יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-19.12.11

שבוע טוב לכולם,

תחילה להודעות/המלצות:
סוחרים רבים בכלל ובשוק ההון בפרט (בעולם, פחות בארץ), יוצאים לחופשת חג-המולד השבוע. מכאן נבין שהכוחות החזקים ששומרים על השוק יוצאים וכך מחזקים את הקטנים שנשארים בלי פיקוח של מבוגר אחראי.
מיהם הקטנים? בתי השקעות מאסיה, או תורנים בבית השקעות אמריקאים ואירופאים, שקיבלו הנחיות למצוא הזדמנויות לזרוק או לקנות סחורה במחירים עדיפים.
התוצאה? תנועות שאינן בהכרח מלמדות על רמות ההיצע וביקוש הנכונות לכל סחורה, כלומר הניתוח הטכני שרובו מבוסס על הבנת היצע וביקוש (תמיכה והתנגדות) פחות נכון לימים אלו.
אל תטעו, גם אסטרטגיות מבוססות ממוצעים, בולינגר, תבניות, פיבונאצ'י ועוד אינסוף אסטרטגיות רובן בבסיס מבוססות היצע וביקוש.
לכן בימים אלו עדיף לחכות בחוץ, בעיקר אם יש תנועות חדות. מישהו מתמרן אתכם להיכנס.
הזדמנות טובה לאימון הסבלנות והאיפוק. אחרי הכל, השמועה אומרת שהשוק יהיה כאן גם ב-9.1.2012 (אחרי החגים) winking .
אלו מאיתנו שסיימו את השנה ברווח, כל הכבוד. זה הזמן לעצור ולשמור על הרווח ולסמן שנה (נוספת) של צמיחה.
אלו מאיתנו שסיימו את השנה בהפסד, זמן מצוין לחשבון נפש ומחקר פנימי "למה הפסדתי". יכול להבטיח לכם, זו אינה בהכרח האסטרטגיה שגרמה להפסדים...
הערה לאלו שסוחרים באסטרטגיות דומות לשלי: היזהרו מכל התבניות בעיקר מ-IB (inside bar). חקרו אותן לעומק בשבועות הקרובים. וזכרו: אם יש ספק אין ספק   >   לא סוחרים.
בכלל עדיף לא לסחור עד 9.1.2012.

אירופה כשהצרות באות הן באות בצרורות. לא מספיק שהתוכנית האיחוד האירופאי לאיחוד פיסקאלי, מהשבוע שעבר, התקבלה בספקנות אצל אחדים, או זלזול אצל אחים, כעת באות סוכנויות הדרוג (מודי'ס, פיץ' ו-S&P) ומספרות שהן מתכוונות להוריד את דירוג המדינות המובילות באיחוד. ונתחיל בצרפת.

המשמעות פשוטה, הלוואות נותנים בעולם הנאור לפי דרוג (גם לכל אחד מאיתנו בפרטי), מדינות וחברות הנסחרות בבורסה מדורגות על-ידי סוכנויות דרוג ש"מבצעות בדיקות" (חלק יאמרו "עאלק" אך על כך בפעם אחרת).
אם סוכנויות הדרוג מורידות דרוג לצרפת, המממנת חלק נכבד מקרן החילוץ, יקשה על צרפת לקבל הלוואות על חשבון הקרן החדשה היות ואוטומטית גם דרוג הקרן ירד לפי דרוג הממנים הראשיים שלה, גרמניה וצרפת.
כפי שנאמר בשבוע שעבר, יהיה שמייח.

דאו-ג'ונס 11,900, התחתית של אזור הדשדוש ו-PPZ מוכר מעכב את המדד מלרדת ולהראות החלטיות.
מתחילה להסתמן כיפה כפולה (double top) לא קלאסית. בתבנית קלאסית, הכיפה השנייה, המאוחרת יותר, אמורה לתת שיא גבוה יותר וכך ליצור סטייה מול המתנדים שאמורים להצביע על חולשה.
הבנה של התבנית מנפקת את המסקנות הבאות: אם ירידה אזי עד 11,600 המהווה PPZ וגם אזור 61.8% פיבונאצ'י. אם עלייה, אזי עד השיא 12,260. שם נחפש איתותים (בעוד 3 שבועות).

