים מאי ואפריל שונו בסופ"ש האחרון. קוראים לזה עדכון. משמעו, באפריל פורסם שנוספו למשק האמריקאי 149,000 משרות החדשות (הנתון נקרא NFP).
באופן "מופלא" עודכן הנתון של אפריל, על ידי ממשלת ארה"ב בסופ"ש מ-149,000 ל-175,000. תוספת היסטרית של כ-17% במדידה.
זו לא טעות. זו הטייה.
כנ"ל הנתון של מאי עודכן מ-175,000 ל-195,000. 11%+.
למה מעדכן הפד בגסות כזו את המספרים? מה המטרה?
והנה התיאוריה, לארה"ב נגמר הכסף לדחוף לשוק להחזיק אותו, כפי שהפקידים הבכירים חושבים שצריך. פשוט נגמר הכסף. בקצב שדוחפים כסף לשוק, נשארו רזרבות אולי לשנה, כנראה להרבה פחות. אבל אם יאמרו שנגמר המימון לגיבוי הכלכלה הגדולה בעולם, הכל יצנח והמונח "מיתון" יראה מתון לעומת המציאות שתכה בכולנו.
לכן, אנשי הפד רקמו תוכנית "בואו נאמר שתוכנית התמיכה האחרונה הצליחה (QE3) והמדד להצלחה תהיה התעסוקה. אם התעסוקה תשתפר, אזי הכלכלה שלנו השתפרה". למה בחרו את נתון התעסוקה כמדד להצלחה? כי זהו הנתון אותו הכי קל לשנות בדיעבד (את זה למדו מהלישכה המרכזית לסטטיסטיקה הישראלית, על כך במאמר אחר).
התוצאה היא הקפיצה ההיסטרית בנתוני ה-NFP. כמה טוב לדעת שאפשר לסמוך על שליחי/פקידי ציבור... שישקרו. עולם כמנהגו נוהג.

עד כאן תככים ומזימות.
בלי קשר ועם הרבה קשר, הדולר ממשיך בהתחזקותו כפי שנכתב בשבוע שעבר.
                               
מהצד השני של האגם,
באירופה, הנגיד דראגי הבטיח לשמור על הריבית על היורו נמוכה (כמו הדולר) כדי ליצור לדבריו "מדיניות מרחיבה". תשאלו מה זו "מדיניות מרחיבה"? זה מושג עם פרשנות מרחיבה. כל אחד חושב שהוא מבין ואח"כ, כאשר העתיד יגלה צפונותיו, כולם יאמרו שלזה בדיוק התכוונו J

לאנגליה, המדינה היחידה שמתנהלת מתוך המציאות האמיתית, יש נגיד חדש, קארני, הידוע בראיתו הדובית. קארני הצהיר שלאנגליה קשה לצאת מהמשבר. מה ששלח את הפאונד לצלילה.  


דאו-ג'ונס בניגוד למה שנכתב בסקירה שעברה המדד לא ירד ל-14,600. המחיר פשוט זז הצידה (קופסה, דישדוש) מחפש כיוון. על פניו נראה כי PPZ 15,200 משמש התנגדות מלמעלה ו-14,900 תמיכה מלמטה.
תסריטים אותם נחפש: איתותים על ה-PPZ המצוינים או פריצה שלהם ובדיקתם מהצד השני. כמו, פריצת ההתנגדות 15,200 ובדיקתה כתמיכה.

יורו/דולר למרות שיורו חטף השבוע (ראו בסקירה המקדימה) גם תנועות פנדומטליות מתנהלות לפי ציוני דרכים טכניים.
זוכרים את הגרף משבוע שעבר? סימנו בו BEOB ~. הכוונה הייתה שזהו נר מקיף שמסמן המשך מגמה. כללי המסחר בנרות שכאלו מעט שונה מ-BEOB רגיל הנמצא בקצה סווינג ומסמן היפוכו. בסקירה נכתב שאיכות הנר בינונית והנימוקים שם.
בכל אופן הנר רמז לנו על הירידות שבאו. הן נעצרו בדיוק ב-PPZ 1.2800.
תסריטים אותם נחפש: עליה לבדוק את 1.3000 מלמטה עם איתות שורט. או לחילופין, איתות על 1.2800 לכיוון מסחר (לונג או שורט).

פאונד/דולר הודעות הנגיד הבריטי החדש, קארני, גרמו לצמד לחתוך את העגול הגדול 1.5000 כמו חמאה. פנדומטאלי לחלוטין. ד"א, 1.5000 אינו מסומן כ-PPZ.
תסריטים אותם נחפש: המשך ירידות עד PPZ 1.4800 ואיתות על המשך הכיוון. או עליה ל-1.5000 ובדיקת חוסנו כהתנגדות.

דולר/פרנק הצמד מאבד אצלי לניתוח עניין עם כל שבוע שחולף.

דולר/יין בסקירה שעברה נכתב: "לאחר שנשען על תמיכה ב-94.00 , הזוג עולה לעבר 100 העגול הגדול". וכך עבר הזוג את ה-100 באופן טכני מובהק והתמקם מעל מה שהיה פעם התנגדות כתמיכה. כמה פשוט לקרוא מחיר.
מה-IB שהיה על 94.00 כ-600 פיפס. מרשים... למי שתפס.

זהב/דולר לא השתנה הרבה. מגמת הירידה ממשיכה. ה-PPZ הבא 1170.
נו, מתי יבוא איתות ??

ביום שישי הודפסו 5 איתותים.
לפאונד/אוסטרלי חיכיתי (אצלי במחברת התסריטים). אומנם לא הכי קלאסי אך זכרו, אותי מעניין הסיפור יותר מאשר האיתות. PB ענק, בקצה קופסה, על PPZ, על TL ארוך ומאושר, עם המגמה הכללית.
שימו לב גם לפאונד/לניוזילנדי ו-אוסטרלי/לניוזילנדי.
אל תפספסו את העובדה שכל האיתותים של יום שישי קשורים ישירות להודעת ה-NFP. כולם החלו ב-14:30 יום שישי.

הודעות כלכליות: ביום שני, אחה"צ, הנגיד האירופאי דראג יישא שוב דברים. ניתן לצפות לתנועות. הישמרו.

כאמור, אם מישהו מהקוראים רוצה סקירה או ניתוח של צמד, מדד ואולי אפילו מנייה (אמריקאית), הוא מוזמן לבקש בתגובות למטה. אשתדל להיענות. אני אצרף את הגרף לסקירה תחת הערת "עדכון".

גם במקרה שעולות שאלות אחרות, אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה