יום ראשון, 27 בנובמבר 2011

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-28.11.11

שבוע מצוין לכולם,

כשהצרות באות הן באות בצרורות.
לאחר שבארה"ב כשלה ועדת העל (אנגלית זה נשמע מרשים יותר super-committee, כאילו חבורה של גיבורי על לבושי חליפות וחבושי גלימות עם האות S ו/או C צרובה על חזם) לא הצליחה להסכים על קיצוץ נרחב ונדרש מאוד בתקציב.
יוצא שהחלטות בענייני תקציב נדחות לאחר הבחירות לנשיאות בארה"ב. לא בטוח שלעולם יש זמן לחכות עד אז כי...

האירופאים מתגוששים בינם לבין עצמם " למה-איך- מי יביא פסטה" להציל את כלכלת אירופה (והעולם בדרך).
בלב הוויכוח: האם הבנק המרכזי האירופאי יכול/צריך להדפיס כסף, סטייל הפד האמריקאי. הצדדים לוויכוח:כן (צרפת הנחנקת) או לא (גרמניה הדואגת לעצמה, כמה לא מפתיע).
לא הייתי רוצה להיות פוליטיקאי אירופאי עכשיו. ממש לא. לנקות את הלכלוך שהשאירו פיננסירים שהונו פוליטיקאים לא מבריקים לשעבר (אנדרסטייטמנט של השנה).
בנוסף, לתיבול, אל תשכחו את סוכנויות הדרוג שמורידות דרוגים למדינות כאילו היו מועמדות לצאת מבית האח-הגדול. הנה רשימה חלקית: הונגריה (אג"ח זבל), בלגיה, פורטוגל וכמובן האזהרה לצרפת שעשויה לאבד את הדרוג המושלם שלה.

לכל מי ששואל "אז מה יהיה"? התשובה הרצינית "לא טוב". גוש היורו ישתנה ובדרך יפלו חללים לרוב. האירופאים ככלל לא יכולים לשלם חובות של מדינות שראוי שלא היו מצטרפות לגוש היורו מראש.
מה לנו ולכל זה? כפי שנאמר בעבר, שורט יורו.

והנה עוד חדשות "לא חיוביות", בפורום המועדף עלי, הפנה את תשומת ליבנו חורחה ידידי שמדד ה-S&P הגיע לאזור 61.8% תיקון פיבונאצ'י. כלומר טכנית המגמה התחלפה לירידה.
(הפורום הישראלי בפייסבוק The traders של אלכס סגור - ולכן איכותי מאוד- מיועד לסוחרים במט"ח ומניות. פורום נטול אלו שמקדמים עצמם על גב אומללים מתחילים כמו בפורומים אחרים. בכלל אלכס קשוח עם כולנו ומתווה כללים בסיסים ברורים שגורמים למקום להיות אנושי, נעים ובעיקר משכיל. לכולם. לפעמים הפורום אפילו, רחמנא ליצלן, מצחיק. זכיתי להיות מוזמן ולהיכנס לפני כשנה, הכרתי אנשים מקסימים חלקם סוחרים מצוינים וחלקם בדרך.)


דאו-ג'ונס עדיין לא הגיע לקו 61.8% שנמצא נמוך מעט מ-PPZ 11,200 הזכור לטוב. בכל מקרה הנפילה החופשית של הימים האחרונים (7 ימי ירידה מתוכם 6 נרות אדומים גדולים) אינה מבשרת טובות. לא הייתי ממליץ לנסות לתפוס תחתית ללונג. יהיה זה כמו לתפוס סכין נופלת על כל המשמעויות.
תחנה הבאה כאמור 11,200. התאוששות מעבר ל- 11,600 תהיה מפתיעה.

יורו/דולר 4 שבועות של נפילות רצופות לא נראו בצמד מזה 18 חודשים. העצירה ב-1.3200 אינה מפתיעה מי שקורא מחיר וה-PPZ חיכה שם. התחנות הבאות למטה: 1.3000 העגול הגדול (שאינו  PPZ) או PPZ 1.2900.

פאונד/דולר יורד אף הוא מאזור 1.5500 לאזור 1.5300-1.5200. כאשר ירידה בגרף יומי ניראת כה חדה ויציבה ללא אזורי תיקון כלפי מעלה אנחנו יודעים ששעת משבר קרבה או שאנחנו כבר נמצאים במשבר.
אם יתרחש תיקון נשמח לראות מה קורה באזור 1.5500 או ב-1.5700.
כמובן כשאין איתות כניסה, אין... כניסה.

דולר/פרנק בשבוע שעבר דיברנו שאם המחיר יגיע ל-0.9300 נקבל תבנית double-top עם סטייה. ובכן... המחיר הגיע וקיבלנו. כיף לקרוא מחיר.
עכשיו מחכים לאיתות ירידה. נכון, על-פי הסקירה החלשות הדולר אינה הגיונית. עדיין, אנחנו מבינים שרבים כמונו רואים את התבנית. אולי נקבל נבואה שתגשים את עצמה. בכל מקרה אם יהיה טרייד, ניקח אותו לטווח תנועה קצר. ביס קטן.

דולר/יין היפנים קיבלו איתות אזהרה גדול מסוכנויות הדרוג לגבי מצב החובות שלהם. אנחנו מדברים על הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.
הצמדנע בטווח צר של כ-40 פיפס ליום מה שמקשה על ניתוח טכני טהור. יציאה מ-78 למעלה או פריצת הנמוך ההיסטורי 76 למטה יהיו מעניינות.

עצה לסוחרים, בעיקר אלו המסתמכים על גרף יומי גם אם סוחרים בגרפים נמוכים יותר על בסיס תנועה ביומי: אל תסחרו לפי יום שישי וחמישי שעברו. הם היו ימי חופש בארה"ב ואי-אפשר לסמוך על התבניות שהודפסו בגרפים. נחזור לעבודה ביום שלישי.
יום שישי NFP.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

3 תגובות:

  1. אנונימי28.11.2011, 0:37

    שלום עדי,
    שאלה: למה בכלל במצב כזה לסחור ביורו? הוא כל כך לא צפוי ופגיע, וייתכן שיגיע מצב של הפסקת מסחר. האם לא עדיף לשבת בצד ולא להכנס? אין לי שום אמון במטבע המלאכותי הזה, וכך, כך נראה, גם לאירופה, או לכל אחד אחר, לצורך העניין.
    אז למה שורט?

    תודה רבה.

    השבמחק
  2. היי אנונימי

    תודה על השאלה שאני בטוח שלרבים מנקרת, למה לסחור ביורו בעת הזו?
    התשובה מעט יותר מורכבת מהנראה לעין.
    1. נבהיר, היורו/דולר הוא הצמד הכי נסחר בעולם, 34% מ-3.5 טריליון דולר ביום עסקאות. ווליום ועוצמה אדירים.
    אי-אפשר להפסיק לסחור במה שהוא הכי נסחר. זה לא דולר/ראנד...
    מחד, ללא ספק נעשו טעויות קריטיות בגוש היורו (כמו צרוף מדינות חלשות ראה יוון, הונגריה וכו'). מאידך, יש ההיגיון להעמיד מטבע חזק מול הדולר כדי לאזן את העוצמה, האימפריאליסטית כמעט, של ארה"ב.
    נאמר זאת כך, אם לא היה יורו היום, אחרי משבר 2008, כנראה שהיינו שרויים במצב מלחמה כלשהוא.
    2. כפי שנאמר רבות בסקירות כאן, מהלכים פנדומנטלים תמיד נתמכים בנתוני ניתוח טכני וקריאת מחיר. הכוונה היא שהודעות דרמטיות מניעות את השוק (יש תחום שלם של מסחר מקצועי בהודעות). התנועה תמיד (!) תביא את המחיר לאזורי תמיכה/התנגדות שם המחיר ישתהה. העיקרון מאחורי התופעה פשוט אבל ארוך להסבר בפורמט זה.
    קבל כחצי אקסיומה לתקופה הנוכחית- המחיר נע בתחילה פנדומנטלי ואח"כ טכני.
    מה כל זה לשאלתך? אנחנו סוחרים, אם יש תנועה, נשמח להרוויח ממנה לא משנה מה הכיוון. באותה מידה תוכל לומר שההעדפה היא לונג דולר. העיקר להרוויח כסף מתנועה (כמובן אחרי ניתוח,איתות כניסה וניהול כספים מושכל).

    לסיכום, אנחנו נהנים מהזדמנויות, צריך רק ללמוד "לצוד" אותם "בערבה" הגדולה שבה אנו מסתובבים. אם משהו חלש לא אומר שלא אצוד אותו.

    מקווה שעניתי,
    עדי

    השבמחק
  3. אנונימי28.11.2011, 16:20

    ענית מאד. תודה רבה.

    השבמחק