יום ראשון, 12 בדצמבר 2010

סקירת מט"ח לשבוע שמתחיל ב-13.12.10


שבוע נעים לכולם,

המחיר (ידידנו הטוב אותו אנו מבקרים בגרפים) ואנחנו נכנסים לתקופה שקטה יחסית בעקבות המעבר ההדרגתי לתקופת החגים בשווקי העולם.

בתקופה השקטה יוצאים ציידים קטנים (יחסית) ומניחים מלכודות כדי לתפוס שפני סלע פראיירים (תורני משמרת צעירים בבנקי השקעות וסוחרי יום לא מנוסים). הזהרו.
איך אנחנו יודעים שהתקופה שקטה ופחות מתאימה לסוחרים טכניים? שימו בגרף יומי ממוצעים נעים ארוכים (המקובלים הם 365 ו-150) ותקבלו קווים שטוחים יחסית. המשמעות: דשדוש.
פאונד/דולר בגרף יומי עם ממוצע נע 150 הוא דוגמא טובה. בזמן דשדוש, סוחרים שאינם קוראי מחיר מאבדים את ממונם וביטחונם.
מספר לא מבוטל של סוחרים מקצועיים לוקח חופש מוקדם וסוגר את החנות בימים הקרובים עד תחילת השבוע השני של ינואר (שימו לב השנה החדשה מתחילה ביום שבת), שם הנזילות שבה לאיתנה.
מהעבר השני, אני בטוח שסוחרים רבים שיקראו את הסקירה הנוכחית לא ישעו לאזהרות לא לסחור בתקופה זו.
הלוואי והייתי יכול "לאסור" על סוחרים חדשים או מפסידים לסחור. הטבע האנושי.

השוק האמריקאי ובראשו ה-S&P, שבר שיא וחזר לערכי אוקטובר 2008 בתחילת המשבר. עדיין התסריט מהשבוע שעבר של הכסף הגדול שהטילו האמריקאים והאירופאים לשוק ומחפש השקעות קיים.
במקביל, מי שמדבר על אירופה חלשה טוב יעשה אם יביט בגרף שבועי של הבורסה הגרמנית (DAX) והאנגלית (FTSE) כדי לראות את הטרנד העולה בקצב ומדביק את מאורעות המשבר של 2008.
בכל מקרה אנו עדים למיני ראלי של סוף שנה, בו סוחרים ובתי מסחר מנסים להיטיב את התוצאות השנתיות. בל נשכח את האחות הענקית ממזרח, סין, המאיימת על העולם עם עודפי המסחר העצומים השוכנים בכספותיה. הסינים אמורים להעלות ריבית על-מנת לצנן מעט את הביקושים לסחורות ושירותים.

דאו-ג'ונס עולה לבדוק שיאים חדשים באזור 11,450-11,500. בדיוק האזור של תחילת המשבר ב-2008.

יורו/דולר ה-PB שהודפס בשבוע שעבר לא התחיל לעבוד ולא נפסל. מחד, עליה מעל 1.3300 תאותת על בסיס תמיכה טוב. מאידך, יתכן ביקור נוסף באזור המספר הגדול 1.3000.
שימו לב שהבאר השבועי של השבוע שנסגר נמצא בתוך הבאר הקודם (IB – inside bar), בימים רגילים היינו אומרים שהשוק מחפש כיוון. בשבועות הקרובים נוטים לכוון את הסיבה יותר לכיוון ירידה בנזילות השוק.

פאונד/דולר המחיר הולך הצידה עם נטייה קלה לעלייה. שוב, ראו כמה שטוח הממוצע נע 365 בגרף יומי.
כדי לפשט: המחיר מתנודד בתוך קופסא. קנייה (אחרי איתות ברור) רק באזור 1.5500 (BRN מספר עגול גדול). מכירה באזור 1.6000 (גם BRN) או 1.6300.

דולר/סוויסי יצר קופסה ברורה בגרף שבועי בין 1.0000 ל-0.9500. השבוע, הבאר החיצוני היורד (OB- Outside bar) של השבוע הקודם לא הופעל, איתות לסיכוי התחזקות הסוויסי על חשבון הדולר. סיכוי בלבד.

דולר/יין ניסה לבקר מתחת ל-83.00 וייצר בשבוע שעברOB  בגרף יומי שנתן פרי קטן.

דולר/קנדי יוצר תבנית פריצה מתחת ל-1.000 שמתחיל בבאר חיצוני (OB- Outside bar) מעניין בשבועי. השאלה האם ישבור ויברח למטה או יחזור לבדוק את ה-1.0000 מצידו התחתון ויעניק לכולנו איתות להצטרפות לשורט.
מבחינתי, בשלב זה, לא מעניין ללונג על בסיס טכני.
אני מבין שסוחרי הסטיות מסתכלים על השוק הפוך... winking

אוסטרלי/דולר אין משהו מיוחד לומר עליו למעט...
הזוג מאפשר, למי שמכיר את התנהלות המחיר שלו, לסחור בו למרחקים יפים (300-400 פיפס). הביטו בגרף היומי וראו רצפים של בארים אדומים או לחילופין בארים ירוקים. כאשר הוא מתחיל מהלך ניתן להחזיק בטרייד יומיים שלושה.


לסיכום, שבוע עייף עבר על המחיר. ככל שאנחנו מתקרבים לסוף השנה והנזילות יורדת, השוק הופך למדשדש יותר ופחות צפוי. ממליץ לשים לב רק לקצוות קופסאות המחיר.
בעצם, הכי ממליץ, קחו חופש גם.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.
שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

שבוע זהיר ורווחי,


עדי שרון






אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

3 תגובות:

  1. שבוע טוב עדי מה שלומך .
    שאלתי לגבי פאונד -דולר .כתבת מכירה באזורי 1.6300 או 1.6000
    מה עם 1.5800 שנראה שנעצר שם ודומה לפין בר. גם מס עגול וגם פיבו 38 לקחת למכירה עד 1.570 שלב א .
    ויזל י.

    השבמחק
  2. יחיאל,
    אני מרגיש מצויין, תודה.

    כל הכבוד על הניתוח. אין לי מילים. וואלה אתה (כמעט) צודק.

    1. הבאר של יום שישי אכן דומה ל-PB. הוא סגר יותר גבוה מהשליש התחתון. בהגדרה הוא לא PB.
    בנוסף מבחינתי הוא קטן מידי למרות שישנם כאלו שיסחרו אותו.
    2. אכן PPZ 1.5800 הוא בדיוק פיבו 38.2% (בקיזוז 6 פיפסים).
    3. אכן המקום הבעייתי הראשון הוא באזור 1.5700.
    בזמנים כאלה אעדיף לחפש איתותים בקצוות ועדיף שיהיו כמה שיותר קלאסיים.

    תמשיך כך.
    עדי

    השבמחק
  3. בס"ד יום ב 131210
    לעדי שלום
    עקבתי היום אחר הפאונד דולר ובאמת חששותך היו נכונות.היום. נשבר הבר של יום שישי ביומי .אם היינו שמים יותר לב ..בשבועי .הבר של שבוע שעבר
    סגר לכוון עליה .שהראה בשבועי לחץ קונים מסוים
    2. המגמה בשבועי היה עליה
    תודה יחיאל

    השבמחק