יום ראשון, 20 במרץ 2011

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-21.03.11



שבוע טוב לכולם וחג פורים שמח,


זוכרים את סיפור/ניתוח ה-silver? הניתוח שבעקבותיו חלק מאיתנו עדיין נמצאים בטרייד ארוך טווח.
ובכן יש לנו סיפור נוסף. לגיבור קוראים יין. והגיבור אוסף אוהדים מכל העולם.
העלילה מתחילה בהתחזקות ארוכה של היין מול הדולר לכיוון ה-80.00 מבלי התערבות משמעותית של הממשלה היפנית. ההתחזקות הזו מביאה יצרניות ענק ביפן (טיוטה, סוני וכד') לזעוק הצילו. לדוגמה טיוטה, המציינת בהודעותיה שכל התחזקות של יין בודד מול הדולר שוחקת כ-375 מליון דולר מהכנסותיה. בשלב הזה ממשלת יפן לא עשתה דבר או לא יכולה הייתה לעשות משהו.
ההמשך ידוע, כוחות הטבע נכנסו לפעולה ברעידת אדמה אדירה שגרמה לכולנו לעצור את נשימתנו אל מול תמונות מהממות (מלשון הלם).
למה היין התחזק כל כך מול הדולר עד 76.23? כולם ציפו שחברות הביטוח היפניות ימירו את הררי הדולרים שברשותן ליינים כדי להזרים פיצויים לאומה היפנית הפגועה. זה לא קרה.
הנה הגענו ליום חמישי האחרון ושוב אירוע חשוב והיסטורי. יפן ביקשה וקיבלה עזרה מחברותיה ל-G7 (ארה"ב, אירופה, אנגליה, קנדה, צרפת, גרמניה) בהגנה על המטבע שלה. לראשונה מזה 10 שנים התערבו בנקים מרכזיים זרים בשוק מט"ח מקומי. בפעם האחרונה קרתה בשנת 2000 בה ה-7G התערבו לטובת היורו (כשנתיים לאחר לידתו).
והנה הסיפר המובטח...
היין קפץ ביום שישי לאזור 80.50 שהווה תחתית אחרונה. הקפיצה נעשה בחסות התערבות חזקה של ה-7G ללא חברות הביטוח המבטחות את יפן. האחרונות חייבות בשלב מסוים  לממש דולרים ליינים ולהזרים פיצויים ליפן.
האינטרס העולמי עומד על יין חלש יותר (מדברים על אזור ה-90.00).
כלומר התנועה להחלשות היין לא מיצתה את עצמה.

נמשיך בסקירה הרגילה:
דאו-ג'ונס בעקבות המשבר יצא המדד את קופסת 12,400-12,000.יציאה חזקה ובוטחת כלפי מטה. האם החל אותו תיקון מיוחל ע"י השווקים?
הירידה נבלמה על 11,600 המסומן מדצמבר 2010. עדיין, ה-PPZ החשוב שאליו מתייחס המדד 11,800 (היסטורי, ממנו החלה הנפילה בספטמבר 2008) מחזיק מעמד מלמעלה.
ירידה נחרצת מתחתיו, השבוע, תסמן את הכיוון לעתיד הקרוב. השענות עליו תאותת על סוף התיקון והמשך עליות.

יורו/דולר עולה בעוצמה לגבהים קודמים 1.4200. נחכה לחצייה של הקו ואיתות להצטרפות. חצייה ובדיקה מלמעלה (+איתות) נצטרף צפונה. חצייה ודחייה מיידית (+איתות) נצטרף דרומה.

פאונד/דולר תחתית 1.6000 החזיקה יפה ואפילו נתנה איתות (BUOB) ברור. איתות מצוין שאפשר כניסה מוקדמת קלה בנסיגה של 50% לתוך הבאר. הסיכוי לבקר את 1.6300 או יותר גבוה למדי. צריך רק סבלנות.

דולר/פרנק קשה לנתח את הירידה האינסופית. האם 0.9000 יחזיק כתחתית?

דולר/יין מסוכן למסחר. כל הפתיח בסקירה הזו מתורגם על הגרף לבארים ענקיים בני מעל 250 פיפס כאשר הממוצע הרגיל של הצמד עומד של 70 פיפס.
בשוק כה תנודתי תמיד עדיף לחכות בצד. לא להישרף בחום השוק.
נחכה שהשוק יירגע מעט וייתן איתות הצטרפות להחלשת היין צפונה לטווח מסויים. כאשר תתחלנה הירידות מחדש, הן תבואנה מפאת הספקולנטים (ראו מקרה בנק ישראל), נהיה איתן כל עוד ה-80.00 יחזיק מעמד.

יורו/יין – PB שבועי ענק. האם אסחור אותו? ברמה השבועית לא.
ברמה היומית אחפש איתות יותר נוח לפריצת 116.00 כלפי מעלה.

פרנק/יין – BUOB שבועי עננננק. מקיף 12 שבועות שלפניו. החלשות היין מול הדולר והתחזקות הפרנק מביאים את הצמד לכיוון אחד. עליה. האם יש מספיק כוח לפרוץ  את 91.00?
אישית, לא מעריץ גדול של הצמד. אך מפוטנציאל אי-אפשר להתעלם.

סיכום:
1.      התחושה לשבוע הבא היא של חידוש עליות ובדיקת השיאים האחרונים.
2.      היזהרו מצמדי היין.
3.      תוודאו שהאיתותים לכניסה לטריידים טכניים (היצע וביקוש, תמיכה והתנגדות) ולא פנדומנטלים.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,


עדי שרון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה