יום ראשון, 22 ביולי 2012

לקחת אחורה כדי לראות קדימה

שבוע נפלא לכולם,

לפני כשנתיים התחלתי לכתוב סקירות ומאמרים בבלוג.
כתיבת הסקירות והמאמרים החלה עוד לפי כן, אבל לפני שנתיים החלטתי לאגד את כל מה שכתבתי תחת מסגרת אחת מסודרת ולא תחת מסגרות של אחרים ("אחרים" כולל המחברת שלי).
להפתעתי כבר מיומו הראשון של הבלוג .... מעטים בכלל התענינו בו. המצב הלך והשתפר ונוספו 4 קוראים חדשים כל שבוע.
מערכת ניטור הכניסות היעילה שהתקנתי מאפשרת לדעת די בקירוב האם מדובר באותם קוראים ואפילו היכן הפסיקו לקרוא את המאמר. מנפלאות האינטרנט.
כעבור חודש, שאלתי תלמידים, קוראים וסתם סוחרים משועממים למה הם לא קוראים את הבלוג התשובות היו חלוקות בין "לא ידעתי בכלל" לבין "כי אין בו איתותים, למה לבזבז את הזמן".
פתרון לראשונה היה פשוט, קמפיין מפואר בן 200 ₪ בגוגל הביא כמה מאות כניסות לבלוג.
לבעיה השנייה התייחסתי כיתרון. תבינו, באותם ימים (די דומה להיום) מי שכתב קידם איזה קורס, ברוקר נסתר, אג'נדה כלכלית נעלמת. כלומר בלוגים היו (ורובם נשארו) רשתות ללכידת דגיגים צעירים או מיואשים לשם לקיחת כספם. לפעמים ללא תמורה הולמת.

הבלוג נשאר "רזה" והתמקד בסקירה השבועית ומידי פעם הבלחה של מאמר.
הסקירה הייתה עיבוד לנייר שבמילא אני כותב לעצמי פעם בשבוע (כפי שנאמר, מחברת) כדי להחליט על הכיוונים שבהם אסחור.

המאמרים באו בד"כ לקעקע אמונות ומיתוסים שבעלי אינטרסים מפזרים ברשת. בעלי עניין המטים סוחרים צעירים או נואשים להפסיד את כספם לכיסם של בעלי האינטרסים.
לי אין אג'נדה כלכלית נסתרת. נקודה. כותב כדי שאחרים ייהנו. שמחתי לעזור לכמה סוחרים בתחילת דרכם, או בסופה להינצל משיני נוכלים, בעלי החדרים, מוכרי ידע של אחרים, שותפים נסתרים של חדרי מסחר ושאר "צדיקים".
לאלו שקיבלו עזרה ומצאו נחמה, אנא תנו עזרה לאחרים שלא יפסידו את כספם. התנהלו כפי שהייתם רוצים שיתנהלו כלפיכם. שילוב של "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" בתיבול "ואהבת לרעך ... כמוך".
ל"צדיקים" אני קורא, חידלו. אל תפילו אנשים תמימים (בטחחחחח). תפסיקו לשקר.

נהניתי לכתוב כל שבוע.
למעשה, זה היה הכלל. אכתוב כל עוד אני נהנה.
לא התכוונתי להפוך את הכתיבה למטלה נוספת בחיי. לא חיפשתי עבודה. יש לי מספיק משימות מחייבות.
מזה זמן אני מרגיש ביום ראשון מן מועקה. קול קורא שאומר "לא רוצה יותר". ניערתי את בת הקול מעלי בימי ראשון האחרונים. וכתבתי.
יש אנשים, לא רק סוחרים, שמבקשים לקרוא כל שבוע את הסקירה. יש אנשים שדאגו לספר לי על-כך בהודעות ואימיילים, להם תודה גדולה. אודה, הרגשתי שעבורם אני כותב.

