יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

סקירת שווקים לשבוע שמתחיל ב-12.12.11

שבוע נעים לכולם,

לאחר שהפנמתי את ההבדלים בין לעבוד ולסחור, מגיעים רגעים או ימים כמו השבוע, משהו בפנים אומר אל תסחור. המצב לא יציב. הגרפים אינם מצליחים לשקף את האמת הטכנית של ביקוש והיצע. סטאפים רבים (מבחינתי), גם במניות, הפסידו השבוע. כאלו שלא הייתי מהסס לקחת אילולא חוסר היציבות האירופאי שסוחף את כל העולם.

אחרי קריאה של די הרבה מאמרים בנוגע לטורנדו באירופה, מסקנה משמעותית עלתה: אף אחד לא יודע מה יקרה וכולם מפחדים. באמת מפחדים. פתאום משבר 2008 ניראה טיול בפארק לעומת המפלצת איתה מתמודד העולם.
מי המפלצת הזו שאוכלת את אירופה ובדרך את העולם? המפלצת היא... אנשים והתכונות הנוראיות ביותר: כוח ותאבת בצע.
אנשים תמיד יהיו... אנשים וידאגו לעצמם תחילה. פוליטיקאים לא יהססו לקחת חובות על גב מדינתם מתוך ידיעה שהפוליטיקאי הבא בתור ישלם את החשבון (ואיתו כל המדינה). מי אמר יוון, פורטוגל או איטליה? פוליטיקאי אינו משלם בחקירה או בכספו הוא משלם בכספי העם שבחר בו.
פוליטיקאי שאינו מתנהל כמנהיג יכול להפיל מדינות שלמות. פגרי ההוכחות מוטלים בכל רחבי אירופה.

האירופאים הבינו זאת מאוחר, נקווה שלא מידי. ההחלטה העקרונית שנלקחה ביום שישי האחרון הייתה... לא סומכים יותר על פוליטיקאים. האיחוד יעניש חברות בו שיעברו 3% גרעון. המשמעות היא שהשליטה בכלכלות תהיה בידי האיחוד ולא בידי המדינות (פוליטיקאים).
במקביל להחלטה על איחוד פיסקאלי, מודיע יו"ר הבנק האירופאי, מריו דראגי שהוא אינו מתכוון להתערב יותר
בשוק האג"ח. הודעה משמעותית בהינתן שעכשיו אין מבוגר אחראי שישלוט על השווקים.
ד"א, מי תהיה נישאת האיגוד? גב' מרקל. אירופה אתם שומעים, לא רציתם את גרמניה שולטת לפני 70 שנים...
גם לילדים תמיד אמרתי "בלי אלימות תקבל יותר".
כפי שאמרו חז"ל, יהיה שמייח.

האם ההחלטה מספיקה? אקח הימור ואומר שלא. לגיבוש התוכנית ידרשו מעל ל-3 חודשים שהוקצבו. בחצי השנה הראשונה למדינות באירופה יש חובות בסך 519 מיליארד יורו (לא טעות) להחזיר. איך זה יתבצע? איך החוב ייפרס? מה המשמעות? לפי איזו תוכנית?
המתחים פה להישאר.
שלא נדבר על מדינות שמסרבות להחלטה כמו אנגליה ופינלנד.

אתייחס בכל ניתוח לפי הגרפים, בצל המצב באירופה.

דאו-ג'ונס אחרי כל החדשות, האמריקאים מחכים למעט רוח טובה. הגרף ממש מראה לנו את חוסר היכולת להחליט האם אנחנו בזמנים טובים או רעים. התוצאה: דשדוש.
כדי להקל על הקריאה, אם המדד יעבור את 12,300 בהחלטיות, מישהו בארה"ב מאמין שהזמנים טובים ויש סיבה לעליות. אם נרד מתחת ל-12,000 (אישית מעדיף את ה-PPZ 11,900) אזי הרבה פנים בוכות יהיו בעתיד באירופה.
ה-S&P מראה את אותה התבנית כמובן רק יותר מודגשת.
הייתי מצפה לראות, בשני המדדים, הגעה לאזורים שצוינו ואיתותים ברורים. בהחלט יכול להיות עליה לצורך ירידה, כמו חצייה של 12,300 וירידה מטה.
תכנון קדימה על סמך קריאת המחיר. זה הכל.

יורו/דולר אותו ניתוח בדיוק כאן. הצמד נתקע בין 1.3300 ל-1.3500. הטווח, בגרף השבועי, צר יחסית, כ-200 פיפס (מתוך ממוצע 400 ב-13 שבועות החולפים).
למעשה מדפיס IB בתוך IB (I2B) בקצה של סווינג יורד. יש כאלו שיקראו לזה משולש/דגל וכד'.
המסר הטכני הוא, המחיר נע בטווחים צרים והולכים, לקראת התפרצות לאחד הכיוונים. כל אחד יחפש איתותים לשיטתו.

פאונד/דולר גם בצמד זה התנועה הולכת וצרה בין 1.5800 ל-1.5550. בגרף השבועי הודפס I2B אבל לא בסוף ירידה. דשדוש קלאסי. כמובן נחפש איתותים בקצוות או על PPZ.
חוסר הרצון של אנגליה להצטרף לאיחוד ולתוכניתו מחשש לאיבוד הבכורה של הסיטי בלונדון מהווה אבן דרך במעמדה של בריטניה ושל הפאונד. הסיטי מרכז את רוב הפעילות בעולם הפיננסי בזכות מיקמו הנוח בין היבשות (מבחינת השעון).
האנגלים ביקשו בקשה "קטנה": שתינתן להם זכות ווטו לכל החלטה שתשפיעה על הסיטי.
האירופאים אמרו "לא" קולני לחלוטין לא מנומס.

דולר/פרנק 3 שבועות של דשדוש מתחת ל-0.9300 מיישרים כל ממוצע נע, גם את הגדולים והמשמעותיים שבהם, כמו 365.
תחת הרושם של ניהול ומשמעת מטעם הממשלה השוויצרית, ההרגשה בקרב סוחרים רבים שנגרע לנו צמד מהמסחר.
מציע לחכות אחרי החגים כדי לבחון שוב את הצמד.

דולר/יין השתתק לאחרונה. כלומר התייצב בין 77-78. אינו מאפשר לנו מסחר אמיתי. לפחות לא באסטרטגיות שאני מכיר.

זהב/דולר מיעוט צמדים ראויים לניתוח הביא להוספת הזהב לסקירות. ניראה מה יהיה.
רבים נהנים לסחור בו בגלל התנועות החזקות, ממוצע יומי מעל 300 פיפס.
הצמד, אחרי עליות בשנתיים האחרונות, סימן בגרף שבועי דגל גדול. הגרף היומי נע בתבניות פיבונאצ'י קלאסיות מהשפל בספטמבר. ה-PPZ החזקים נמצאים במספרים עגולים גדולים (כמה לא מפתיע) 1700 ו-1800, עוד אחד שוהה ב-1730.
הכיוון הכללי לטווח הקרוב ניראה למטה אבל כידוע הזוג מפתיע אז היזהרו. תחנה הבאה למטה PPZ 1680. אם יעלה תחנת כניסת אחרי איתות ב-1730.

צמדי האוסטרלי והקווי(ניו-זילנדי) סימנו ביום שישי המון PB-ים. לעניות דעתי אף אחד לא בסווינג. כלומר אלו איתותי המשך. בחרו טוב (רק אם אתם מכירים את הסטאפ...).

בפורקס פקטורי החלו בפרויקט חדש. סוחרים משתפים בטריידים דרך מערכת מעקב מסחר של פורקס פקטורי. כמובן שממליץ לא לעקוב אחרי אף אחד. סתם מעניין.

חשוב, משבוע הבא אנחנו רשמית בתקופת החגים בשווקים הפיננסים. סוחרים יוצאים לחופשות סוף שנה וכד'. מכאן, הנזילות יורדת וצפויות תנועות חדות ולא טכניות. גם במניות.
אישית מפסיק לסחור עד 9.1.2012. ממליץ לכם לעשות כן.


אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.
שבוע זהיר ורווחי,

עדי שרון



אזהרה:
אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ ו/או לינק המצורף לה משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של מט"ח ו/או ני"ע ו/או כל מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. 
הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות מכל סוג בכל מכשיר פיננסי ו/או מניות ו/או מסחר במט"ח ו/או בניהול תיקי השקעות ו/או במתן ייעוץ מכל סוג שהוא בנוגע. אין לראות בתוכן סקירה זו ייעוץ להשקעה בשום צורה כל שהיא.
המסחר בשוק ההון על כל נגזרותיו מסוכן ועלול לגרום להפסדים כבדים לסוחר.
במידע הכלול בסקירה זו עלולים להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. הכותב אינו אחראי לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ומדגישים כי כניסה לעסקאות על סמך מסמך זה עלול לגרום להפסדים כבדים.
כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לעדי שרון ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורו מראש ובכתב.

2 תגובות:

  1. שלום רב,

    סקירה נהדרת, גם מבחינה טכנית, אבל בעיקר ההקדמה והסיום. אקח את עצתך, ואפסיק לסחור עד שדברים יתבהרו.

    תודה,
    איל.

    השבמחק
  2. תודה אייל.
    כן, מותר לנו לנוח :) ולהרוויח מכך...

    השבמחק