יורו/דולר מכיוון שהנבואה ניתנה לשוטים... אבחר להיות שוטה לכמה רגעים.
אינני חובב סטאפים בגרף שבועי רק בגלל הקמצנות (גודל הסטופ). בסקירה הקודמת, דיברנו על טווח מחיר שהולך ומתכווץ לקראת פריצה לאחד הכיוונים. בגרף שבועי הודפסו נרות פנימיים זה בתוך זה, I2B. והפריצה באה. בגדול. ב-420 פיפס גדולים.
הגל הקודם הסתיים. תחתיתו ב-PPZ 1.2900. לפניו כמובן היה עיכוב במספר העגול הגדול 1.3000. אגב, גם אזור 61.8% של השפל מיוני 2010, 1.1875.
כלומר, הסיכוי לראות את היורו בשפל הזה שוב גבוה ובתנאי שהמגמה תשתנה ו-1.3000 ייפרץ משמעותית או בכוח. אל תתפלאו אם במהלך החופשה ניראה את הצמד שם.
כמובן שעליה תוכיח ש-1.2900 ממשיך לתפקד כ-PPZ נאמן. עליה שלא הייתי נותן לה הרבה יותר מ-1.3400.
כהערת אגב, כמה סוחרים צופים אפילו שוויון השנה בין דולר ליורו...


פאונד/דולר נעצר בירידתו על PPZ ומספר עגול גדול 1.5500. אגב, אזור 76.4% פיבונאצ'י (ההפוך של 23.6%). בכל מקרה, התרגיל של ר"מ בריטניה שסרב להסכים לתנאי האיחוד ניראה על הגרף כחוזק של המטבע האנגלי.
כך גם ביורו/פאונד.
שוב, אם עליה, עד 1.5800. אם ירידה אזי עד השפל 1.5200.

דולר/פרנק הוכחה לחופשה או לחולשת המשתתפים לקראת החופשה, ארעה לפרנק. מישהו נכנס חזיתית וחיזק את השוויצרי. משיעמומון של 80-100 פיפס ליום פתאום צצו להם, בתנועה דרומית, 160 פיפס.
כך גם מעבר לכביש ביורו/פרנק, מעניין מה יקרה כשיגיע ל-1.2000.
לא סתם התראיין מנהל הבנק השוויצרי המרכזי ואמר שהם "במצב משבר תמידי" כבר 4 שנים.

זהב/דולר אחרי שאותת עם נר חיצוני ב- PPZ 1730.00 על ירידה, צנח וחצה את היעד 1680.00, שנכתב בסקירה הקודמת. הטרייד נסגר מבחינתי עם כ-1,000 פיפס. יכול להיות שעבור אלו שניחנו ביתר סבלנות יוכלו לקצור פיפסים נוספים.
המשך ירידה יכול להיות עד עגול גדול 1500.
שיקום העלייה צריך להיות עם עצירה ונרות ירוקים גדולים. עוד לא קרה.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

3 תגובות:

  1. אנונימי20.12.2011, 22:18

    האם יש אקספרט המראה לי את גובה הספרייט כי עיסקאות עתידיות.נתפסות לי בטעות.במחיר שלא הייתי רוצה

    תודה

    השבמחק
  2. אנונימי שלום ,
    (אם תשאיר רק שם פרטי אפילו "תשאיל" יהיה נחמד)

    את ה-spread ניתן לראות עם מגוון אינדיקטורים (לא אקספרטים המשמשים למטרה שונה).
    אחד מהם נמצא בחלק בבלוג "קבצים שימושיים להורדה" : Daily Data v2.
    יש הסבר מפורט על האינדיקטור.

    חלק שני - איך מוספים spread:
    לפקודות buy מוסיפים spread לכניסה. לדוגמא: רוצים להיכנס להעסקה קנייה ביורו/דולר ב-1.3110 וה- spread הוא בד"כ 3 פיפס, אז שמים את הפקודה buy 1.3113.
    לפקודת sell מוסיפים spread לסטופ לוס. לדוגמא: מוסיפים 3 פיפס לפקודת סטופ ב-1.3156, כך שתהיה ב-1.3159.

    מקווה שעזרתי,
    עדי

    השבמחק
  3. אנונימי22.12.2011, 20:29

    מענין ומאיר, כרגיל. תודה וחג שמח.

    איל.

    השבמחק