בקיצור, הנני להודיע רשמית שחדלתי לכתוב סקירות לתקופה הקרובה.
לא מבטיח להימנע לחלוטין מכתיבה ופרסום בבלוג. אבל לא על בסיס קבוע.
לפחות לעת עתה.
כמובן שלסחור אמשיך...

תודה לכול אלו שקוראים.
תודה לכל אילו שמגיבים ומתדיינים.
תודה לכול אלו שאכפת להם.
תודה לכל אלו שמבינים שגם אם מקבלים בחינם אולי זה שווה משהו.


ונסיים עם הרגיל:
אם עולות שאלות אני במרחק אימייל או עדיף בתגובות למטה.

שימרו על הקפיטל שלכם. אל תחזירו כסף לשוק.

עדי שרון

33 תגובות:

  1. בצער רב אך עם הבנה גדולה קראתי את הכתוב. אני מאותם סוחרים שנהגו בשנה האחרונה לקרוא ולהנות מהסקירות השבועיות שלך.
    אני משתתף בצערם של אותם סוחרים חדשים שלא יזכו בכך ומחכה לשובך לצוות הכותבים בשדות הירוקים.
    שמור על קשר.
    גדעון

    השבמחק
  2. עדי,

    היה לי העונג לקרוא את הבלוג שלך, ללמוד ממך (והרבה), ולאמץ חלק מצורות החשיבה שלך (שזה, בסופו של דבר, הכי חשוב)
    אני שמח שמערכת היחסים החברית שהתפתחה בינינו (בעולם ה-"אמיתי") תימשך...

    שי

    השבמחק
  3. עדי,

    נהניתי לקרוא את הסקירות המאלפות והמועילות לכולנו, וצר לי שהן ייפסקו עכשיו. יחד עם זאת, אני מאוד מבין אותך ואת הצעד שעליו החלטת.

    שמור על קשר!

    אלכס

    השבמחק
    תשובות
    1. אלכס,
      תודה על ההבנה והחברות.
      המקום שהקמת היה לי לעונג.

      מחק
  4. עדי,

    אני בשונה מאחרים ואתה כבר מכיר אותי אומר תמיד את כל מה שאני חושב והכל בלי סינונים של נימוס. האמת שלא הבנתי מדוע החלטת להפסיק לכתוב בבלוג, האם זה שאין מספיק קוראים? האם זה מה שחשוב לך באמת? אני מכיר אותך קצת ואגו זה לא מה שמניע אותך אז באמת לא ברור לי הצעד.אם חדלת להינות מהכתיבה אז אוקיי אני מבין את הרצון לקחת הפסקה אבל אני חושב שאתה דווקא נהנה מכך ולכן שוב חבל שתפסיק. אני באופן אישי נהניתי לקרוא מידי יום ראשון את הסקירות גם אם לא תמיד הסכמתי עם כל מה שנכתב ,יש לי המון מה ללמוד ממך ולמדתי . מקווה שתחזור לכתיבה מהר ככל האפשר

    בידידות יוסי עוזר

    השבמחק
    תשובות
    1. עוזר,
      אתה איש מדהים. פשוט התאהבתי בכנות שלך (זה הזמן להודות שוב לאלכס שהכיר ביננו)
      היום יש מספיק קוראים. פשוט איבדתי את הכיף.
      מסכים עם ההנחה שכנראה זה יחזור.

      הכי כיף היה כאשר לא הסכמת עם מה שכתבתי :)

      מחק
  5. עדי,

    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בכיף.
      אני אגיע לעפולה עם זוגתי.
      תכונני.

      מחק
  6. חבל מאוד הסקירות שלך הן משב רוח מרענן ומקצועי בשונה מכל אותם הידעונים ברשת יישר כוח וכולי תקווה שתחזור לרשום
    נץב
    אני יודע שזה קשה לרשום אבל בכל זאת תשדתל:)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יקי,
      תודה על הכנות.
      אשתדל... :)

      מחק
  7. עדי
    נהניתי לקרוא את הבלוג, כסוחר חדש נחשפתי לתכנים מקצועיים ונטולי אינטרס
    תודה על כל מה שנכתב עד כה ועל ההשראה שקבלתי.

    ירון

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ירון,
      שמח שלמדת.
      יש עוד הרבה... ללמוד. בעיקר מבפנים.

      מחק
  8. עדי היקר

    צר לי על כך שלא אקרא את הסקירות בכל יום ראשון
    אני מוצא לנכון להודות לך באופן אישי על כל העזרה שקיבלתי ממך על דרך החשיבה ,קריאת המכיר , תוכנית מסחר פשוטה ברורה וחד משמעית.
    וכמובן הכל ללא אינטרסים ללא אגו וללא כסף
    אני בטוח שסוחרים משלמים הרבה כדי ללמוד את המוזכר לעיל.
    תודה לך על תרומתך ללא תמורה להתפתחותי כסוחר
    אני מאחל לך ברכה והצלחה בדרכך
    יוסי טל

    השבמחק
    תשובות
    1. יוסי,
      שנינו נמצא משהו אחר לעשות ביום ראשון בבוקר :)
      שמחתי להיות שם עבורך ושמח שלמדת לקרוא מחיר מהגרפים.

      אתה בהחלט צודק, משלמים הרבה כסף ללמוד...
      גם אחרי הלימוד צריך הרבה תרגול.

      הצלחה כפולה לך איש

      מחק
  9. עדי

    אני חש בצער רב בזה שאתה מפסיק לכתוב סקירות .
    תמיד הכתיבה שלך נתנה לי כעין סרגל t

    אני עדיין ימשיך מידי יום ראשון להסתכל בבלוג שמא ותחליט לשנות את ההחלטה (הרעה) הזאת

    שלך בידידות תלמידך רוח אלי

    השבמחק
    תשובות
    1. אלי,
      שמח שהבלוג היה הכוונה עבורך.
      זה הזמן לנסות ליישם לבד.

      מבטיח להציץ בימי ראשון גם... :)

      מחק
  10. עדי ידידי,

    מכבד מאוד את מה שהעלית עד כה ומכבד אפילו יותר את הבחירה הנוכחית..
    אין ספק שהחירות לתת מתוך תחושה של תרומה ואפילו שליחות חייבת את האנרגיה החיובית להמשיך ולשמר, להמשיך ולחדש, וזה לא תמיד קל.

    צא לתעייה במחוזות אחרים וחזור-אם תחזור עם תובנות מוסיפות לעשייה מבורכת נוספת בדרך חדשה שתבחר.
    אגב, למרות שנרשמתי לקבל ממך את הסיכום השבועי - לא קיבלתי מניהול הבלוג שאתה מתנהל דרכו שום הודעה למעט הפוסטים של עוזר בפורום.. ואולי גם זו סיבה למיעוט הקוראים בשלבים מסויימים??..

    רק הצלחה!
    גיל

    השבמחק
    תשובות
    1. היי גיל,

      מצטער לשמוע שהמערכת האוטו' לא עבדה עבורך.
      אבדוק את הנושא בכל מקרה.
      כפי שאמרתי מקודם, כיום יש מספיק קוראים ואפילו יש עיתונים שמצטטים משפטים שלמים מהסקירות (בלי קרדיט כמובן).

      תודה על המילים החמות.
      אם וכאשר אחזור אתה תדע.

      מחק
  11. חברים,
    תודה על התגובות החמות.
    ריגשתם אותי.

    נתראה בפעם הבאה...

    עדי

    השבמחק
  12. הי עדי,
    הופתעתי לקרוא.
    אבל אני מבין אותך כל כך.
    לפעמים די לנו, ואין אנו רוצים עוד.
    אולי כי עשינו את שלנו.
    אולי מסיבות אחרות.

    אני סמוך ובטוח שבעתיד כלשהו אתה תשוב ותופיע
    במקום זה או אחר,
    משום שיש בך רצון גדול לתת,
    ואנחנו, קוראיך,
    קיבלנו את אשר נתת.

    לך לך, קח את הזמן,
    עשה כאשר תעשה.
    בדרך זו או אחרת
    וודאי נתקל זה בזה.

    תודה.
    ניק.

    השבמחק
  13. מוישי25.7.2012, 2:10

    בצער רב וביגון קודר קראתי על הידיעה המרה בדבר ההפסקה בכתיבת הסקירות המחכימות והמועילות.
    מה אומר ומה אדבר, לא אגזים אם אומר כי היווית לי סוג של מגדל אור בתוך הים הסוער והגועש והאכזר ‏‏["צדיקים" אמרנו...]הזה .
    הסקירות שלך תמיד נתנו לי הסתכלות אחרת ומעמיקה יותר על כל המתרחש בעולם
    ומי יתן לי אותה עכשיו? נאלץ להסתדר לבד... נו טוב זו זכותך, חלק מהמעלה של להיות סוחר זה שאתה הבוס של עצמך ולא שאחרים מחליטים לך [חוץ מאשתך...]
    רק תגיד לי איפה היית בחופש? לאיפה נסעת? מי הוא זה ואיזה הוא שדיבר איתך שם ועזר לך להחליט את ההחלטה הזאת ???
    אבל טוב אני מכבד אותה בהחלט אם כי בקושי רב אבל אולי אם זה לא יהיה עליך מטלה\חובה\מועקה\וכו' אולי יקל עליך לשחרר לנו איזה סקירה או מאמר נפלא.
    אני בכל זאת לא ישכח ויבוא כל שבוע לבדוק מתי התחרטת.
    תודה רבה רבה רבה על כל הסקירות עד עכשיו
    הייתי רוצה להכיר אותך באופן אישי
    מעריך עד למאוד
    מוישי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מוישי,

      בסך הכל בלוג...
      תודה על התגובה הכנה בתיבול משעשעת.

      שלח לי הודעה בפרטי ונראה מה אפשרי.

      עדי

      מחק
  14. אנונימי29.7.2012, 19:52

    עדי.מההכרות הקצרה ,אני יודעת,שאתה אישיות נדירה.
    את הפוסטים בבלוג ניתן לקרוא שוב ושוב וללמוד עוד ועוד
    מעומק החשיבה ומהיושרה,הניתוח והתובנות העמוקות והמקצועיות שלך,
    מאחלת שתצליח בהכל.
    ברוריה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ברוריה.

      ראיתי והתפעמתי:
      ראית חברה במצוקה שהיא אפילו לא הייתה מודעת אליה והפעלת אותי לעזרה.
      האופן בו את עומדת לצד חבריך נדיר בימינו.
      הם/הן זכו בחברה כמוך.

      עדי

      מחק
  15. עדי תודה על הכתיבה, חבל אבל מובן שאתה מרגיש את זה כהול,
    מקווה שבקרוב תתגעה לזה כמו שאנחנו ותחזור עם כוחות מחודשים.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי תמי,
      את פה כמעט מתחילת הבלוג.

      בהצלחה עם האלבום (אני עוקב).

      עדי

      מחק
  16. אנונימי7.8.2012, 20:11

    איזה יופי שאפשר לנתח הכל בדיעבד.. ממש מועיל למסחר

    השבמחק
    תשובות
    1. ואיך הערה זו קידמה מישהו?
      לא חייבים לקרוא מה שלא מועיל.

      עדי
      (אחד שלא מסתתר מאחורי אנונימיות)

      מחק
    2. אנונימי14.8.2012, 22:15

      מצטער אבל עד שאני לא רואה פירוט חשבון כניסה ויציאה בלייב, מבחינתי לא תקף.

      מחק
    3. ובכך פתרנו את העניין...
      אם תצטרך עזרה בדרך, אני כאן (לחלוטין רציני, לא ציני).

      עדי

      מחק