יום ראשון, 24 ביוני 2012

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-25.06.12

שבוע נפלא לכולם,

כמה אני מתגעגע לשבועות בהם הסקירה והמסחר מבוססי החלטות טכניות (ביקוש והיצע) מאשר החלטות פנדומנטליות (שאינני סוחר לפיהן).
מתגעגע לשווקים בהם איתות מביא תוצאה ולא כפי שקורה לנו בשבועיים האחרונים שאיתותים כלל לא יוצאים לפועל כי ברננקי/מרקל/יוון/תוסיפו לבד מחליטים משהו והחדשות שבאות אחרי מזיזות את השווקים למקום לא צפוי.

בכל מקרה היוונים, שכבר מזמן עזבו את הסטאטוס "הילדים הרעים של אירופה" לעבר הסטאטוס "מי המפגר שהכניס אותם ליורו לפני 16 שנים" רוצים שוב לזרוק את תוכנית הצנע ולחלק כסף בחינם לתושבים. הם ממשיכים לא לעמוד במילתם.
מנגד, האיחוד (הצנוניות) האירופאי "מודאג". מה קרה למונחים "נחישות" ו-"מנהיגות" באירופה? האם הם אור רק לאירופאים מעטים בעוד שאומה חסרת אחריות, בגודל פצפון (2%), מובילה עולם שלם למיתון נוסף. 2008 תראה בפרספקטיבה כטיול חברים של בית גיל הזהב מרמת-אפעל.
אם היוונים מתנהלים כך (לא עומדים במילתם), הזרמת כספים אליהם כמוה לזרוק כסף טוב לידיהם של בני-עשרה במסיבת סיום של ביה"ס. כסף לשיכורים חסרי אחריות.
אהה, ולא דיברנו על ספרד ומשבר הבנקאות החריף (סימפטום לכלכלה מתפוררת) שם...

איך יודעים שאנחנו על-פי הצוק הכלכלי ?
תשאלו את ברננקי שמנסה להאריך את תוכנית החלפת האג"חים (operation twist) והשוק מגיב בירידות. הפעם האחרונה שהוא הזרים כסף, QE2, השוק עלה מאז 25%. כאמור הפעם השווקים מבינים שזו שירת הברבור להזרמות כספים עקיפות, כל עוד האירופאים לא משתלטים על החברים חסרי האחריות באיחוד וארה"ב ממשיכה לספק מספרים לא טובים לכלכלתה.

QE3 ניראת אפשרית באופק. כנראה תהיה הפעם אחרונה בהיסטוריה.
דאו ג'ונס (לחץ להגדלה)
הדולר נחלש, ניתן לראות זאת בגרף הזה עליו דיברנו רבות: הרשות למסחר בסחורות בארה"ב מפרסמת את סכום ההימורים של קרנות גדולות וספקולנטים בין החלשות היורו מול התחזקותו. הסך-כל שלילי  לגבי היורו (141,066) אבל הרבה פחות מאשר לפני שבועיים (214,418).

דאו-ג'ונס עלה מהשפל האחרון באזור 12,000 עד 61.8% פיבונאצ'י (ראו גרף משמאל) ונסוג.
יעד הבא לירידות PPZ 12,300.

יורו/דולר תנועת השבוע תוגדר דשדוש בגלל תנועה במחוזות צרים הצידה. כפי שנאמר בסקירה הקודמת PPZ 1.2700 מהווה מכשול עיקרי שחצייתו או אי-חצייתו מסמנת את הכיוון.

פאונד/דולר שני ה-PPZ-ים 1.5600-1.5800 מהווים השנה אזורי ציר משמעותיים לתנועת הצמד. המשמעות בעברית פשוטה, כאשר המחיר מגיע לאזורים האלו יש תגובה כל שהיא. המשמעות הנסתרת בגרף היא שלא רק אנחנו רואים את אזורי תנועת המחיר האלו.
בכל מקרה יעד למטה יהיה 1.5500.

דולר/פרנק סגר את השבוע מתחת ל-0.9600. כלומר, עליה מעליו תאותת על החלשות הפרנק נגיעה מתחת והמשך ירידות תאותת על התחזקותו.
תחנה הבאה הניראת לעין 0.9300.

דולר/יין מישהו עושה את העבודה עבור היפנים. בתחילת החודש איימו שיתערבו בשוק כאשר היין התחזק שוב לרמת 78.00 המפחידה מבחינתם. מישהו הבין את הפרינציפ ומאז דוחף להחלשות היין. אולם לא לעולם חוסן, אלא עד 82.00 שם תתהפך המגמה.

זהב/דולר בסקירה הקודמת נכתב ש-PPZ 1,630 מהווה מחסום עליון. כך היה. המחיר הגיע ונסוג.
1,550 מהווה תמיכה משמעותית. נחכה לאיתות שם.



אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה