יום ראשון, 19 בדצמבר 2010

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-20.12.10


שבוע טוב לכולם,

סקירה אחרונה לשנה זו. כן, סוף השנה מגיע בתום השבוע הנוכחי (24.12 כריסטמס). הנזילות בשווקים יורדת ואיתה באים הימים המאופיינים בשעמום שפתאומית הופך לתנועות חדות וחוזר לשעמום.
כבר המלצתי בשבוע שעבר לא לסחור ולהימנע ממלכודות. שמחתי שחלק מהסוחרים בקהילה הקטנה שלנו הפתיע (יחסית לשאר השוק הישראלי) וקיבל את עצתי.
כל העולם הנוצרי יוצא לחופש ואיתו השווקים הראשיים (לונדון וארה"ב). מובילים כלכלים משדרים מסר של "מה שהיה הוא שיהיה" לפני חופשתם. האירופאים יסחבו רגליים ויחלצו מדינות באיחוד, אם יצטרכו (וימשיכו לא לנקוט פעילות מראש מונעת ומשכנעת). האמריקאים, מצידו האחר של הים הגדול, ישפכו כסף לשוק כדי לתמרץ צמיחה.

דאו-ג'ונס, כפי שנכתב בשבוע שעבר בדק את ה-11,500 מלמטה. קריאת מחיר ומספרים עגולים אינם מאכזבים. מכיר שני סוחרים שעושים את הונם רק מהבנה של התנהלות מספרים עגולים כאסטרטגיית מסחר לטווח קצר ובינוני.
בכל אופן, אם תעברו לגרף שבועי ניתן לראות בברור את התאוששות המניות האמריקאיות. בניתוח טכני המגמה השתנתה למגמה עולה. המחיר עבר 61.8% פיבונאצ'י ב-11,250.
תחילת משבר 2008 הייתה באזור 11,800. לא רחוק ממקום המחיר היום. עברו רק שנתיים...

יורו/דולר, ה-PB שהודפס לפני שבועיים נתן פרי קטן לסוחרים הסבלניים (לדעתי היחידים שמרוויחים. במט"ח בוודאי). הזוג נגע ב-1.3500 ונפל בהדפיסו PB קטן יומי (שכל העולם ואשתו סחרו והרוויחו) שהפך ל-BEOB דמוי PB שבועי. אם רק לא היינו בסוף השנה....
האם יגיע ל-1.3000?

פאונד/דולר נחלש. עדיין בתוך גבולות הקופסא שהוגדרה בשבוע שעבר שהתחתית 1.5500 מחזיקה מעמד. האם המחיר ימשיך להצליח להחזיק מעל? הסיכויים פחתו עם הופעת בארים חיצוניים (OB) בשבועי וביומי במקביל.
שבירה של 1.5500 למטה תאותת על ירידות. אם הקו יחזיק, אולי עליות. שוב סוף השנה ולא הייתי חותם על מהלך.

דולר/סוויסי הדפיס PB ביומי. הייתי עדיף אילו היה סוגר חד-משמעית מעל 0.9700. תחתית ה-PB זהה לתחתית הקודמת (לפני 3 בארים9. מממ... מעניין.
צמדי הסוייסי האחרים מראים תבניות דומות. פאונד/פרנק, אוסטרלי/פרנק (מחוזק בפיבונאצ'י 61.8%), ניו זילנדי/פרנק.

דולר/יין נע בתוך קופסה שתחתיתה 83.00 וחלקה העליון נושק ל-85.00 (מדויק יותר 84.50). מכיר סוחרים שיכנסו לטרייד עיוור באזור ה-85.00.

דולר/קנדי נגע בפעם הרביעית ב-1.0000 העגול הגדול. עדיין מחזיק מעמד יפה. מעניין כמה הזמנות מרוכזות מתחת לקו הזה.
אלו הימים שאני מצטער שאין מידע Level 2 על שוק המט"ח (מידע לגבי ההזמנות ומיקומן שקיים במניות).
לא בטוח שנגיעה נוספת (היו 4) תצליח בכלל.בכל מקרה כל נגיעה נתנה פיפסים בעליה, גם אם חלקן היו ללא איתות.

ממליץ, קחו חופש גם.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.
שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון




אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה