יום ראשון, 20 בפברואר 2011

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-21.02.11

שבוע מצוין לכולם,


ראשית נזכיר לכל מי שמבקש ללמוד לקרוא מחיר (רוב קוראי הסקירות) שהערב, יום ראשון 20.02, בשעה 20:00 בבית שביט הדרכה יערך ערב מבוא לסדנה בנושא בהנחייתי. כולם מוזמנים. אנא אשרו הגעה לפני בטלפון 03-6124125. פרטים נוספים כאן.

רבים מבין האנליסטים עומדים משתאים מול עליות המחירים בבורסות ברחבי העולם. חלקם מקבלים, במשך ששת החודשים האחרונים, חזיונות אפוקליפטיים לגבי קריסות שהנה אך זה מתרגשים עלינו. כל זה כדי להצדיק את האמרה הפולנית "אמרתי לכם" (ואין לי כלום נגד פולניות, תעיד זוגתי) כאשר תבוא הירידה.
הסימפטום למחלה "אני יודע מתי מתחילות הירידות" נעוץ בניסיון הנואל לתפוס טריידים משיא פסגה לירידה או משפל לעלייה. ניסיון לא חכם להיות מה שחברי בניו-יורק קורא בציניות "super trader". במקום לקרוא מה המחיר אומר ומרמז.
מה רע לתפוס את המהלך מ-23.6% שלו? כאשר כבר ווידאנו שהוא יצא לדרך...
למה לא לתת לטרנד להוביל את הטרייד שלנו?

דאו-ג'ונס נושק ל-12,400 כפי שנאמר בסקירה הקודמת. היכן העצירה? לא ממש ברור.
12,500 מהווה מחסום פסיכולוגי למרות שבעבר המחיר לא ממש התייחס אליו. ה-PPZ הבא נראה רק ב-12,700.

יורו/דולר בדק את תחתיות 1.3500 ועלה. חצייה משכנעת של ה-PPZ השבועי 1.3800 אמורה להביא את המחיר לרחרח בגבהי 1.4000. בינתיים לא ניתן איתות הצטרפות לאף כיוון. מחכים בסבלנות.
הייתי רוצה לראות חצייה יפה של 1.4000 (70-80 פיפס) חזרה לנסות את הריחות מתחת ל-1.3800 ועליה שתדפיס PB או Outside bar.

פאונד/דולר, בסקירה הקודמת נכתב שהמחיר לא סגר מתחת ל-1.6000. רמז לכוחו של המחיר מעל ה-PPZ שהוא גם BRN (Big Round Number) ולביסוס ה-PPZ כמשמעותי לעת עתה.
1.6300 מהווה מכשול בדרך למעלה. PPZ גם בגרף שבועי וגם ביומי.
לא קיבלנו איתות כניסה לעלייה (לפחות לא באופן בו אני סוחר). נחכה בסבלנות עד ביקור ב-PPZ הבא כמו ביורו/דולר.

דולר/פרנק בדק את ה-0.9800 מלמטה ונתן איתות לשורט ביום רביעי עם BEOB גדול. כמו תמיד חצי מנה מהטרייד כבר בחוץ נחה במעמקי מרתפי הברוקר. לחצי השני טרם התקבל איתות יציאה.
חלק מצמדי הפרנק עשו double top או bottom רמז למהלכים המשכיים.

דולר/יין בהמשך לטרייד משבוע שעבר, רוב המנה בחוץ. ה-84.00 נראה כמכשול רציני כלפי מעלה. יתרת המנה מוגנת ע"י סטופ מתחת ל-83.00.
חלק מתלמידי נשארו בפנים (יישר כח) וחלק מימשו את כל הפוזיציה (בוודאי שיישר כח).

אוסטרלי/דולר כמו אחיו הדולר/קנדי (שניהם מטבעות של כלכלות מוטות סחורות ומשאבים טבעיים), נשען בגרף יומי על TL  (trend line) עולה וברור. בינתיים מסרב לרדת מתחת ל-1.0000 בדרכו למעלה לבדוק את אוויר פסגות 1.0200 או יותר.

Silver המשך מעקב הטרייד.
נתחיל בתזכורת. הכסף והזהב שמרו תמיד על יחס של 16 במחיריהם. כלומר בד"כ הייתם לוקחים את המחיר הזהב ומחלקים ב-16 מקבלים את המחיר הכסף. מאז המשבר ב-2008 הזהב רץ למעלה כשהכסף נשרך מאחור. בשנה האחרונה הכסף החל לעלות, למעשה נחשב להשקעה הטובה של 2010, וצמצם פערים חזרה למכפיל 16.
מחיר הזהב היום באזור 1,400 דולר שהצפי הוא עד ל-2,000. כלומר מחיר הכסף נכון להיום צריך להיות באזור ה-87 דולר. במציאות הוא נסחר באזור ה-30 דולר.
הניתוח הנ"ל הביא אותי לחפש רכישות לונג, ארוכות טווח, כדי לבנות פוזיציה בכסף.
האיתות לכניסה הראשונה ניתן בסוף הסקירה הזו. מאז הכסף חצה את קן 32.00 דולר. כמו תמיד חצי בחוץ כבר ("במעמקי מרתפי הברוקר") והיתרה מחכה לאיתותים נוספים להצטרפות.


נפט, כפי נכתב בסקירה הקודמת, נגע ב-84.00 דולר. בוא ניראה האם ממשלת ישראל תוריד ב-27.02 את מחיר הדלק (בהנחה שהוא ימשיך לדשדש באזור ה-84-85) כפי שהתחייבה לנהוג בחוק.

שימו לב שמחר בארה"ב חופש עקבPresident day .



אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.
שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,


עדי שרון






אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה